Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 5-serie

BMW 528i Executive (1999) #2

autoreview

3
BMW 528i Executive (1999) #2
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering528i Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf231.400 km
KM-stand laatst243.970 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De aankoop

  • 231.455 km
  • 26 april 2012

Na verkoop van de E36 320i heb ik een Golf Cabrio op LPG aangeschaft. Deze heb ik maar heel kort gehad(4 sep - 20 okt). Ik heb nog nooit zo voordelig gereden, maar.. hij was toch wel ontzettend langzaam. Als het mooi weer is, is het een fijne auto; dat is eigenlijk zijn enige pluspunt. Zoals ik al zei heb ik deze auto 20 okt weer weggedaan. Datzelfde weekend heb ik mijn huidige auto gekocht.

Toen ik de E36 nog had heb ik diverse proefritten in E46's gemaakt, echt een zeer mooie auto, maar een 328i was in goede staat moeilijk te vinden en een 320i weet, ondanks dat het een 6 cylinder is, nou niet bepaald te overtuigen, waarschijnlijk door het hogere gewicht van de E46 t.o.v. de E36. Uiteindelijk heb ik, inmiddels al in het bezit van de Golf, een E39 gevonden op MP. Géén (naar mijn mening) slome 520 of redelijke 523, maar een 528i. Gelukkig de Golf snel kunnen verkopen tegen ong. hetzelfde bedrag als ik ervoor betaald had. 3 dagen later heb ik de 528 opgehaald.

Dit is hem geworden

  • 232.000 km
  • 26 april 2012

Een donkerblauwe E39 528i Executive sedan van okt. 1999. Nieuwprijs volgens de boekjes 117.678 gulden:) En dan te bedenken dat je ze tegenwoordig koopt voor appel en ei. Bovenop de standaarduitrusting is de mijne o.a. voorzien van: xenon verlichting, stoelverwarming, multifunctioneel stuur, chroomomlijsting en zonnerollo. Klein minpuntje is het ontbreken van een schuifdak, maar je kan niet alles hebben.

De auto is nieuw geleverd door Breeman Rotterdam, en van 1999 tot 2009 in bezit geweest van de 1e eigenaar. De 2e eigenaar heeft hem tot 2011 gehad waarna ik hem heb overgenomen. Volgens de boekjes is de auto onder de 1e eigenaar altijd perfect onderhouden. De 2e eigenaar nam het iets minder nauw met onderhoud(lees alleen olie verversen).

Ik heb de auto voor een lage prijs gekocht, maar wel met de kanttekening dat ik al het achterstallig onderhoud heb laten uitvoeren wat resulteerde in een rekening van ong. 1300 euro. (radiateur, katalysator, uitlaat, bougies)

Rijden maar

  • 232.600 km
  • 26 april 2012

De kilometers gingen even niet zo hard, maar al het onderhoud is uitgevoerd en nu kunnen we weer. Het moet opgemerkt dat deze auto onvoorstelbaar comfortabel is op de lange afstand door zijn geweldige stoelen. Daarnaast gaat hij zeer soepel over drempels.
Van BMW's wordt altijd beweerd dat ze ontzettend zuipen, maar mij ervaring met de E36 was dat dit enorm meeviel. Deze 528 weegt bijna 1500 kilo is voorzien van een 2,8 liter 6 cilinder motor. Desondanks mag ik een praktijkverbruik van 9,1 l/100 km noteren, waarbij ik weinig snelwegkilometers maak, maar veel 80km wegen en bebouwde kom.
Goed rondkijken op MP loont zicht. 16'' LM velgen, origineel BMW met nwe Pirelli winterbanden. Direct gebeld en opgehaald, volgens mij hebben ze amper een halfuur op MP gestaan:)Kosten slechts 300 euro!!

Still going strong

  • 236.400 km
  • 26 april 2012

En hij loopt uitstekend. Afgezien van de reparaties aan het begin, valt er niks te melden wat betreft onderhoud. De olie en filters zijn in januari ververst.
Verder blijft deze auto gewoon lekker doorgaan en reëel gezien kom je in deze auto niks te kort t.o.v. een nieuwe Passat of Insignia! De rijeigenschappen zijn in mijn ogen zelfs beter. Ondanks dat het ontwerp van de auto uit 1995 stamt, oogt hij nog steeds niet gedateerd. De E39 is misschien wel een van de beste auto's die BMW ooit gebouwd heeft.
De winterset mag er weer af, en eigenlijk hebben we ze afgelopen winter niet echt nodig gehad. De M5 velgen waren toch iets minder mooi en daarom heb ik een nieuwe zomerset besteld.
De E39 is nu voorzien van 18'' Alpina's (B10) met Vredesteijn Ultrac Sessanta's.

weinig bijzonders te melden

  • 243.970 km
  • 16 december 2012

Inmiddels weer een paar maanden verder. Bijzonderheden? Hmm, weinig eigenlijk. In september APK gekeurd, moeiteloos + geen aandachtspunten. De alpina's staan er mooi onder alleen de Vredestein banden slijten ongelooflijk snel. Na 10.000 km slechts 6.0 mm over. Dan doen de Pirelli winterbanden het toch aanzienlijk beter. Daarnaast vind ik het weggedrag met de winterset beter, dus de volgende keer ook maar de duurdere Pirelli's voor de zomer.

