BMW 320e Touring Business Edition Plus (2021)

autoreview

BMW 320e Touring Business Edition Plus (2021)
BMW 320e Touring Business Edition Plus (2021)BMW 320e Touring Business Edition Plus (2021)BMW 320e Touring Business Edition Plus (2021)BMW 320e Touring Business Edition Plus (2021)BMW 320e Touring Business Edition Plus (2021)BMW 320e Touring Business Edition Plus (2021)BMW 320e Touring Business Edition Plus (2021)BMW 320e Touring Business Edition Plus (2021)BMW 320e Touring Business Edition Plus (2021)

Signalement

Uitvoering320e Touring Business Edition Plus
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand laatst99.999 km
Lezerswaardering: 84%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaring met 320E

  • 150 km

Afgelopen 8 maanden heb ik gereden in een Polestar 2, als tijdelijke leaseauto ivm pauze in lease contract (tgv corona). Was een heerlijke wagen, ongekend snel, stil, goed afgewerkt; maar toch soms nog wel de nodige gebreken, haperend internet/navigatie, slecht werkende app, fouten met laden. Bereik was wel goed te doen rond 300-350km nu in de zomer, 250km in de winter. Maar nog niet voor mij voor de langere vakantieritten naar de wintersport of Italie/spanje. Rij liever gewoon (flink) door ..... Ieder zijn ding.

Dus toch weer gekozen voor een BMW nu de lease weer doorgaat voor de komende 5 jaar. Wel een PHEV, de 320E touring business edition plus om precies te zien in model sport line, alpinweiss en 18" velgen, en nog wat opties e.d.

Ik had al eerder een BMW320i en dat was heel goed bevallen. Deze nieuwe auto zit heel goed in elkaar, degelijk, goed afgewerkt, schitterend interieur en goede sportstoelen (vernasca leder mocca). Daarnaast vind ik de lijnen van de auto gewoon mooi.

Motorgeluid is bijna niet hoorbaar behalve als je even flink op de staart trapt. De 2L benzine is afgeknepen tot 163PK en de electromotor heeft 113PK; gecombineerd systeemvermogen is 204PK/350NM koppel; Zou meer uit te halen moeten zijn lijkt me op papier (163+113 optelsom?), maar het voldoet prima in de praktijk heb ik de afgelopen dagen ondervonden.

De batterij raakt eigenlijk nooit helemaal echt leeg, zodra je remt regenereert de electromotor en helpt direct weer een beetje meeduwen. Dat voel je direct.

Met volle accu is de auto goed te gebruiken puur electrisch, met name in de stad en provinciale weg, en kan je goed met verkeer meekomen. Bereik is nu ca. 30-40 km volledig electrisch.

Er zijn diverse instellingen, zo kan je ook de accu op een bepaald min SoC % houden, als je bijvoorbeeld na een stuk snelweg het resterende deel electrisch wil tijden in de stad. Zodat de auto de accu niet leegrijdt op de snelweg.

Samenspel E-motor en verbandingsmotor werkt heel netjes, zonder schokken. Opmerkelijk is wel dat de electromotor voor/in de versnellingsbak zit dus de auto schakelt nog steeds in E-modus. Je hoort de verbrandingsmotor eigenlijk niet bijspringen.

Entertainment/info systeem is geweldig, live cockpit professional, met alle gemakken voorzien, spotify, apple car play etc.

Ik heb gekozen voor Hifi Audio en ik moet zeggen dit is echt volwaardig geluid; in de polestar had ik harmon kardon maar het verschil is niet groot.

de BMW is snel genoeg, heerlijk soepel en voldoende koppel. Ligt als een blok op de weg, maar voelt niet zwaar aan.

Het is wel een forse auto geworden, de nieuwe 3 serie, het is echt wel een behoorlijk formaat aan de buitenkant en dat merk je ook in de binnenruimte. ruimte zat.

