BMW 523i Touring High Executive (2010)

autoreview

BMW 523i Touring High Executive (2010)
BMW 523i Touring High Executive (2010)BMW 523i Touring High Executive (2010)BMW 523i Touring High Executive (2010)BMW 523i Touring High Executive (2010)BMW 523i Touring High Executive (2010)BMW 523i Touring High Executive (2010)

Signalement

Uitvoering523i Touring High Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf104.000 km
KM-stand laatst126.683 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van 523i naar 530i

  • 126.683 km

Na een bmw 528i (e39) die prima beviel overgestapt naar een 325i Ci (e46 cabrio) die niet beviel, weer “terug” naar de 5 serie. Mijn zoektocht begon met een wensen lijstje; 6 cyl benzine, panorama dak, station, leer( maar niet zwart), geen standaard stoelen, max 100.000 km en liefst niet te duur. In 2015 waren de F11’s nog best prijzig en het aanbod van 6 cylinders best krap. Uiteindelijk werd het een 523i (3.0l; 204 pk).
Comfortabel is ie zeker maar lang niet zo snel als mijn 528i (192 pk) . De F11 528i of 530i 6cyl. zijn kek de zelfde motoren alleen andere software. Heeft 1,5 jaar geduurd voor dat ik een tuner had gevonden die de siemens computer “open” kreeg.
De tuner feliciteerde mij met de ruim 30% pk toename en dat voor een atmosferische motor.
Opeens zwiept de toerenteller van links naar rechts als je flink gas geeft. Eindelijk lekker snel en als je rustig rijdt nog zuinig ook( 1 op 13 is geen uitzondering)
Het interieur vind ik prachtig, beige leer, donker hout, groot navi-scherm en ‘s avonds prachtig verlicht door het verlichtingspakket.
Prachtig loopt de 6 cylinder lijn motor; bij rustig rijden hoor je ‘m niet en bij fors optrekken een mooi geluid. Alleen in een parkeergarage hoor je wat geratel van de (directe) injectoren. Dat hoorde je bij oudere type motoren niet.
De muziek klinkt ook prima ondanks dat het niet duurste audio is.
Qua onderhoudskosten valt het nu toe mee. 1 storing gehad, lekkage bij rechter achterraam( folie binnenzijde deur los).
Over 15.000 km zijn de achteremmen aan de beurt.
Verder kraakt de bagagerollo een beetje. Verder een topwagen qua comfort, prestaties en wat mij betreft de looks ( nieuwe model wijkt niet veel af). De achterruiten heb ik wel laten “tinten”, maar had iets minder donker gemogen.
Rijden blijft genieten

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens