Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 5-serie

BMW 535i Executive (1997)

autoreview

15
BMW 535i Executive (1997)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering535i Executive
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 28%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 156.934 km
  • 17 januari 2008

Ben sinds 26 oktober 2007 in bezit van deze auto.

Genieten vanaf het allereerste moment.

Ik heb deze auto gekocht vanwege de uitstekende staat van de auto, Achterbank zag er nog als nieuw uit, de lage kilometerstand(alle boekjes keurig ingevuld), electrische stoelverstelling en de kleur (lievelingskleur van mijn vrouw). Ik vind het model gewoon schitterend.

Het starten alleen al, sleutel even aantikken(automatische starter) en de 8 cilinders beginnen zacht muziek te maken.

Hiervoor een 528i exe gehad(80.000 kilometer mee gereden). Dit was al een top auto, maar de 535i exe is echt een trapje hoger. Helaas ook in verzekering, wegenbelasting en verbruik.
Maar ja, je bent autoliefhebber of niet.

Het grootste pluspunt van deze auto vindt ik de electrisch verstelbare stoelen met geheugen. Dit is ideaal. Mijn vrouw is 25 cm korter dan dat ik ben (1.95 cm).
Knopje van het geheugen indrukken, heerlijk in de leren stoel plaats nemen en rijden maar.

En dan begint het luisteren naar muziek met de radio uit. Heerlijk gebrom van de motor.
In 7.5 seconden naar de 100km/h. Spelen met het gaspedaal.
Wat een geweld.

Gelukkig is er ook rustig mee te rijden. Automaat doet goed zijn werk.
Is bij constant tempo juist weer heerlijk stil. Zet dan de radio aan, of cd-tje op.
Geluid van de 10 speakers is uitstekend.

Mijn vrouw gebruikt deze auto hoofdzakelijk omdat ik zelf een lease-auto rij van het werk, niet prive overigens, (Renault Scenic met 105 pk diesel, zegt genoeg).
Ook zij geniet met volle teugen van de auto, altijd een big smile.
Het verbruik is wat hoog, 12L op 100km, dat komt doordat mijn vrouw naar het werk alleen binnendoor rijdt en geen snelweg. Steeds maar afremmen en weer optrekken kost gewoon meer brandstof (lang leve de verkeersdrempels.)

Ik heb deze auto gekocht bij Gerrit Jonkers in Waardenburg.
Geen echte BMW-dealer, maar een bovag-garage die bijna uitsluitend BMW verkoopt.

De auto bevalt perfect en kan eigenlijk geen min-punten bedenken. Ja behalve dan, dat mijn vrouw er meer in rijdt dan ik.

Met recht ’ freude am fahren ’



Update 1-5-2008

Even een update.

De zomerbanden eronder gezet.
Staat wat stijlvoller vind ik.

Weer wat kilometers erbij gereden.
Zal nu eindelijk wat rustiger gaan, want mijn vrouw is geslaagd voor haar motorrijbewijs.
Ze rijdt nu op de motor naar het werk.
Dit scheelt vooral met tanken. (een tank volgooien kost toch bijna 100,00 euro).
3 keer per maand i.p.v. 4 keer!
Het verbruik is nu ook al wat beter (1 op 9). We rijden nu wat meer snelweg t.o.v. binnenwegen.

Ga alleen maar meer glimlachen als ik rij. Wat een power en souplesse.

Tot zover

Update 24-7-08 122958km

De auto heeft net een olie-service gehad.
Ook twee nieuwe banden laten monteren i.v.m. hoogteslag in rechter voorband.
Nieuwe filters geplaatst.

Al met al een gewone beurt zonder problemen.

Het verbruik is inmiddels gestegen naar 1 op 9,4. (lang leve het motorrijden).

Tot zover.

Update 25-10-08

Gisteren is de auto gekeurd, we hebben 'm alweer een jaar.
Er zijn alleen wat lampjes en een As-hoes vervangen. Top dus
Vandaag zijn er ook nog parkeersensoren ingebouwd,(gekregen van een vriend als wederdienst. Ben chauffeur geweest bij zijn bruiloft) is toch veel makkelijker inparkeren.

De auto is over de 130000km heen. 23000km gereden in 1 jaar.(misschien toch beter een diesel moeten kopen) Is wel 3000km minder dan voorgaande jaren.

Zijn op vakantie geweest naar Spanje, wat een plezier.
Pijn in de kaken van de grijns op mijn gezicht.

We kunnen er weer een jaar tegen aan.

Tot zover.

Update 25-12-2008

Pech.

De auto begon ineens heel veel koelvloeistof te gebruiken.
Radiator was brandschoon en leidingen waren niet lek.
Naar Gerrit Jonkers dan maar. Bleek de Pakking lek te zijn van het
afsluitdeksel. Onderdeel kost maar 45,- euro ex B.T.W.
Na vervanging 390,- euro afrekenen. Was een aardig klusje.

