BMW 120d (2017) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 120d |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand laatst | 20.000 km |
Eerste 20.000 km
- 20.000 km
Na 4 jaar met plezier in een Audi A3 S-line te hebben gereden was het tijd voor om iets nieuws uit te zoeken.
Dit keer voorkeur voor meer vermorgen dan de 1.6TDI van Audi en indien mogelijk een automaat.
Na wat auto's uit de shortlist te hebben weg gesteept bleven de Golf GTD of de BMW 120d over. Al veel ervaring met BMW, maar dan vooral de M uitvoeringen. De 120d M-Sport Shadow Edition wist me dankzij de ZF8, LCI2 en RDW te overtuigen voor de BMW te gaan. Nog net op de grens een achterwiel aangedreven 1 serie, voor het volgende model op de markt komt :)
Na 20.000 km erg nogsteeds erg tevreden met de keuze.
De LCI2 navigatie en interieur update zorgen voor een meer premium ervaring achter het stuur t.o.v de vorige generatie. Door het vermogen en koppel verloop i.s.m. de ZF8 is de auto lekker lui te rijden in comfort mode. En in Sport+ met de ZF8 sport automaat erg sportief en fel met klappen tijdens het schakelen. Ook mooi dat in deze mode de automaat echt in handmatig blijft staan, kickdown zorgt er nooit voor dat deze een versnelling terug gaat op het moment dat de Sport+ stand geselecteerd is.
Ondanks dat het model al redelijk oud is voelt ben ik nogsteeds wel te spreken over het uiterlijk. Het ontbreken van LED knipperlichten achter valt wel wat tegen.
Positief:
- Vermogen
- Sportieve rijeigenschappen
- Stabiliteit op hoge snelheid
- iDrive 6
- M sport stoelen
Negatief:
- Rijgeluid bij hogere snelheid >160
- Slechte Lak kwaliteit AlpineWeiss
- .....
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.