De kofferbak is wat kleiner (400L) dan de normale 3 touring, omdat de brandstoftank is verplaatste onder de laadvloer om ruimte te maken voor de accu's onder de achterbank. Ook is de tankinhoud wat kleiner gemaakt, maar dat maakt me niet zo veel uit, dan maar elke 500km een keer tanken. En als we veel electrisch rijden halen we wel 800-900km voor een tankbeurt schat ik.

Eerst maar eens meer kilometers maken, dit weekend wordt de laadpaal thuis geplaatst en kunnen we makkelijk laden. Afgelopen nacht trouwens aan het stopcontact geladen en dat ging prima.

Mijn woon-werk verkeer is 2x20km per dag, dus dat kan ik volledig electrisch afleggen, zodra we weer naar kantoor kunnen.

Ik vermoed dat ik best veel electrisch ga rijden met deze wagen, consequent laden waar het kan, tijdens boodschappen doen, parkeergarages etc. kwestie van wennen en doen.

Update volgt na een maandje ofzo.

eerste 1000km erop

  • 1.000 km

Zo, de eerste 1000km zitten erop; Hiervan heb ik ca 400km electrisch gereden, 90kwh geladen en de rest van de KMs zijn op de benzinemotor gemaakt. Gemiddeld verbruik over de eerste 1000km is 3.6L/100km zegt de auto. Zo kom ik toch makkelijk aan 1000km rijden op 1 tank van 40L

Als je consequent (thuis) laad dan kan je behoorlijk veel volledig electrisch rijden binnen de stad en op de provinciale weg. Boven de 110km/uur schakelt de auto vaak over naar benzinemotor, want dan raakt de accu heel snel leeg anders.

Ik wacht nog op aansluiten van mijn laadpaal, maar met de bijgeleverde 220V stekker/kabel kan ik prima uit de voeten voor nu; gewoon aan het stopcontact laden op 10A, ca 2,3kW; Direct de opbrengst van de zonnepanelen zo de auto in ;-). Dat is nog eens milieu bewust laden.

Moet nog wel wennen aan de stoelen, ik heb mijn goede zit nog niet gevonden. Wat dat betreft waren de stoelen in de Volvo V60 en polestar 2 (ook volvo) wel echt een stuk beter voor mijn persoon. Ik heb de sportstoelen in de BMW maar op 1 of andere manier zijn ze erg hard, komt wellicht ook door het Vernasca mocca leer, dat voelt toch een beetje synthetisch en hard aan, ventileert ook niet echt. Volgens mij zit er er soort plastic coating op. Gelukkig zijn de stoelen goed in te stellen, inclusief helling van zitgedeelte dus komt vast goed.

Verder rijdt de auto geweldig; Heel soepel en comfortabel in de stad, gaat prima op de electro motor; En als je het gaspedaal flink intrapt dat komt er meer dan voldoende vermogen/koppel vrij, snel genoeg voor mij. ondanks flinke gewicht (1900 kg geloof ik), toch echt nog een rijdersauto met zeer fijn stuurgedrag. Of ik hier ooit echt mee driftend de bocht door komt betwijfel ik. wellicht enkel in de sneeuw ;-)

Je kan heel veel customized instellingen kiezen voor de auto via de menu structuur, spotify werkt perfect via bmw connected services, en ook de iphone app werkt perfect. Laadstatus, klimaat timer voor preconditioning, en je kan ook zien of je auto nog op de oprit staat via locatie-service. Ook timer functie mogelijk voor laden of koelen/opwarmen.

NAvigatie werkt goed, ook spraaksturing om bestemmingen in te geven.

Paar dingen opgevallen, X-tra boost functie is niet beschikbaar (10 seconden max koppel E-motor en 2L benzine); Zit wel in de 330E, en volgens de brochure/prijslijst ook onderdeel van 320E. vreemd. Heeft BMW hier iets wegbezuinigd?

