BMW 645Ci Cabrio (2004) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 645Ci Cabrio |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 181.000 km |
KM-stand laatst | 221.485 km |
BMW645cabrio
- 221.485 km
Het begon al op jonge leeftijd, de fascinatie voor een cabrio.
Maar gezien mijn lengte (2,07m) paste ik uiteraard in geen enkele tweezitter.
Nog steeds probeer ik diverse modellen uit maar helaas.
Totdat ik op het net in 2017 de BMW 645 cabrio zag staan, ik was meteen verliefd.
Kort beschreven, cabrio met origineel grijs dak, 22 inch imitatie Alpina Classic 3, Hartge uitlaat en met lederen chateau rode interieur.
Met teksten van alle keuring toegestaan en de bijbehorende foto's een afspraak gemaakt met de eigenaar.
Om het verhaal kort te houden BMW gekocht na een aankoopkeuring bij een BMW dealer.
Ik had me totaal niet ingelezen wat er allemaal kon mankeren aan dit type auto.
Maar goed na een paar maanden kwam het eerste probleem, motor viel zomaar volledig stil ook op de rijksweg.
Bleek de voedingsmoduul te zijn. Auto ook gelijk softwarematig up to date laten maken.
In de periode hierna ook diverse slangen, schijfremmen, accu e.d. vervangen.
Toen kwamen de bekende klep seals, maar daar bleef het niet bij, ook de beide klepdeksel bleken er op gelijmd te zitten, moesten ook vervangen worden.
Maar toch was ik nog steeds zeer blij met mijn auto.
Op een bepaald moment kwam er de klacht in dat bij het opstarten het toerental sterk varieerde en bleef hangen op 1200 toeren en bij sterk optrekken kreeg ik een foutmelding van de schakelbak. Na het opnieuw opstarten waren beide fouten weg en liep hij dan weer prima en stationair op 500 toeren.
Bij een APK keuring werd ik gewaarschuwd dat de achterbanden binnen korte tijd vervangen moesten worden, maar dit kon nog wel wachten tot de volgende APK.
Bleken bij de bandenwissel ook de velgen op 5 plaatsen gescheurd te zijn.
Dus op zoek naar andere velgen, zijn dus originele 21 inch Alpina Classic 2 geworden.
Na de banden en velgen wissel waren ook gelijk alle trillingen weg.
Helaas zat er nog steeds de klacht in van het variërende toerental en de schakelbak.
Na veel speurwerk, forumbezoekjes, en zelfs raadpleging van de bekende Tim uit de UK kwam ik er niet uit.
Uiteindelijk de Auto in november 2021 naar de bekende garage Gijsbertsen gebracht.
Deze heeft alle problemen opgelost ( bak en mechatronic gereviseerd, beide excentriekassen vervangen, diverse olielekkage verholpen, voordempers vervangen)
Als laatste heb ik XHP stage 2 erop laten zetten wat het schakelgedrag enorm verbeterde.
Ondanks het onderhoud vindt ik het nog steeds een fantastische auto.
Ook het verbruik vindt ik reuze meevallen, 1 op 10 is meer regelmaat dan uitzondering.
Nu november 2022 loopt de BMW fantastisch, verbruikt nauwelijks olie en ben ik nog steeds bijzonder blij met mijn auto.
Groeten en veel rijplezier, Marcel
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW 6-serie Cabrio 650i 4.8 V8 367 PK /Japanse documenten aanwezig/Zie tekst/
- 2007
- 126.186 km

BMW 6-serie Cabrio 645Ci 172Dkm.NAP, AUTOMAAT, Navi, Leer, 20"LM, Vol! & z.g.a.n. APK – Inruil Mogelijk –
- 2004
- 172.131 km

BMW 6-serie Cabrio 645Ci Cabrio Aut Navi Leder Afs 19"Vlg
- 2005
- 196.544 km