BMW 418i Coupé (2017)

autoreview

BMW 418i Coupé (2017)

Signalement

Uitvoering418i Coupé
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf75.000 km
KM-stand laatst94.102 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Basis motor, kleurrijke uitvoering!

  • 79.000 km

Een 418 coupe? Jazeker, een 3 cilindertje.
Was op zoek naar een auto omdat ik 2 auto's had en dat gaf me toch een onrustig gevoel, tenslotte kan je maar in 1 rijden en rijd ik niet extreem veel. Dus op zoek.
Van alles bekeken en overwogen, achteraf toch blij dat ik een duurder merk heb gekozen, op lange termijn voelt dat toch rijker aan. Een kleine nieuwe had gekund, of een sloep van een tweedehands van een b merk van een paar jaar oud.
Is een BMW geworden, tot nu toe, ongeveer een half jaar verder, voelt het nog altijd als een goede keuze.
Ik hou van niet saaie standaard auto's, in het verleden al veel ''rare'' auto's gereden. Eerste auto was een Skoda Felicia, in een tijd waar men nog niet koos voor Skoda.

Terug naar de BMW, een heerlijk ''geile" coupe met prachtig kleurrijk interieur. Daar ben ik voor gevallen. En ach, het motortje is eigenlijk ook wel prima.
Enorme power zou ik niet durven zeggen, maar het kan hard zat. Nuchter beschouwd is meer absoluut overbodig! Heb best wel lol achter het stuur op bepaalde momenten, dat is een goed teken. Je kan de bocht om gewoon op het gas blijven, de fijne automaat (8traps) schakelt lekker door waardoor je bochtsnelheden haalt waarbij je de achterliggers achterlaat.
Soms is de auto wat bonkig op hobbels, ligt wel strak op de weg.

Alles voelt nog als nieuw, km.stand zie je alleen aan wat schaafjes op de prachtige 18 inch spaakwielen.

Brandstofverbruik was 7,5 liter op 100 km, gewoon, niet uitmuntend. Wat ik wel heb, is een trekhaak, en met de aanhanger begint ie wel wat te zuipen, gaat richting 1 op 10 met aanhanger.

Mankementen na 6 maanden nog geen, wel wat onhandig i drive, maar dat kan ook aan mijn computerkunde liggen. Hoe krijg je de navi bv. uit? Dit gaat buitengewoon onpraktisch! Wat wel mee valt is de ruimte, die is voor een coupe zeer goed te noemen. Iemand van 180 cm kan goed achterin zitten, daarboven wordt krapper. De achterbank kan in 3 delen neer, middelste deel heb ik permanent neer, omdat ik geregeld wat langs te vervoeren heb, dan nog kunnen gewoon 2 personen achterin zitten, handig!

Geen reservewiel is wel weer een gemis. Wel een ruime kofferbak daardoor. De gebruikte interieurmaterialen vind ik fantastisch, mooi echt(aluminium/metaal), stiknaadjes op dashboard. Verder mooie avondverlichting, in die van mij in wit of rood. Straalt echt wat uit in het donker. Buitenkleur was ook een aankoop argument, saai grijs/zwart rijdt er al genoeg rond.
Meer info volgt als er weer wat te melden is.
MODEL LUXURY LINE.

De exterieuruitrusting van Model Luxury Line:
 BMW nierengrille met twee keer elf exclusief vormgegeven verticale
spijlen, aan de voorzijde uitgevoerd in hoogglans chroom
 voorbumper met specifieke designelementen in hoogglans chroom
 18-inch lichtmetalen BMW wielen in multispaak styling 416
 sierelement Air Breathers in hoogglans chroom, naar keuze in
carrosseriekleur
 zijruitomlijsting en raamschachtafdekking in hoogglans chroom
 achterbumper met specifieke accentlijst in hoogglans chroom
 sierstuk uitlaateindpijp hoogglans verchroomd
De interieuruitrusting van Model Luxury Line:
 dorpellijsten in aluminium met BMW opschrift
 bekleding in leder Dakota Cognac met exclusieve stiknaad of bekleding
in leder Dakota Venetobeige met exclusieve stiknaad (vraag uw BMW
dealer naar de andere mogelijkheden)
 autosleutel met applicatie in Perlglanz Chrom
 bedieningspanelen van airconditioning en radio met applicatie in
Perlglanz Chrom
 sierpaneel van de middenconsole in hoogglans zwart met sierlijst in
Perlglanz Chrom
 interieurlijsten in edelhoutuitvoering Fineline Anthrazit met accentlijst
in Perlglanz Chrom; optioneel interieurlijsten in edelhoutuitvoering
Nussbaumwurzel met accentlijst in Perlglanz Chrom, de betreffende
exclusieve accentlijst wordt voortgezet op de portieren (Model Luxury
Line is ook te combineren met andere interieurlijsten, vraag uw BMW
dealer naar de mogelijkheden)
 ambianceverlichting in kleur varieerbaar (oranje of wit)
 verlichting in de B-stijlen

probleemloze auto

  • 94.102 km

De BMW heeft het heel goed gedaan, toch was de drang naar wat anders weer aanwezig, dus overgestapt op een Mercedes E Estate. Toch een voorkeur voor Mercedes boven bmw, een bmw is mooi, rijdt prima, maar een Mercedes is voor mij toch nog net een stapje extra, ik ben benieuwd hoe lang ik hier nu weer in rijd, ik ben een autoliefhebber en zolang het enigzins verantwoord is zal ik blijven wisselen vrees ik.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.