BMW 730d Blue Performance High Executive (2009)

autoreview

BMW 730d Blue Performance High Executive (2009)

Signalement

Uitvoering730d Blue Performance High Executive
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf31.004 km
KM-stand laatst76.149 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Het summum van autorijden

  • 76.149 km

Sinds december 2010 rijd ik in een BMW 730D en heb er nu zo'n slordige 45000 mee gereden. Het betreft een ex directie auto van BMW München met alle toeters en bellen er op en er aan. Nieuwprijs in NL ruim 160.000,--. In januari 2011 is de motor ook nog gechiptuned met als gevolg + 50 Nm en een topsnelheid van 295 km. Helaas kun je daar hier niet van genieten maar stevig doorrijden waar verantwoord kan wel dank zij de app die voor alle mobiele controles ruim op tijd een seintje geeft. Voor de opties kijk bij de specificaties want alles zit er gewoon op inclusief de electrische trekhaak, camera's, videoschermen, harddisk, electrische zonneschermen, schuifkanteldak, headup display, 4 zone airco, donker getint glas, dode hoek waarschuwing, lane departure, obstakelsignalering, autovolgsysteem (cruisecontrol in file waardoor hij automatisch de voorligger volgt, je moet alleen nog sturen) meesturende achterwielen, runflat banden, etc..etc..
In de comfortstand rijdt hij messcherp maar ook zeer comfortabel. Voor je gevoel reageert hij direct op het gas maar als je de sportstand gebruikt hangt hij er pas echt aan en volgt onmiddellijk iedere beweging van je voet. Daarbij is het verbruik (na tuning) over alles gemiddeld keurig 1 op 14,7. Deze zomer naar Italië op de Duitse autobanen met een constante snelheid ('s nachts) van 200 een verbruik van 1 op 13,5. Deze auto kost € 100.000,-- meer dan mijn vorige Chrysler 300 CRD en ik was vrij sceptisch of dit enorme verschil het wel waard zou zijn. Ik vraag me dat nog steeds af maar daar staat tegenover dat ik nog in geen enkele auto heb gereden die aan deze BMW kan tippen. Ik ben overigens 53 jaar en dit is mijn 33ste auto. In mijn 'automobiele leven' heb ik grofweg 2,2 miljoen km gereden.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.