BMW 318i Cabrio Executive (1995)

autoreview

BMW 318i Cabrio Executive (1995)

Signalement

Uitvoering318i Cabrio Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf190.000 km
KM-stand laatst193.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 193.000 km

Na anderhalf jaar BMW e30 cabriolet gereden te hebben, ben ik overgestapt naar de nieuwe(re) e36. Ook van het type 318i.

Aangezien er in de familie al 10 jaar een nieuw aangeschafte 318i cabriolet rijdt, eigenlijk een makkelijke keuze. de familie BMW heeft inmiddels 250.000km gereden zonder enig probleem! (eerste uilaat, bak, dak, etc)

Mijn auto is uitgevoerd in Bostongroen metallic met Beige leder wat ik heel netjes vindt staan! (mijn vrienden hebben er al verschillende etiketten opgeplakt, varierend van Boswachters groen tot tuinhuisjesgroen.. ok, eens, het is niet de meest jeugdige uitvoering) Zonder iemand te beledigen, ik was ook echt opzoek naar orgineel en dus zeker geen aso M3 looks, booskijkers etc. Deze heeft zelfs de, uitermate truttige, 318i badge op de achterklep staan.

de auto is helemaal origineel, geen roest etc. Ik heb nog een set 16’ gesmede classic velgen liggen, beetje aan het twijfelen of ik deze velgen eronder laat of toch verwissel.
(onder heb ik een klein foto’tje toegevoegd met de classic velgen, niet heel duidelijk, maar ben nog steeds aan het twijfelen, ideeën?)

Daarnaast ben ik opzoek naar een orginele radio, nu zit er een foeilelijke kenwood unit in (wel goed geluid)

De auto bevalt verder echt uitstekend, toch wel een erg groot verschil met de e30. Veel comfortabeler, bija 20% zuinger (de 1 op 13 in mijn andere review bleek toch wel een beetje optimistisch...) de wegligging is echt super en hij presteert moeiteloos, in alle rust!

De E30 wint het naar mijn mening qua uitstraling met gemak van de E36. De oldschool looks, en de ietwat vertederende blikken van andere weggebruikers mis ik wel een beetje. Het ’ imago-speeltje’ heeft het veld moeten ruimen voor, zoals mijn vader treffend zei: ’een echte auto’.

Inmiddels is de e36 weer verkocht.. Er staat weer een e30 voor de deur, stiekem blijft de e36 wel de fijnere auto om te rijden, maar de charme van de e30 zal ie nooit hebben.

PROBLEMEN

  • 193.000 km

Helaas wel een paar problemen, maar best te overzien.

- uitlaat
- wiellager set
- fuseekogels
- fuseekogelhoes
- remleiding
- uitlijnen
(en beurt met APK)

Auto rijden kost nu eenmaal geld...

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.