BMW 330i xDrive M Sport Edition (2016)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 330i xDrive M Sport Edition |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 18 km |
KM-stand laatst | 4.456 km |
Eindelijk hij is er...
- 750 km
Na ruim 30 jaar Audi en VW overgestapt naar BMW!
Audi is niet meer wat het was en dat zal het ook niet meer worden. Ik was de arrogantie moe...
Afgelopen week mijn BMW in ontvangst mogen nemen.
Wat een feest!
Eerste indrukken.
Sommige reviews op internet geven aan dat de keuze van materialen voor het interieur achter blijft bij Audi en Benz. Naar mijn mening klopt dat niet helemaal. De gebruikte materialen zijn van top-kwaliteit maar wel anders dan bij Audi. BMW is wat robuuster dat klopt.
Zeer stil van binnen; alleen als je meer vermogen vraagt hoor je een agressieve grom vanuit het vooronder binnen dringen die de potentie aangeeft van de beschikbare paarden.
De adaptieve cruise control is echt een aanbeveling waard. Op de snelweg volgt de auto keurig het overige verkeer op een veilige afstand en als er ruimte is dan versnelt hij maar een ingesteld maximum. Bij file volgt hij netjes en je hoeft niets te doen.
Samen met het Head Up Display is dit fantastisch.
Met 6 camera's en diverse radar sensoren assisteert de auto bij veilig parkeren enz.. Zonder deze apparatuur is de kans zeer wel aanwezig dat je dingen bij het parkeren niet ziet met mogelijk schade tot gevolg. Vooral de hoge achterkant belemmert het zicht nogal.
In veel reviews wordt de sequentiele 8V ZF-bak geprezen. Ik kan dat alleen maar bevestigen dat dit helemaal klopt.
De bak schakelt in het bereik van maximale koppel. Het verbruik is vergelijkbaar met een moderne CVT en is beduidend lager dan een handgeschakelde versie.
Ik moet nog wennen aan het uitgebreide multimedia systeem waarvan de bediening totaal anders is dan ik van Audi gewend ben. Connected drive biedt veel mogelijkheden. BMW is hierin ver vooruit.
Harman Kardon installatie is vergelijkbaar met B&O in de Audi A5. Opmerkelijk is dat in de BMW geen trillende delen te horen zijn bij wat hogere volumes.
Service contract afgesloten voor 5 jaar
Na 1 maand nog steeds dik tevreden!
- 4.456 km
Vandaag ga ik eens even zitten om mijn jongste ervaringen te delen.
Pluspunten:
- Harman Kardon installatie. Absolute top installatie. Het is wel even zoeken naar de optimale instellingen van de Equalizer. Geen gedreun en geen trillingen in het interieur van de auto.
- Het gemiddelde benzine verbruik komt tot nu toe uit op ± 1:12. Dat is niet verkeerd voor een dergelijke motor.
- Olieverbruik is nul. Dat is bij Audi toch wel andrs...
- Je moet wennen aan de bediening van de addaptieve cruise control maar het is aan te bevelen om dit systeem aan te schaffen.
- Wegligging is bijzonder en het stuurgedrag uitmuntend.
- Stoelen zijn prima. Kwaliteit leer is goed.
- Gebruik Deezer via Online entertainment is fantastisch. Alleen jammer dat dit niet in België beschikbaar blijkt.
Minpuntjes:
- Bij het uitgebreide interieur lichtpakket zijn ze vergeten om de bedieningswieltjes van de lucht uitstroomopeningen te highlighten. Dat is lastig in het donker.
- Rondom zicht is minimaal: zonder assistentie systemen bijna niet te doen.
- Onduidelijkheid over compatibiliteit Connected App's via android telefoon toestellen. Slechte informatie voorziening vanuit BMW dealer als ook importeur. Niemand weet het fijne ervan.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE BMW 3-serie
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Zo bizar was bijtelling: slechts 40 BMW 330e iPerformance-rijders hadden 7 procent

BMW 330e ZF EVPlus - Eerste Rijtest

Audi A4 2.0 TFSI vs. BMW 320i - Dubbeltest

AutoWeek Allstars 2016 - Deel 7 - Porsche 718 / BMW 318i

Test: Alfa Romeo Giulia - Jaguar XE - BMW 3-serie
