BMW 320i touring Executive (2003) #3

autoreview

BMW 320i touring Executive (2003)
BMW 320i touring Executive (2003)BMW 320i touring Executive (2003)BMW 320i touring Executive (2003)BMW 320i touring Executive (2003)BMW 320i touring Executive (2003)

Signalement

Uitvoering320i touring Executive
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf67.000 km
KM-stand laatst188.000 km
Lezerswaardering: 47%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zeven jaar trouwe dienst

  • 188.000 km

Gekocht als 'Premium Selection' (1 eigenaar) bij de dealer in Amsterdam. Een E46 'lifestyle executive' (Orientblau) – dat betekent, sportstuur, sportstoelen (half leder) verwarmd, antraciet hemel, Xenon, metallic lak, afneembare trekhaak en bluetooth. Portabel navigatiesysteem van VDO Dayton laten inbouwen door de dealer.
Mijn tweede E46, maar nu met 20 PK meer uit de iets zwaardere 2.2 l, zes cilinder.

Geen racemonster, maar een soepele kilometervreter, inhaler en gretig door bochten sprintende machine. Bepaald niet geruisloos met het maximum vermogen bij 6250 tpm en maximum koppel bij 3500 tpm. De sportstand leek vooral meer toeren te produceren dan meer acceleratie te genereren. Maar dan weet je tenminste dat je leeft!

Wat is er in de loop der zeven jaren aan versleuteld? Buiten de periodieke beurten (netjes bij de dealer), accu vervangen, kleppendeksel, remschijven voor en achter, brandstofpomp en - de duurste (€ 900) - stuurbekrachtiging. Af en toe een paar nieuwe banden; de beste wegligging met (Continental SportContact5) 225/55 VR16 achter en 205/55VR16 voor. Nooit iets defect of versleten aan onderdelen van het uitlaatsysteem. De laatste 20.000 km liep het olieverbruik op tot drie liter per 5.000 km – dat was (mijn) reden om maar eens te gaan inruilen.

Conclusie, een fijne auto waarin je niet moe wordt van het zitten en sturen. Minder geschikt voor dikke en/of lange mensen – lage instap en beperkte binnenruimte. Praktische en ruime laadruimte met de achterbank neer.
In mei 2014 voor een mooie prijs ingeruild op een 530i.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.