BMW 535i Executive (1997)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 535i Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
- 156.934 km
Ben sinds 26 oktober 2007 in bezit van deze auto.
Genieten vanaf het allereerste moment.
Ik heb deze auto gekocht vanwege de uitstekende staat van de auto, Achterbank zag er nog als nieuw uit, de lage kilometerstand(alle boekjes keurig ingevuld), electrische stoelverstelling en de kleur (lievelingskleur van mijn vrouw). Ik vind het model gewoon schitterend.
Het starten alleen al, sleutel even aantikken(automatische starter) en de 8 cilinders beginnen zacht muziek te maken.
Hiervoor een 528i exe gehad(80.000 kilometer mee gereden). Dit was al een top auto, maar de 535i exe is echt een trapje hoger. Helaas ook in verzekering, wegenbelasting en verbruik.
Maar ja, je bent autoliefhebber of niet.
Het grootste pluspunt van deze auto vindt ik de electrisch verstelbare stoelen met geheugen. Dit is ideaal. Mijn vrouw is 25 cm korter dan dat ik ben (1.95 cm).
Knopje van het geheugen indrukken, heerlijk in de leren stoel plaats nemen en rijden maar.
En dan begint het luisteren naar muziek met de radio uit. Heerlijk gebrom van de motor.
In 7.5 seconden naar de 100km/h. Spelen met het gaspedaal.
Wat een geweld.
Gelukkig is er ook rustig mee te rijden. Automaat doet goed zijn werk.
Is bij constant tempo juist weer heerlijk stil. Zet dan de radio aan, of cd-tje op.
Geluid van de 10 speakers is uitstekend.
Mijn vrouw gebruikt deze auto hoofdzakelijk omdat ik zelf een lease-auto rij van het werk, niet prive overigens, (Renault Scenic met 105 pk diesel, zegt genoeg).
Ook zij geniet met volle teugen van de auto, altijd een big smile.
Het verbruik is wat hoog, 12L op 100km, dat komt doordat mijn vrouw naar het werk alleen binnendoor rijdt en geen snelweg. Steeds maar afremmen en weer optrekken kost gewoon meer brandstof (lang leve de verkeersdrempels.)
Ik heb deze auto gekocht bij Gerrit Jonkers in Waardenburg.
Geen echte BMW-dealer, maar een bovag-garage die bijna uitsluitend BMW verkoopt.
De auto bevalt perfect en kan eigenlijk geen min-punten bedenken. Ja behalve dan, dat mijn vrouw er meer in rijdt dan ik.
Met recht ’ freude am fahren ’
Update 1-5-2008
Even een update.
De zomerbanden eronder gezet.
Staat wat stijlvoller vind ik.
Weer wat kilometers erbij gereden.
Zal nu eindelijk wat rustiger gaan, want mijn vrouw is geslaagd voor haar motorrijbewijs.
Ze rijdt nu op de motor naar het werk.
Dit scheelt vooral met tanken. (een tank volgooien kost toch bijna 100,00 euro).
3 keer per maand i.p.v. 4 keer!
Het verbruik is nu ook al wat beter (1 op 9). We rijden nu wat meer snelweg t.o.v. binnenwegen.
Ga alleen maar meer glimlachen als ik rij. Wat een power en souplesse.
Tot zover
Update 24-7-08 122958km
De auto heeft net een olie-service gehad.
Ook twee nieuwe banden laten monteren i.v.m. hoogteslag in rechter voorband.
Nieuwe filters geplaatst.
Al met al een gewone beurt zonder problemen.
Het verbruik is inmiddels gestegen naar 1 op 9,4. (lang leve het motorrijden).
Tot zover.
Update 25-10-08
Gisteren is de auto gekeurd, we hebben 'm alweer een jaar.
Er zijn alleen wat lampjes en een As-hoes vervangen. Top dus
Vandaag zijn er ook nog parkeersensoren ingebouwd,(gekregen van een vriend als wederdienst. Ben chauffeur geweest bij zijn bruiloft) is toch veel makkelijker inparkeren.
De auto is over de 130000km heen. 23000km gereden in 1 jaar.(misschien toch beter een diesel moeten kopen) Is wel 3000km minder dan voorgaande jaren.
Zijn op vakantie geweest naar Spanje, wat een plezier.
Pijn in de kaken van de grijns op mijn gezicht.
We kunnen er weer een jaar tegen aan.
Tot zover.
Update 25-12-2008
Pech.
De auto begon ineens heel veel koelvloeistof te gebruiken.
Radiator was brandschoon en leidingen waren niet lek.
Naar Gerrit Jonkers dan maar. Bleek de Pakking lek te zijn van het
afsluitdeksel. Onderdeel kost maar 45,- euro ex B.T.W.
Na vervanging 390,- euro afrekenen. Was een aardig klusje.
Auto is nu weer zoals het hoort, Superrr.
De 16" wielen zitten er inmiddels weer onder voor de winter.
Elke keer weer een big smile, als ik naar de auto kijk alleen al.
Tot zover.
Update 9-3-2009. 136.650 km
Helaas waren de problemen niet voorbij na de laatste update.
Inmiddels zijn de radiateur en bouten van de cilinderkoppen vervangen. bleek op meerder plaatsen koelvloeistof te lekken.
Hoe dat kan? Ik weet het niet.
Eind januari was het dan eindelijk opgelost.
Maar nu.
25 februari ging de auto ineens op noodprogram. Wat nu weer dacht mijn vrouw.
