Audi TTS Roadster 2.0 TFSI quattro Pro Line (2010)

autoreview

Audi TTS Roadster
Audi TTS RoadsterAudi TTS RoadsterAudi TTS RoadsterAudi TTS RoadsterAudi TTS RoadsterAudi TTS RoadsterAudi TTS RoadsterAudi TTS RoadsterAudi TTS RoadsterAudi TTS RoadsterAudi TTS RoadsterAudi TTS RoadsterAudi TTS RoadsterAudi TTS RoadsterAudi TTS RoadsterAudi TTS RoadsterAudi TTS RoadsterAudi TTS Roadster

Signalement

UitvoeringTTS Roadster 2.0 TFSI quattro Pro Line
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst15.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste ervaringen

  • 15.000 km

Eind mei 2010 is de TT Roadster 3.2 V6 quattro automaat vervangen door een TTS Roadster Pro Line automaat. Iets meer pk's en koppel dan de V6, en een totaal andere rijbeleving.

Deze TTS ziet er werkelijk fantastisch uit (nog veel meer "bekijks" dan met de vorige TT) met zijn zwarte kleur, prachtige grill, supermooie velgen, vier uitlaten en aluminiumkleurige spiegelkappen.

De auto is zwart (metallic) en heeft een zwart interieur met leer / alcantara. De uitrusting is o.a. aangevuld met een electrisch windscherm, navigatie (werkt prima) plus upgrade van de geluidsinstallatie (haalt niet het niveau van mijn C5 Tourer), uitgebreid leerpakket, grootlichtassistent (werkt prima) en adaptive light (is: meesturende Xenon en werkt prima).

Ten opzichte van de V6 heeft deze TTS standaard magnetic ride en dat bevalt prima. Ik gebruik het vaak en dat had ik van tevoren absoluut niet verwacht.

De TTS heeft een 2.0 liter TFSI motor en is daarmee niet alleen een stuk sneller op de tussensprints dan de V6, maar voelt ook veel lichtvoetiger aan.

Het beloofde veel gunstiger benzineverbruik ten opzichte van de V6 wordt bij lange na niet gehaald. De TTS is hoogstens 5% zuiniger en niet de beloofde 20% (overigens: mijn C5 uit 2009 met 3.0 V6 is ook bijna even zuinig als de TTS terwijl de verschillen op papier fors zouden moeten zijn).

Wat bevalt er prima aan de auto: uiterlijk, prestaties, comfort (relatief gezien dan!), grootlichtassistent (voor het eerst dat ik dat heb), prestaties van het navigatiesysteem, klimaatbeheersing (ik rij altijd open, behalve natuurlijk als het te hard regent) en natuurlijk het geweldige gemak waarmee je deze auto rijdt.

Wat bevalt minder goed: zitcomfort (was bij de V6 ook al zo), het ontbreken van een harddisk voor mijn muziek (heeft de C5 wel en dat is een stuk handiger), kwaliteit van de geluidsinstallatie (geluid is niet slecht hoor, maar haalt niet het niveau van de C5).

Ik hoop op veel betrouwbare kilometers (rij momenteel 1.000 km per week) met heel veel rijplezier.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.