Auto is nu weer zoals het hoort, Superrr.
De 16" wielen zitten er inmiddels weer onder voor de winter.

Elke keer weer een big smile, als ik naar de auto kijk alleen al.

Tot zover.

Update 9-3-2009. 136.650 km

Helaas waren de problemen niet voorbij na de laatste update.
Inmiddels zijn de radiateur en bouten van de cilinderkoppen vervangen. bleek op meerder plaatsen koelvloeistof te lekken.
Hoe dat kan? Ik weet het niet.

Eind januari was het dan eindelijk opgelost.

Maar nu.
25 februari ging de auto ineens op noodprogram. Wat nu weer dacht mijn vrouw.
Gelijk naar de garage gereden, waar ons gemeld werd dat we niet meer verder konden rijden om erger te voorkomen.
Lang verhaal kort. Inmiddels is de automaat-bak compleet gereviceerd. Hebben de auto afgelopen zaterdag weer op gehaald.

Auto rijdt weer perfect.
Helaas door de hoge rekeningen ben ik nu genoodzaakt de auto te verkopen. Ik type dit met tranen in mijn ogen, want het is echt een geweldige bak. Maar ja het is niet anders. Er zijn veel ergere dingen in het leven.
Ik ga er nog maar even van genieten zolang het kan.

Hier even een update.

Ik heb de auto nog steeds in bezit. lukte niet om de auto te verkopen(lees: wil eigenlijk niet)

Zijn met de auto naar Spanje geweest, wederom een feest.

De auto had net daarvoor een servicebeurt gehad van mijn goede vriend. Alleen de materialen hoeven te betalen a 144,- euro (inspectie 1). Wat een mazzel.

Inmiddels is de auto ook weer voor een jaar gekeurd. Ook gedaan door mijn goede vriend.
Alleen een lampje moest vervangen worden.

Ben inmiddels heel blij dat ik de auto nog steeds heb.
Vaak overwerken helpt wel.

De auto rijdt nog steeds perfect. De kosten zijn deze periode gelukkig laag gebleven.

Op naar 2010.
tot zover.

Update 8-1-2010

km-stand. 156934

Weer pech.

November jl begon de auto vreemd te doen. Een tikkend geluid en iets trilling bij de achterwielen.

De banden laten uitbalanceren. leek verholpen, maar kwam korte tijd later toch weer terug.
Misschien lag het aan de 18" wielen. Het was toch tijd om de andere velgen er weer onder te zetten.

Helaas bleek het probleem nog niet opgelost.

Voor de kerst weer naar de garage geweest.
Nu bleek een motorsteun defect te zijn.

Afspraak gemaakt voor 7 januari (gisteren dus).
In de tussentijd werd het getril alleen maar erger.

Nu heb ik de auto net opgehaald( 8 januari) want na het vervangen van de motorsteunen, bleek het probleem nog steeds niet weg.
Nu is ook de aandrijf-as vervangen, hier zat een kleine speling op.

Au! dat deed zeer in de portomenee.

Nu op de terugreis was de smile wel weer terug op mijn gezicht.
Hij rijdt weer zoals het hoort.

Tot zover.

PROBLEMEN

  • 156.934 km
  • 17 januari 2008

Heb al een paar probleempjes gehad.

Auto had achter wat trillingen.
Nokkenas-sensor defect.
Stadslicht-lampje en kenteken-lampje defect.

Ben hiermee terug gegaan naar Gerrit Jonkers en alles werd keurig verholpen.
De garage merkte het trillen tijdens de proefrit niet, maar heeft gewoon twee nieuwe achterbanden gemonteerd, zonder kosten.
Ik hoefde zelfs niet te betalen voor de lampjes (auto is tenslotte al 11 jaar oud).

Update 1-5-2008.

Een lekke band gehad. Verder geen problemen.
Zal weer een update geven als de servicebeurt geweest is.

Tot zover.

Update 24-7-2008

Service beurt gehad.
Hoogteslag in rechter voorband(kwam door kapotte velg, al geconstateerd op de 528i.)

Geen problemen tegengekomen.

Tot zover.

Update. 25-10-08

Auto gekeurd.
Wat lampjes vervangen en een As-hoes.
Weet niet wat dit heeft gekost.
Heb de keuring en parkeersensoren cadeau gehad van een vriend, die automonteur is.
Gebruikskosten gaan hierdoor een ster omhoog, mede omdat er weinig mis is met de auto

update 25-12-2008.

Pakking van koelvloeistofdeksel vervangen. 390,- euro
Gebruikskosten weer een ster omlaag. heeft ook nogal wat koeilvloeistof gekost

update 9-3-2009.

Radiateur vervangen i.v.m. kleine lekkage. Bouten van cilinderkoppen vervangen i.v.m. lekkage.

Automaat-bak gereviceerd. Drum in de bak bleek defect.

update 26-10-2009.