Gelijk naar de garage gereden, waar ons gemeld werd dat we niet meer verder konden rijden om erger te voorkomen.
Lang verhaal kort. Inmiddels is de automaat-bak compleet gereviceerd. Hebben de auto afgelopen zaterdag weer op gehaald.
Auto rijdt weer perfect.
Helaas door de hoge rekeningen ben ik nu genoodzaakt de auto te verkopen. Ik type dit met tranen in mijn ogen, want het is echt een geweldige bak. Maar ja het is niet anders. Er zijn veel ergere dingen in het leven.
Ik ga er nog maar even van genieten zolang het kan.
Hier even een update.
Ik heb de auto nog steeds in bezit. lukte niet om de auto te verkopen(lees: wil eigenlijk niet)
Zijn met de auto naar Spanje geweest, wederom een feest.
De auto had net daarvoor een servicebeurt gehad van mijn goede vriend. Alleen de materialen hoeven te betalen a 144,- euro (inspectie 1). Wat een mazzel.
Inmiddels is de auto ook weer voor een jaar gekeurd. Ook gedaan door mijn goede vriend.
Alleen een lampje moest vervangen worden.
Ben inmiddels heel blij dat ik de auto nog steeds heb.
Vaak overwerken helpt wel.
De auto rijdt nog steeds perfect. De kosten zijn deze periode gelukkig laag gebleven.
Op naar 2010.
tot zover.
Update 8-1-2010
km-stand. 156934
Weer pech.
November jl begon de auto vreemd te doen. Een tikkend geluid en iets trilling bij de achterwielen.
De banden laten uitbalanceren. leek verholpen, maar kwam korte tijd later toch weer terug.
Misschien lag het aan de 18" wielen. Het was toch tijd om de andere velgen er weer onder te zetten.
Helaas bleek het probleem nog niet opgelost.
Voor de kerst weer naar de garage geweest.
Nu bleek een motorsteun defect te zijn.
Afspraak gemaakt voor 7 januari (gisteren dus).
In de tussentijd werd het getril alleen maar erger.
Nu heb ik de auto net opgehaald( 8 januari) want na het vervangen van de motorsteunen, bleek het probleem nog steeds niet weg.
Nu is ook de aandrijf-as vervangen, hier zat een kleine speling op.
Au! dat deed zeer in de portomenee.
Nu op de terugreis was de smile wel weer terug op mijn gezicht.
Hij rijdt weer zoals het hoort.
Tot zover.
PROBLEMEN
- 156.934 km
Heb al een paar probleempjes gehad.
Auto had achter wat trillingen.
Nokkenas-sensor defect.
Stadslicht-lampje en kenteken-lampje defect.
Ben hiermee terug gegaan naar Gerrit Jonkers en alles werd keurig verholpen.
De garage merkte het trillen tijdens de proefrit niet, maar heeft gewoon twee nieuwe achterbanden gemonteerd, zonder kosten.
Ik hoefde zelfs niet te betalen voor de lampjes (auto is tenslotte al 11 jaar oud).
Update 1-5-2008.
Een lekke band gehad. Verder geen problemen.
Zal weer een update geven als de servicebeurt geweest is.
Tot zover.
Update 24-7-2008
Service beurt gehad.
Hoogteslag in rechter voorband(kwam door kapotte velg, al geconstateerd op de 528i.)
Geen problemen tegengekomen.
Tot zover.
Update. 25-10-08
Auto gekeurd.
Wat lampjes vervangen en een As-hoes.
Weet niet wat dit heeft gekost.
Heb de keuring en parkeersensoren cadeau gehad van een vriend, die automonteur is.
Gebruikskosten gaan hierdoor een ster omhoog, mede omdat er weinig mis is met de auto
update 25-12-2008.
Pakking van koelvloeistofdeksel vervangen. 390,- euro
Gebruikskosten weer een ster omlaag. heeft ook nogal wat koeilvloeistof gekost
update 9-3-2009.
Radiateur vervangen i.v.m. kleine lekkage. Bouten van cilinderkoppen vervangen i.v.m. lekkage.
Automaat-bak gereviceerd. Drum in de bak bleek defect.
update 26-10-2009.
Inspectie 1 uitgevoerd bij +/- 144,000 km. Kosten 144,- euro.
9-10-2009 is de auto gekeurd. 1 lampje vervangen. geen kosten, heb
deze gekregen .
tot zover.
8-1-2010.
Achterbanden gebalanceerd.
Achter-as zat los. vastgezet.
Wintervelgen er weer onder gezet.
Motorsteunen vervangen en achter-as vervangen.
Alles bij elkaar bijna 900,- euro gekost.
De auto verkocht.
Ter afsluiting van dit review.
De auto is inmiddels alweer een tijdje verkocht en zoals in de reactie te lezen alweer in het bezit van een nieuwe eigenaar.
Ik heb met heel veel plezier in de auto gereden. echt een groot genot.
Door de kosten heb ik gekozen om de lease-auto prive te gaan rijden. Dit is veel goedkoper. Voor mijn vrouw hebben we een Twingo gekocht. Een geinig autootje en heel goedkoop ten opzichte van de bmw(geen vergelijking natuurlijk). Nu rijden we twee auto's waarbij de kosten nog minder zijn dan de kosten voor de BMW alleen.
Ik heb er absoluut geen spijt van gehad en heb 3 mooie jaren met de auto beleefd.
Hans. Ik wens je heelveel plezier met de mooie Beamer.
Groetjes: Janeman.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.