Vanaf morgen een weekje zakenreis naar Hamburg, en dan door naar Kopenhagen en Esbjerg, en weer terug naar NL., rondje 2000km, dat zal hoofdzakelijk snelweg zijn, kijken hoe de 2L zich houdt en wat het verbruik wordt.

Ik zal een update doen bij terugkomst van de roadtrip naar Denemarken.

naar Denemarken en terug

  • 3.000 km

Voor werk naar Denemarken geweest via Duitsland, Hamburg en ferry naar Denemarken bij Puttgarden naar Rodny. Eerst naar Copenhagen, en daarna via Esbjerg aan de Westkust weer terug naar Nederland.

Rondje van ca 1500km, grotendeels snelweg. Onderweg wel geladen bij hotels tijdens overnachting maar dat zet weinig zoden aan de dijk met overwegend snelweg kilometers. Hoofdzakelijk wat electrische ondersteuning tijdens wegwerkzaamheden (80 km/uur), file en in de stad.

Ik heb gereden met battery 'hold' functie, dat betekent dat je instelt welk batterij percentage je minimaal wilt behouden op de snelweg (bijv 50%), om bijvoorbeeld volledig electrisch het laatste gedeelte naar je bestemming in de bebouwde kom te rijden. Dat werkt prima. Kan ook helemaal automatisch (adaptive hybrid setting) op basis van je navigatiebestemming maar nog niet uitgevonden hoe dat precies werkt. Met de hand gaat het in ieder geval goed. Anders rijd de auto de batterij gewoon helemaal leeg op de snelweg.

Even opladen onderweg tijdens een pauze zit er niet in, daarvoor laadt de auto veel te langzaam met 3,7kw. Tijdens een langere stopover of overnachting is het goed te doen, en kan je weer ca 50km electrisch rijden.

Auto rijdt zeer comfortabel op de snelweg en voelt zich ook goed thuis op de Autobahn ;-). Zeer stil en stabiel op de weg; 2L benzinemotor kan goed overweg met het totaalgewicht van de auto, inclusief lading. Heb het gevoel dat de E-motor altijd wel 'meehelpt' middels E-boost doordat de batterij altijd wel iets opgeladen is door afremmen e.d.

Gemiddeld Verbruik grotendeels op de snelweg, volledig op verbrandingsmotor ca 6L/100km over 1500km, flink doorgereden waar het mocht/kon. bij 100-120 km/uur is het verbruik van de benzine motor 5L/100km.

Door deze langere rit heb ik minder 'puur' electrisch kunnen rijden; Gemiddeld totaal verbruik is nu 4.5L/100km, en ik heb 800km electrisch gereden van de 3000km totaal. Verwacht dat ik komende tijd weer meer electrisch zal rijden tijdens kortere ritten in Nederland.

De rit ook gebruikt om een betere zit te vinden, nog niet optimaal, maar het lijkt te verbeteren;

Eerste 10000 km zitten erop

  • 11.500 km

Zo, de eerste 10.000km zitten er op. Best snel gegaan, in 3 maanden tijd.
Om precies te zijn 11.500km, waarvan 4500km electrisch.

Ik heb overwegend in Nederland gereden, en 1 reis naar Denemarken en terug.

De auto rijdt heerlijk, comfortabel, scherp en voelt snel genoeg aan.
In het begin had ik wat issues met de stoelinstelling voor mijn rug, inmiddels is dat verbeterd, maar ik overweeg nog wel een stoelaanpassing. Dat is meer aan mij te wijten dan aan BMW, denk dat de meeste mensen prima zitten in de sportstoelen. Stoelaanpassing is vrij makkelijk te doen bij een gespecialiseerd bedrijf, de achterkant van de stoel kan zo open en dan kan men eea afstellen qua stijfheid en vulling.

Gemiddeld verbruik is 4L/100km over de afgelopen 11.500km, ik laad altijd op als het kan, of thuis of op het werk of in de parkeergarage bij boodschappen doen etc.

In de volledig electrische stand is de auto echt wel rap te noemen, kom je prima mee in verkeer, zeker in de bebouwde kom. Sprintjes tot 50-60km/uur zijn echt wel snel, zonder dat de benzinemotor bij springt.

De beloofde actieradius is accuraat. Afgelopen week nog een ritje gedaan vanuit Dordrecht naar Den Haag, via Ring Rotterdam, mix snelweg en bebouwde kom. Ik kon de hele traject afleggen volledig electrisch, afstand 54km. Dat was ook de actieradius bij vertrek met volle accu. Verbruik is dan ca 19Kwh/100km.

Gemiste kans is dat BMW niet (wat Mercedes wel heeft gedaan) een snellaadoptie heeft ingebouwd. Maximaal 3,7kw laden is echt langzaam voor een moderne PHEV. Zou mooi zijn als je met 11kw kon laden, en zelfs 50Kw laden bij snelladers, zoals bij de nieuwe mercedes C-klasse PHEV. Als je meerdere langere stukken rijdt is dat toch wel handig even snel tussendoor opladen, kost je dan een kwartier voor 13kwh...... Laden met 3.7kw voelt toch wel een beetje erg ouderwets, maargoed na 4 uur isie ook vol... dus voor thuis of op het werk prima.

Als je je bestemming opgeeft dan rekent de auto uit hoe je best je accu kunt gebruiken, er blijft dan voldoende 'juice' over om na de snelweg electrisch naar je bestemming te rijden. Echter dan is er geen batterij meer over voor de terugweg. Dat is te omzeilen door ook de battery hold functie op 50% te zetten voor de terugweg. of gewoon te laden op bestemming voor de reis huiswaarts. Met een beetje planning kan je echt heel goed electrisch rijden met deze versie.

Mis ik de 330E ? Geen idee, die heb ik niet gereden. Voor mij is de 320E meer dan vlot genoeg. Hiervoor had ik de Polestar 2 voor een jaartje, tja, 408pk. niet te vergelijken, maar ik zie toch liever de mooie cockpit van de 3 voor mijn neus ;-). Na 3 keer vol gas met de polestar was het leuke er ook wel van af. kan nu in ieder geval weer gewoon 1000km rijden zonder na te denken waar te laden, en dagelijkse ritten bijna alles electrisch met de BMW.

De BMW is lekker vlot, er lijken altijd wel wat Volts achter de hand gehouden te worden voor een goede E-boost. Je rijdt eigenlijk nooit enkel met 163Pk benzine, er zit altijd een flinke duw extra bij. De BMW laadt volgens mij op de achtergrond altijd de accu beetje op voor dat extra duwtje zonder dat je het merkt, ook als de accu 'leeg' is. Dus de auto voelt nooit sloom aan.

Ruimte binnen is prima, leer mooi afgewerkt en ohhhh wat is die ambiance verlichting mooi binnen. Mijn dochters zetten de boel standaard op paars/lila, prefereer zelf blauw of oranje. Ach, beetje afwisseling prima!.

Als ik de auto opnieuw zou bestellen zou ik zeker voor EUR 200 de extra geluidsisolerende zijruiten kiezen! no brainer. De motorruimte en voorruit is zo goed geisoleerd dat het windgeruis via de zijruiten wel extra duidelijk hoorbaar is bij snelheden boven 120km/uur, of met sterke tegenwind.

Zijn er nog zaken waar ik me aan stoor? Niet zo veel eigenlijk. Als ik er 2een paar moet noemen dan zijn het:

- lane assist, keer een gevaarlijke situatie opgeleverd; ik reed op een polderweggetje, met witte strepen aan beide zijkanten. kwam een tegenligger aan dus ik stuurde naar de berm, vervolgens stuurt de auto mij ferm weg van de witte lijn dus terug naar het midden .... moest echt wel even hard naar rechts sturen om aanrijding te voorkomen. link!

- bij afremmen in electrisch/hybride mode moet je heel gedoseerd remmen want anders kan de auto met een schok tot stilstand komen. Volgens mij komt dit doordat de E-motor in de versnellingsbak zit dus terugschakelt, De Emotor blijft zelfde koppel genereren dus als de bak terugschakelt remt de auto opeens sterk af. De laatste meters kan dan full stop geven, je moet dus je remkracht afstemmen op het terugschakelen van de bak ... oefening baart kunst. maar owee als er opeens iemand anders achter het stuur zit. bam. stop. Kan ook gebeuren als je wegrijdt, dan wil de E-motor ook wel eens met de versnellingsbak een raketlancering veroorzaken. Vooral achteruit; Eerst gebeurt er niets en dan whoooosh. dus ook hier zijdezacht voetje op het gas anders wordt je gekatapulteerd. Zou mooi zijn als BMW hier nog wat aan kan doen software matig.

- als je parkeert, bijvoorbeeld vooruit, en de piepers gaan af bij de voorbumpers dan is dat prima. Als je echter weer in de auto stapt om weg te rijden en je zet de auto in R om achteruit te rijden, dan blijven de piepers gillen, heel irritant. waarom snapt de auto niet dat als je achteruit rijdt dat de voorkant niet zo heel belangrijk is qua sensoren; wellicht de hoeken ivm draaien oid. zou beter moeten kunnen in de software/logica BMW!

Alles bij elkaar dik tevreden, het blijft een mooie verschijning op de weg al zeg ik het zelf.

In december op wintersport naar Frankrijk, zal verslag doen bij terugkomst hoe het was in sneeuw met RWD.

Groeten weer! en tot de volgende keer.

17500 km en naar Frankrijk

  • 17.500 km

Zo dan, de eerste 17500 km zitten er alweer op.
Waarvan 6000km electrisch.

Ik heb ca 5000km lange ritten naar buitenland gereden, enkel op brandstof zonder tussentijds te laden, dus als je die er van af haalt, dan heb ik 12500km in NL gereden waarvan 6000km electrisch, dus dat is bijna de helft. Valt me niet tegen.

Gemiddeld verbruik benzinemotor 4L/100km over die 17500km, dat is incl de electrische kilometers dus is wel een beetje vertekend beeld.

Net naar Frankrijk gereden voor de wintersport, prima bevallen, op de snelweg elke 450-500km even tanken, max 40L, is te doen. Maak je toch ook regelmatig even een stop.

Winterbanden doen het uitstekend in de sneeuw, liggen Vredestein wintercontact onder, achter 255/40/R18, voor 225/45/R18. Plakt aan de weg (Sneeuw/ijs).

Heb ook nog een setje Pewag Nordic Star N77 ST sneeuwkettingen gekocht, verplicht in Frankrijk. Thuis even omgedaan en passen goed achter op de 255.

Net voor kerst was ik nog even op kantoor; stonden inmiddels meer Polestar 2's gelijnd bij de laadpalen dan Tesla's. Is de BMW plugin hybride toch net even wat unieker in zijn soort ;-).

Geen spijt dat ik ben overgestapt van de Polestar naar de BMW.
Alles werkt zoals het hoort te werken; ook de App; en navigatie. geen gedoe. en geen laadplanning nodig voor langere ritten; gewoon gaan....

Fijne feestdagen en tot de volgende update!

40,000km en weer naar Frankrijk

  • 40.000 km

Nou de eerste 40.000km zitten erop.

In 1 jaar tijd, voor mijn doen best veel kilometers. Maargoed, ben ook 4x voor mijn werk naar Denemarken geweest met de auto tijdens covid-19/lockdowns dus dat zijn zomaar 8000km extra. Normaal gesproken zou ik vliegen maar met de auto was makkelijker in mijn eigen 'bubbel'.

Van die 40.000km heb ik 15.000km volledig electrisch gereden, dus dat is ongeveer een derde. als ik de tripjes naar Denemarken niet meereken ongeveer de helft electrisch. Gemiddeld verbruik benzine 4L/100km.

Nu is het ook inmiddels (hoog) zomer; De auto rijdt gemakkelijk 50-60km electrisch op 1 volle accu, dus de specificaties van BMW op dit punt kloppen als een bus.

30.000 km beurt bij BMW, geen issues, was binnen uurtje weer op weg, en kon goed werken bij de BMW dealer in kantoor/lounge met internet, koffie en vergaderfaciliteiten (severs breeman rotterdam zuid). perfect geregeld.

1e schade is ook een feit, helaas!, afgelopen weekend naar Parijs gereden en 20 meter voor parkeergarage hotel parkeerde een Fransoos zijn Peugeot 208 achteruit in mijn zijkant. Zomaar, had mij niet gezien. Achterdeur, zijpaneel, bumper en zijskirt aan gort. Dat wordt zeker een nieuwe deur volgens schadeherstelbedrijf in Nederland. Alleen blikschade gelukkig, maar blijft jammer, ook al is het een leaseauto. Hopelijk komt de verzekering eruit met de Franse partij. Het kostte mij 2 uur om het Europeesche schadeformulier in het Nederlands in te vullen met de Fransoos die geen woord Engels sprak :-) Nu wachten op een nieuwe deur dus nog een maandje of zo doorrijden met gehavende auto. Krijg wel de ruimte tijdens parkeren, iedereen blijft uit de buurt. Deur kan wel gewoon open en dicht.

Nu na 1 jaar kan ik volmondig zeggen dat het voor mij de perfecte (reis)auto is. Rijdt heerlijk, kan goed volledig electrisch rijden, maar langeafstand is ook geen probleem. Zooooo stil onderweg, heerlijk. Op de snelweg 120km/uur rij ik 5.5km/L dus met 40L tank kom je ook nog wel 700km ver voor de langere reizen. In Duitsland tijdje terug even de 220 aangetikt, ook zonder probleem (daar waar het mocht), en blijft stabiel als een blok op weg.

Heb ook al een keer mijn dochter verhuisd in Utrecht, dat ging ook prima, kon toch best lekker veel stouwen met de achterbank plat. Ook met de trekhaak laatst een aanhangwagen getrokken, electrisch geen probleem, koppel genoeg. We hebben ook een fietsendrager gekocht voor de weekendjes weg met de fiets. Dan is het achterruitje dat open kan in de achterklep ook een handige feature, even wat uit de achterbak pakken achter de fietsen langs. Regelmatig gaan mijn kitesurf spullen achterin, geen probleem. Ook SUP board kan erin met achterraampje open de horizontaal doorgestoken voor kort ritje naar de Biesbosch vlakbij.

Had ik al verteld dat als je een stad als bijv, Amsterdam, Rotterdam of Utrecht binnenrijdt dat bij de milieuzone de auto automatisch volledig electrisch overschakelt ? of op de GPS of de camera ziet het bord langs de weg, dat weet ik even niet zo. Zoef, stil de stad in. Als je bestemming hebt ingevoerd heb je meestal genoeg electra in de batterij zitten om eindbestemming dan ook volledig electrisch te halen. wordt desnoods automatisch wat bijgeladen op de snelweg door slim regenereren,. Goed bezig voor het milieu en geen uitstoot in de stad.

Wat kan ik verder nog zeggen? Ik zou echt niet terugwillen naar de Polestar2 of al dat gestekker langs de autoroute in Frankrijk; Heb ze allemaal weer zien staan op overvolle parkings langs de autoroute afgelopen weekend, met laadkabels dwars over andere autos, dwars geparkeerd of achterstevoren op de stoep om de paal te halen met te korte kabel, en getob met een dozijn laadkaarten om te kunnen laden.

Voor mij is een plugin hybride de ideale compromis, milieubewust bezig in de stad en omgeving en toch gemak voor lange afstanden.

Over een paar jaar zal het allemaal wel gemeengoed zijn en kijk ik uit naar een Bmw I4 oid :-)

60,000km voorbij

  • 62.000 km

Inmiddels 60.000km gepasseerd. De reis naar de wintersport verliep soepel, heerlijke reisauto op de snelweg. In de winter zitten er continental winterbanden op, die gaan er volgende maand weer af voor de zomerbanden.

Geen bijzonderheden, alles werkt gewoon zoals het hoort; Geen piepjes of kraken. De bmw app op de iphone werkt naar behoren, makkelijk om de auto voor te warmen s'ochtends thuis aan de lader, ruiten ontdooien en wordt snel warm binnen.

Electrisch bereik zakt wel wat in in de winter, van 50 naar 40km ongeveerd. gebruikt ook meer kachel uiteraard.

Van de 60.000 km inmiddels 20.000 km volledige electrisch gereden, 1/3 dus. Als ik op de snelweg 100km/uur rijd en de accu is leeg, dan rijdt de benzinemotor zelf nog steeds netjes 5L/100km. Laatst stond er een artikel ergens dat plugin hybrides alleen maar extra vervuilen als de accu leeg is door hoge brandstofverbruik maar daar kan ik me niet in vinden. Als je veel korte ritten rijdt en consequent laadt is het echt een goed alternatief voor een EV. Voor mij werkt het goed althans. Het zou wel fijn zijn als je met de BMW ook kon snelladen, dat is een gemiste kans. Dan zou ik veel vaker even bijladen onderweg, 10kw accu zit zo vol.

Nog steeds met een smile achter het stuur elke dag :-)

Geen spijt dat de polestar 2 is teruggegaan. En ik lees nog regelmatig dat de App nog steeds niet in orde is, etc. Jammer.

99,999km

  • 99.999 km

Vandaag zag ik 99999 km op de teller, en vond dat wel weer een mijlpaal. De BMW nu 2,5 jaar in bezit. Tja, wat kan ik er nog over vertellen.

De auto doet het altijd, alles werkt, ook de app. Feilloos.
Nooit een storing. Nooit een rammeltje. En ligt als een blok op de weg en als een mes door de bocht. Geen bijzonderheden bij de service beurten, enkel olie ververst en standaard zaken als luchtfilter e.d.

Altijd ruimte genoeg, achterbank plat als het moet. ook gewoon tuinafval, zeiltje erin en volstouwen. daarna even de stofzuiger erdoor en alles weer schoon.

Ik heb ook een aftermarket trekhaak laten monteren, had ik dat al gemeld ? Sindsdien vaak fietsenrek achterop en de mountainbike uitlaten op de utrechtse heuvelrug, velume of ergens in de duinen. Ook al wat dagjes/weekendjes op uitgeweest met de normale fietsen achterop.

En het stekkeren gaat ook prima. Deze week weer een record afgetikt. 1350km op 1 tank benzine van 40L. Bij elkaar ca 700km volledig electrisch gereden deze tankbeurt door gewoon overal waar ik kan op/bij te laden, thuis, op kantoor, bij de supermarkt, aan het strand. En het scheelt natuurlijk als je veel korte stukken rijd tot ca 50km waar je bijna volledig electrisch kan rijden.

De auto ziet er nog steeds top uit, al zeg ik het zelf. lak goed in orde. Model gaat nog goed mee, zie weinig verschil met het huidige model, kleine facelift. Volgende keer toch wel weer een zwarte denk ik. Staat toch beter op een BMW, zeker helemaal zwart zwart.

Deze maand nog 1x een lang weekend naar de Alpen voor een skitrip, daarna gaan de zomerbanden erop.

Ik mis zeker mijn polestar 2 niet, natuurlijk ook een prima auto maar ik hoor nog steeds verhalen over storingen en niet/slecht werkende app. Een auto hoort het toch gewoon altijd te doen, geen gedoe. niet voor mij.

Erg blij met de keuze voor de 3. op naar de 150.000km.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (29)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.