BMW 520i Touring (2020)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 520i Touring |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 92.000 km |
KM-stand laatst | 115.000 km |
Puur genieten
- 115.000 km
Bij het beëindigen van mijn baan moest ik mijn lease auto inleveren. Dat was geen ramp, want die auto was sowieso een totaal verkeerde keuze.
De eisen voor een vervanger waren als volgt:
* Geen SUV ivm rijdynamiek en onnodig hoog verbruik.
* Stationwagon ivm hobby en hond
* Ruime achterbank ivm pubers
* Dynamische auto met goede beleving
* Aandrijflijn die past bij een auto van dit formaat (Dus geen kleine geblazen motoren met >100pk/liter, 3-cilinders, riemen die door olie lopen, etc...)
* Moet makkelijk 1500kg kunnen trekken
* Mooie auto
* Een plug-in hybride was optioneel, scheelt marginaal in de jaarlijkse verbruikskosten, maar met een significant hoger risico op storingen.
Gezien mijn voorgaande ervaring met BMW wezen kijken bij een 330e, die reed perfect en ik had hem bijna gekocht ware het niet dat de auto een schade had gehad.
Mijn oog viel op een 5-serie die er ook stond, toen ik er over na ging denken dacht ik hey dat is bijna de ruimte van een Superb en de techniek van een BMW. Prima combi en de meerprijs t.o.v. de 3 was eigenlijk heel beperkt.
De 184pk was wellicht minder dan ik eigenlijk had gewild, maar rationeel gezien meer dan voldoende en het heeft me nog niet in de weg gezeten ook niet in de vakantie met caravan in de bergen. Deze auto is gewoon heel vlot.
Dit zijn mijn ervaringen met deze auto na 25.000km
Pluspunten:
* Zuinig! Had gerekend op 1:12-1:15. In de praktijk kom ik uit tussen de 1:16-1:20, boven verwachting
* Stil en comfortabel
* Dynamisch als het moet/ wanneer je wilt.
* iDrive nog steeds ongevenaard (wanneer leert de rest dat nu eens) en top multimedia systeem
* Automaat doet zijn werk zooo soepel
* Fijne trekauto
* (Bijna) overal nog knoppen voor
Minpunten:
* Helaas heeft de vorige eigenaar deze auto niet besteld met adaptive cruise control, BMW dat hoort standaard op zo'n auto te zitten.
* Grootlicht assistent is een 'abonnement optie'. Ik heb en gebruik het niet, maar je maakt je als premium merk toch een beetje belachelijk.
* Bediening stoelverwarming dmv touchscreen. Waarom zo'n klein touchscreentje tussen alle fysieke knoppen.
* Automaat soms wat traag (geoptimaliseerd op laag verbruik), dit is zo verholpen door de pook even naar links te gooien in de sportstand, dan houd hij de motor wat meer op toeren en hangt hij aan het gas.
* Voorgeschreven olieinterval van 30.000 km is volgens experts te hoog om op lange termijn problemen te voorkomen. Ik vervang de olie op advies van een kenner na 10.000-15.000km, als je dat zelf doet ben je voor rond de 70 euro klaar.
Al met al is rijden in deze auto een feestje, zondermeer het beste totaalpakket dat ik ooit op de oprit heb mogen parkeren.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW 530 e Business Edition Plus | LASER LED | LEDER | 360 Camera ✅ 1e Eigenaar
- 2021
- 22.203 km

BMW 5-serie Touring 540d xDrive High Executive M Sport - Trekhaak - Panoramadak - Interieurvoorverwarming - Parking/Driving Assistant - Comfort Access - Head up - Harman Kardon - Stuurwielrand verwarmd -
- 2020
- 63.518 km

BMW 5-serie Touring 520i Business Edition Plus|Luxury Line|Laser Light|
- 2021
- 96.236 km