BMW 320d EffiecientDynamics Touring (2015)

autoreview

BMW 3-serie
BMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serie

Signalement

Uitvoering320d EffiecientDynamics Touring
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst111.300 km
Lezerswaardering: 48%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prettige auto

  • 18.000 km

Deze BMW gekocht omdat deze nog leverbaar was met relatief lage bijtelling. Proefgereden in Mercedes 350 E hybride, een X1 en een 3 serie diesel ede.
De Mercedes reed niet slecht, alleen die lelijke tablet voor je neus gaf een negatieve indruk. Daarnaast is het maar de vraag wat je over een paar jaar voor zo'n hybride terugkrijgt als de lage bijtelling ongetwijfeld verdwenen is.
De X1 reed minder prettig dan de 3 serie w.b. stabiliteit en geluid.
Dus een 3 ede met 163 pk.
Opties: grote navigatie (altijd doen), leren bekleding (naderhand er in laten zetten), elektrische trekhaak, volledige ledverlichting, automaat (heel prettig), 18 inch lichtmetaal (standaard 16 inch i.v.m.bijtelling) , elektrische stoelen.
Niet gedaan: radio upgrade en dat is fout. Het geluid van de standaard installatie is bedroevend slecht Dus naderhand een upgrade laten doen bij Concept in Ede (Gladen BMW pakket) en dit is al een grote verbetering. Ga altijd luisteren voor aanschaf want de verschillen zijn groot.
Algehele ervaring is dat het een zeer prettige auto is. De dieselmotor is krachtig genoeg en stil tijdens het rijden. Ik rijd over het algemeen in de ecostand en ook dan is er voldoende vermogen, na enig aandringen, aanwezig.
Verbruik gemiddeld rond de 1 op 18, waarbij ik ook korte afstanden rijd.
Probleempjes de afgelopen periode: recall vanwege de EGR klep (dacht dat deze zo heet). Deze kan voor problemen zorgen. Verder lekkage aan de rechter deur (onderkant) waardoor de vloer nat werd.
Alles verholpen door de zeer vriendelijke Dusseldorpmedewerkers te Apeldoorn.
Tot op heden een goede auto waarmee je helaas makkelijk te hard rijdt.

Vervolg ervaringen

  • 111.300 km

Na 4 jaar een eindrapport over mijn 302 EDE.
In de praktijk een bijzonder prettige, zuinige auto. Genoeg vermogen, trekt goed van onderuit (dieselkoppel) en blijft in de eco stand laag in de toeren. Heeft in die stand wel enige aarzeling om te accelereren, maar daar heb je twee andere standen voor.
Ligt zeer goed op de weg, stuurt strak en direct.
In 4 jaar weinig bijzonders gehad op onderhoudsgebied (banden, remmen), alleen de EGR klep is twee keer vervangen. Blijven ondingen.
Heb het audiosysteem opgewaardeerd met een Gladen setje. Klinkt een stuk beter, maar geen Harman Kardon.
Daarnaast de auto op 18 inch gezet en dat rijdt ook weer een stuk strakker.
Minpunten kan ik niet direct benoemen. Wellicht zitruimte achterin, maar dat weet je als je hem koopt.
Al met al zeer tevreden, ook door de goede service en klantvriendelijkheid van Dusseldorp Apeldoorn.

Gezien de voortrazende electrificatie van ons mobiliteitsgebeuren en de overheidsdwang om electrisch te gaan rijden, wordt mijn volgende BMW een 330i. Zoekt het uit met je laadpalen en laadstress en 100 km. rijdende ZOE's, Kia's en weet ik veel wat vooraan in de file rijdt op de snelweg. Zolang het kan wil het ouderwetse autorijden in ere houden.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.