- Klein probleempje in de vorm van een gebroken verbindingsstang v.d. ruitenwissers kostte een paar tientjes.
- Koplampglazen vol met vocht + buitenkant verweerd: nwe rubbers + glazen gehaald. Direct ook zij- en achterlichten voorzien van witte knipperlichten.
- Computer gaf aan dat hij aan Inspectie II toe is: in Januari gaat hij naar de specialist voor nwe filters, olie, bougies, noem het maar op.
- Nieuwe foto's zijn toegevoegd.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 5-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 5-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    BMW 528i AUT, LEDER, SCHUIFDAK, MOOI + GOED !

    BMW 528i AUT, LEDER, SCHUIFDAK, MOOI + GOED !

    • 1996
    • 258.714 km

    € 3.950

    BMW 520i Executive Leder

    BMW 520i Executive Leder

    • 1998
    • 186.060 km

    € 4.900

    BMW 528i Executive

    BMW 528i Executive

    • 2000
    • 321.000 km

    € 2.500

Meer BMW 5-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 5-serie (G30)

    1144
    • 12 april 2021

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 5-serie specificaties
  • BMW 5-serie occasions
  • BMW 5-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 5-serie tests
  • BMW 5-serie gebruikersreviews
  • BMW 5-serie index
PREMIUM
BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW en Mercedes-Benz staan al sinds mensenheugenis tegenover elkaar als Ajax en Feijenoord....

Lees meer
 

BMW 5-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 540i Executive (1999)

    BMW 540i Executive (1999)

    4
    • 25 december 2018
  • Gebruikersreview
    BMW 525tds (1998)

    BMW 525tds (1998)

    2
    • 2 november 2017
  • Gebruikersreview
    BMW M5 (2000)

    BMW M5 (2000)

    82
    • 3 augustus 2017
  • Gebruikersreview
    BMW 540i Executive (1999)

    BMW 540i Executive (1999)

    29
    • 30 april 2016
  • Gebruikersreview
    BMW 540i Executive (1998)

    BMW 540i Executive (1998)

    9
    • 20 september 2015
  • Gebruikersreview
    BMW 535i Executive (1999)

    BMW 535i Executive (1999)

    9
    • 20 januari 2015
  • Gebruikersreview
    BMW 523i (1997)

    BMW 523i (1997)

    3
    • 12 mei 2014
meer reviews
BMW M5 – 2000 – 346.140 km - Klokje Rond

BMW M5 – 2000 – 346.140 km - Klokje Rond

Dik twintig jaar geleden was de BMW M5 van Luc de Jongh één van de meest indrukwekkende auto’s...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    9
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    BMW 530i Touring (1995) - Liefhebber Gezocht

    BMW 530i Touring (1995) - Liefhebber Gezocht

    33
    • 20 juni 2022
  • Achtergrond
    Alpina B7 en B10, Alpina's visie op de 5-serie E28, E34 en E39

    Alpina B7 en B10, Alpina's visie op de...

    26
    • 12 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 520i Luxury Edition (2017)

    BMW 520i Luxury Edition (2017)

    1
    • 10 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 530e Touring Business Edition Plus (2021)

    BMW 530e Touring Business Edition Plus...

    1
    • 23 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 528i (2010)

    BMW 528i (2010)

    4
    • 25 maart 2022
  • Nieuws
    Nieuwe BMW M5 met elektrokracht jaagt over de 'Ring

    Nieuwe BMW M5 met elektrokracht jaagt over...

    14
    • 22 maart 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    BMW neemt afscheid van i3 met 'Homerun Edition'

    BMW neemt afscheid van i3 met 'Homerun...

    97
    • 30 juni 2022
  • Nieuws
    'BMW werkt aan i3 Touring, komt in 2027'

    'BMW werkt aan i3 Touring, komt in 2027'

    14
    • 29 juni 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW X6 M rolt spierballen

    Gefacelifte BMW X6 M rolt spierballen

    22
    • 29 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 320e Touring Business Edition Plus (2022)

    BMW 320e Touring Business Edition Plus...

    3
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    9
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    10
    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 3-serie (1998)

    BMW 3-serie (1998)

    1
    • 27 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden