BMW 528i Executive (1996)

autoreview

BMW 528i Executive (1996)

Signalement

Uitvoering528i Executive
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf220.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een 528i is een auto van hoge klasse. Een nieuwprijs van ruim 120.000 gulden zegt eigenlijk al genoeg. Alle luxe is aan boord. Gescheiden climate control, 4x elektrische ramen, elektrisch rolgordijn, lederen bekleding, cruise control ...

Precies zoals een auto uit deze klasse betaamt heeft de E39 5-serie een stoere uitstraling. Het comfort is goed, dat bewijst in één stuk van Amsterdam naar Toulouse (zuid-frankrijk) rijden en absoluut geen last hebben van moeheid.

Maar denk niet dat al het comfort ook maar iets aan de sportiviteit van BMW teniet doet. De auto voelt goed in bochten, contact met de weg is duidelijk aanwezig. Deze auto is erg makkelijk sportief te rijden.

Van binnen ziet alles er gewoon gelikt uit. Zeker het dashboard en klokkenwinkel kan ik waarderen. Qua ruimte is het minder dan de concurrentie ( E-klasse ), maar nog steeds ruim voldoende. Je kan zonder problemen 5 volwassenen in de auto kwijt voor een langere rit.

Van buiten vind ik het zelf nog steeds een erg mooie auto. De gefacelifte E39 ziet er een stuk jonger uit, maar dat maakt dit model zeker niet minder mooi.

Al met al zeer tevreden over de auto. Het verbruik van minimiaal 11 l / 100 km ( meestal 13 l / 100 km ) is een prijs die je betaalt voor de heerlijke zes-in-lijn en de sublieme automaat waar deze aan gekoppeld is.

PROBLEMEN

De 5 had bij aanschaf al meer dan 2 ton gelopen. Dan kan je hoge onderhoudskosten bijna niet vermijden. Bij aanschaf had de auto net een Inspectie I gehad.

in de gereden 40.000 km:

Oil inspection van € 250,-
Inspectie II van € 1050,- (incl abs sensor en nog wat kleinigheden)

Plus nog wat minder regulier onderhoud:

Schokbrekers achter € 700,-
Nokkenassensor € 200,-
2 nieuwe bandjes € 300,-

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.