BMW 320d touring (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 320d touring |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 141.000 km |
KM-stand laatst | 176.000 km |
ervaringen na 12.000 km
- 153.700 km
De eerste ervaringen met de BMW waren niet zo positief dan gehoopt, de stoelen staan volledig in de schaduw van de Volvo en er waren nog wat afleveringsperikelen.
Toen alles echter opgelost was heb ik alleen het normale onderhoud aan kosten gehad in de eerste 12.000km.
Aangezien ik dit zelf doe (schijven en blokken vóór vervangen kostte € 140,00, grote beurt kostte € 100,00) blijven de kosten erg binnen de perken.
Gemiddeld rij ik er 7,1 liter op 100km mee, wat ik zeer netjes vind voor een auto van 1600 kg met automaat.
De kwaliteitsindruk is in ieder geval een stuk hoger dan van de V70, alles zit net wat beter in elkaar en ook de materialen voelen beter aan.
Nogmaals jammer van de standaard stoelen, de zittingen zijn te kort voor mijn lengte (1.87m) en de verstelmogelijkheden qua hoogte zitten alleen aan de achterkant van de stoel en niet aan de voorkant, dit was bij de Volvo wel zo en ik mis die verstelmogelijkheid.
Mogelijkheid om dit te ondervangen is al geopperd, het monteren van sportstoelen, maar dit vergt weer een investering waar ik even niet op zit te wachten. Ik kan dus een ander aanraden te kijken naar een auto waar ze al in zitten.
Verder bevalt de auto prima, hij rijdt lekker strak, heel wat fijner wat dat betreft dan de Volvo, al was die weer iets comfortabeler.
Over het algemeen dus tevreden over mijn eerste BMW.
eerste beurt
- 155.000 km
Inmiddels de auto de eerste beurt gegeven, niets spannends kunnen ontdekken, alleen de achterbanden moet ik nog vernieuwen waarna de auto er weer even tegen kan.
De auto rijdt nog steeds top, heerlijk om binnendoor de pook naar links te halen en zelf te schakelen.
Nieuwe banden
- 158.603 km
Bij kilometerstand 158.000 zijn mijn banden dusdanig versleten dat ik even dacht dat er een velg krom zou zijn aan de achterkant. Gelukkig bleek het dus aan de versleten band te liggen.
Bij 158.603 km 2 nieuwe achterbanden gemonteerd en de auto uit laten lijnen, hierdor rijdt de auto weer als nieuw, kosten waren 349 euro voor 2 Continental premiumcontacts in de maat 225/50/R16 W en het uitlijnen.
Het zijn dezelfde banden als die er afkwamen, ben dus nu benieuwd hoe lang ik er mee kan doen totdat ze versleten zijn.
Schadeherstel
- 176.000 km
Nu ik bezig ben mijn schade te herstellen kom ik er meteen achter hoe goed en doordacht een BMW in elkaar geschroefd zit. Dat is weer een pluspunt uiteraard. Wat me steeds meer begint te irriteren zijn de standaard geluidsinstallatie die gewoon bagger is en de standaard stoelen die niet fijn zitten. Als je voor een BMW in de markt bent, kan ik alleen maar aanraden om er een met sportstoelen te zoeken, die zitten een stuk beter en zijn wel goed op lengte te verstellen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.