BMW 325i Cabrio (1994) #2

autoreview

BMW 325i Cabrio (1994)

Signalement

Uitvoering325i Cabrio
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf120.000 km
KM-stand laatst299.999 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 285.000 km

Even een update (zie 325i cabrio met 125000 km):
Mijn 325i Cabrio heeft nu 220000 km (eh, nu dus 285000) op de teller staan. En het is een probleemloze auto gebleken. Ja, de kosten voor het onderhoud zijn niet mis voor zo’n auto, maar er zijn geen abnormaal grote gebreken gebleken, en hij heeft me zeker nooit laten staan (in tegenstelling tot mijn V70 D5 uit 2002…)

Verder is de auto erg goed zuinig te rijden, dankzij het nieuwe rijden. Dankzij de 6 cilinder is hij rustig met 50 in de 5 te rijden, of in de 3 de bocht om. Ik rijdt normaal gesproken heel rustig met het verkeer mee (cruisecontrol op precies de max. snelheid). Met woonwerk verkeer tussen Gorinchem en Rotterdam haal ik tot ruim 1 op 13, waarbij gezegd moet worden dat er grote stukken 70 en 100 km/u tussen zit. Zo’n 2 keer per maand doe ik waar de 6-in-lijn voor gemaakt is (freude am fahren), en laat ‘m los…
Gemiddeld rijdt ik volgens de boordcomputer 8,2 liter/100km. (update, door de iets langere afstanden en de 80km zone is het nu gem 7.5L/100km)

Prima sportstoelen, uitstekende verwarming zodat vanaf 10 graden open gereden kan worden, wat ik regelmatig doe, en nog steeds recreeren op de weg!

Onderhoudsindicaties: (zie problemen)

Nagenoeg alles door de lokale BMW dealer in Gorinchem tot volle tevredenheid uitgevoerd. Dat is nog eens een dealer van de oude soort, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Ik laat aan jullie over of de kosten hoog zijn, ik zeg je dat het genot van de auto het dubbel en dwars waard is. Voornaamste genot bestaat natuurlijk uit het open rijden, waar ook veel goedkopere auto’s zich voor lenen, maar de combinatie met de motor is fantastich. Nog elke dag stap ik met meer plezier in deze auto, dan in de V70 waar m’n vriendin in rijdt.

Blijft de uitstraling. Hoewel hij in oorspronkelijke fabrieksstaat is, kan ik er niet bij alle relaties mee aankomen, denk ik. Het wordt tijd voor een jonger model. En hoewel ik enorm BMW enthousiast ben, hoor ik graag jullie menning over de alternatieven voor een 4 persoons cabrio:
- BMW e46 Cabrio? Nieuw en 2e hands eigenlijk te duur. En binnenkort E36 imago…
- nieuwe c70? (toch ook heeel prijzig)
- VW EOS? Lijkt me erg waardevast worden
- Astra cabrio? Value for money!
- Ford Vignale? Krijgt ’ie een 2-delig klapdak???? te weinig cabrio feeling?
- VW Beetle 1.8T cabrio? Echt open air feeling!
- Mini Cooper S cabrio? Kek, vreselijk waardevast, duur maar budgetair goed te doen!

Ik denk dat ’t de laatste wordt, als tussenstation voor de nieuwe 325 CCi (2007)

Update 08-07-2008:
Ik rijdt er nog steeds in, kan er geen afscheid van nemen. Nu ik bijna op 300000km zit, zal ik binnekort even echt updaten!
Ik ben nl aan het onderhandelen over een 135i cabrio met de dealer, maar hij kan me nog niet uitleggen waarom die in NL €3500 duurder moet zijn dan in Duitsland (dus voor BTW/BPM....)

Update 08-12-2008:
De kogel is door de kerk. Hij staat nu naast een S4 cabrio (2005) geparkeerd. Stond niet eens in het lijstje hierboven, maar het kan verkeren...
Houdt deze nog even vast voor Zandvoort/Zolder... ;-)

PROBLEMEN

  • 290.000 km

Geen noemenswaardige problemen. Plastic achterruitje is een keer vervangen (gebarsten) en de airco gereviseerd. Inmiddels zijn de achterschokbrekers aan vervanging toe en is er een achterveer gebroken.

