BMW 523i Executive (1999)

autoreview

BMW 5-serie

Signalement

Uitvoering523i Executive
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf95.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De overstap was groot, maar ik had dit jaren eerder moeten doen. Wat een fijne wagen! Een zes-cilinder stond al een paar jaar op de wensenlijst, maar ja, de financiën dachten daar toch anders over. Uiteindelijk de stap gewaagd. En wat bleek? Behalve de verzekering en de wegenbelasting, bleek de BMW niet veel duurder in gebruik dan de VW Golf die ik eerst had. Sterker nog; in een zuinige bui kon ik gemakkelijk(!) met de 523i 1 op 13 halen. Gemiddeld was het gebruik 1 op 11. Toch netjes. Voor een grote beurt bij een goede garage ben ik ongeveer 230 E. kwijt. De BMW-dealer rekent voor een zelfde beurt toch al snel zo"n 500 E. Het comfort is onovertroffen en de automaat schakelt zijdezacht. Dit draagt zeker bij tot een rustiger weggedrag. Alhoewel... de kick-down werkt prima. Als een raket schiet de wagen naar voren en verandert dan in een ’GTI-limo’. ook na 118.000 km. nog als nieuw. Zo wil ik hem ook houden, want hij is het meer dan waard!

PROBLEMEN

Het motormanagement registreerde met grote regelmaat een storing in de luchttoevoer. Gevolg: de motor maakte niet meer dan 3000 toeren en hield in. Vervelend. Men kon het niet vinden en het geheugen van de computer gaf ook niets aan. Uiteindelijk bleken het twee miniscule gaatjes te zijn in een luchtslang, waardoor er vacuüm gezogen werd.

Toen ik de wagen aanschafte met 95.000 km op de teller, heb ik in een paar maanden tijd alle bolletjes moeten vervangen. De branduren waren op. Tip: beding nieuwe verlichting rondom!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.