Inspectie 1 uitgevoerd bij +/- 144,000 km. Kosten 144,- euro.

9-10-2009 is de auto gekeurd. 1 lampje vervangen. geen kosten, heb
deze gekregen .

tot zover.

8-1-2010.

Achterbanden gebalanceerd.
Achter-as zat los. vastgezet.

Wintervelgen er weer onder gezet.

Motorsteunen vervangen en achter-as vervangen.

Alles bij elkaar bijna 900,- euro gekost.

De auto verkocht.

  • 28 januari 2011

Ter afsluiting van dit review.

De auto is inmiddels alweer een tijdje verkocht en zoals in de reactie te lezen alweer in het bezit van een nieuwe eigenaar.

Ik heb met heel veel plezier in de auto gereden. echt een groot genot.

Door de kosten heb ik gekozen om de lease-auto prive te gaan rijden. Dit is veel goedkoper. Voor mijn vrouw hebben we een Twingo gekocht. Een geinig autootje en heel goedkoop ten opzichte van de bmw(geen vergelijking natuurlijk). Nu rijden we twee auto's waarbij de kosten nog minder zijn dan de kosten voor de BMW alleen.

Ik heb er absoluut geen spijt van gehad en heb 3 mooie jaren met de auto beleefd.

Hans. Ik wens je heelveel plezier met de mooie Beamer.

Groetjes: Janeman.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 5-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 5-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    BMW 520i Executive Leder

    BMW 520i Executive Leder

    • 1998
    • 186.060 km

    € 4.900

    BMW 528i Executive

    BMW 528i Executive

    • 2000
    • 321.000 km

    € 2.500

    BMW 523iA Executive M-Pakket

    BMW 523iA Executive M-Pakket

    • 2000
    • 127.598 km

    € 14.950

Meer BMW 5-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 5-serie (G30)

    1144
    • 12 april 2021

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 5-serie specificaties
  • BMW 5-serie occasions
  • BMW 5-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 5-serie tests
  • BMW 5-serie gebruikersreviews
  • BMW 5-serie index
PREMIUM
BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW en Mercedes-Benz staan al sinds mensenheugenis tegenover elkaar als Ajax en Feijenoord....

Lees meer
 

BMW 5-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 540i Executive (1999)

    BMW 540i Executive (1999)

    4
    • 25 december 2018
  • Gebruikersreview
    BMW 525tds (1998)

    BMW 525tds (1998)

    2
    • 2 november 2017
  • Gebruikersreview
    BMW M5 (2000)

    BMW M5 (2000)

    82
    • 3 augustus 2017
  • Gebruikersreview
    BMW 540i Executive (1999)

    BMW 540i Executive (1999)

    29
    • 30 april 2016
  • Gebruikersreview
    BMW 540i Executive (1998)

    BMW 540i Executive (1998)

    9
    • 20 september 2015
  • Gebruikersreview
    BMW 535i Executive (1999)

    BMW 535i Executive (1999)

    9
    • 20 januari 2015
  • Gebruikersreview
    BMW 523i (1997)

    BMW 523i (1997)

    3
    • 12 mei 2014
meer reviews
BMW M5 – 2000 – 346.140 km - Klokje Rond

BMW M5 – 2000 – 346.140 km - Klokje Rond

Dik twintig jaar geleden was de BMW M5 van Luc de Jongh één van de meest indrukwekkende auto’s...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    7
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    BMW 530i Touring (1995) - Liefhebber Gezocht

    BMW 530i Touring (1995) - Liefhebber Gezocht

    33
    • 20 juni 2022
  • Achtergrond
    Alpina B7 en B10, Alpina's visie op de 5-serie E28, E34 en E39

    Alpina B7 en B10, Alpina's visie op de...

    26
    • 12 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 520i Luxury Edition (2017)

    BMW 520i Luxury Edition (2017)

    1
    • 10 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 530e Touring Business Edition Plus (2021)

    BMW 530e Touring Business Edition Plus...

    1
    • 23 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 528i (2010)

    BMW 528i (2010)

    4
    • 25 maart 2022
  • Nieuws
    Nieuwe BMW M5 met elektrokracht jaagt over de 'Ring

    Nieuwe BMW M5 met elektrokracht jaagt over...

    14
    • 22 maart 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    BMW 320e Touring Business Edition Plus (2022)

    BMW 320e Touring Business Edition Plus...

    1
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    7
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    7
    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 3-serie (1998)

    BMW 3-serie (1998)

    • 27 juni 2022
  • Nieuws
    BMW M3 Touring als safetycar

    BMW M3 Touring als safetycar

    16
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Eerste BMW M3 Touring: 510 pk sterk spektakel

    Eerste BMW M3 Touring: 510 pk sterk spektakel

    103
    • 21 juni 2022
  • PREMIUM
    BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

    BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz...

    • 21 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden