BMW 320d Touring (2008)

autoreview

BMW 3-serie Touring
BMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serie TouringBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serie Touring

Signalement

Uitvoering320d Touring
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf130.000 km
KM-stand laatst167.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Distributie ketting

De wagen is aangekocht bij de BMW-specialist. De wagen is uitgevoerd met enkele leuke opties oa; Prof-naf, memory stoelen, PDC, trekhaak die opklapt en keyless.

De eerste kilometers waren een zeer prettige ervaring. De wagen is enorm stil en veel sneller als mijn vorige.

Het huidige verbruik is rond de 1 op 16/17, de Audi scoorde makkelijk 1 op 20.(van 135pk naar 177pk, niet verkeerd dacht ik)

4000km na aankoop begon de motor een raar schavend geluid te maken. Na enkele minuten speuren op internet kwamen de grote problemen naar voren betreft de distributie ketting van de n47 diesel.

Mijn garage kon het probleem eerst niet vinden, de wagen is 2maal terug gegaan voor reparatie waarbij het voorval nog niet gerepareerd is. Nu staat de wagen alweer een week in de garage, afwachten dus.(De wagen heeft nog paar weken BOVAG garantie)

Afgezien dat ik enorm baal van het probleem met de ketting, is het gewoon een heerlijke auto om mee te rijden.


ALS JE EEN BMW KOOPT MET DE N47 DIESEL. CHECK DE DISTRIBUTIE-KETTING. DEZE MOTOR LIGT IN ZOWEL DE 1-SERIE, 3-SERIE EN 5 SERIE. VANAF 2007/2008, OOK GOOGLE EENS OP DT TYPE MOTOR. SUCCES

WEG ERMEE

  • 167.000 km

Voorheen heb ik geschreven over de slechte N47 Diesel. De auto is inmiddels al 3 maand weg. Zover ik weet geven ook de nieuwere motoren dit probleem.

Een ander punt van aandacht is de ophanging aan de achterzijde, roest roest. Let op dus!

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.