Onderhoudsindicaties:
07-01 111289km 430 Euro Aankoopkeuring ANWB
09-01 116913km 148 Euro remblokken (coulance verkoper)
11-01 120000km 85 Euro wintercheck en vloeistoffen, kleine zaken
02-02 127150km 508 Euro winterbanden Viking (rijdt ik nu nog op ‘s winters)
02-02 129760km 189 Euro beurt, mistlamp glas, ruitensproeier drukventielen
06-02 139562km 640 Euro beurt APK, r.wissers, lambda sonde, microfilter,
achteruitrijschakelaar
12-02 151065km 63 Euro wintercheck, lampje, ruitensproeier drukventielen
06-03 164068km 167 Euro APK, wisserbladen, handrem, drukventielen
hier mist een rekening
06-04 189028km 944 Euro beurt, APK, wisserbladen, microfilter, uitlijnen,
remblokken, steunlagers, achterlicht unit
08-04 192206km 591 Euro Airco reviseren (condernsor unit)
04-05 206983km 345 Euro beurt APK, aandrijfriem Airco compressor
05-05 210000km 340 Euro 2 nieuwe banden (Michelin HX-MXM 225/50r16)
07-05 212000km 26 Euro Digitale motor elektronica op werking controleren
08-05 214271km 127 Euro kap binnenbekleding herstellen
12-05 220671km 672 Euro beurt, microfilter, lichtscakelaar, cardan- en ABS olie

Daarnaast nog eens de achterruit vervangen a ca 900 Euro, dat maakt ruim 6000 Euro over 110000 kilometer in vier en een half jaar.

08-07-08:
Nog steeds geen noemenswaardige reperaties, BEHALVE DAT DE ORGINELE UITLAAT NU VERVANGEN ZOU MOETEN WORDEN OMDAT ALLE SCHOTTEN LOS ONDER IN DE DEMPERS LIGGEN (dus voor de APK geen probleem..;-) en wel een aardig geluid). Schokbrekers nog steeds niet vervangen, dus het strakke is er wel een beetje vanaf...

08-12-08:
Rijdt nog steeds als een, eh, BMW dus, maar krijgt wat kleine probleempjes: de tellers slaan steeds even naar 0, waarbij te cruise control los laat. Na enkele seconden weer niets aan de hand (na een batterij contact lichtjes in beeld. Raam in linkerdeur wrikt iets, en de automatiek bij openen sluiten weigert soms. En voor het sluiten moet je soms de deuren of de kofferbak een keer extra dicht slaan... dat wordt wel irritant, en steeds erger...
Maar gaan als een banaan.

Moet ie weg?

  • 290.000 km

Ja, de vervanger is er nu dan wel, maar kan er nog geen afstand van nemen. Bovendien rijdt ik niet prive met de vervanger, dus een mooi excuus om dit oude bakje het milieu onveilig te maken.
Wat zou een 94er met 3 ton op de teller nog opbrengen, toch?
En binnenkort natuurlijk met deze weer vrijrijden.nl in Zandvoort, natuurlijk. Overmorgen al! Wordt weer lekker schuiven met die niet zo piep schokbrekers (orginele dus nog)

Ja, hij moet weg...

  • 295.000 km

Ik had er graag de 300000 mee gehaald, maar ik rij er nu toch echt te weinig mee. De auto verdient iemand die de tijd heeft om de mankementjes aan te pakken.
Als deze dan bij een liefhebber beland is, kan ik iets kopen dat wat veiliger over het circuit hobbelt, een 325TI of zo.
Dus als je die liefhebber bent of kent....

Ja, hij is weg...

  • 299.999 km

Nog net voordat de lente komt, is de auto doorgeschoven naar een liefhebber.
Hij zal er even werk aan hebben, maar dan gaat hij zeker weer een lange tijd mee. Gaat gewoon nog jaren mee.

Gauw op zoek naar een 135i cabrio handgeschakeld, sedona rood het liefst...

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (19)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens