Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 150pk (2002)

autoreview

Audi TT Roadster
Audi TT RoadsterAudi TT RoadsterAudi TT RoadsterAudi TT RoadsterAudi TT RoadsterAudi TT RoadsterAudi TT Coupé - interieur

Signalement

UitvoeringTT Roadster 1.8 5V Turbo 150pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst248.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ouderdom komt met gebreken

  • 248.000 km

Mijn fijne black beauty bleek na aanschaf bij een autohandelaar een kat in de zak. Bij aanschaf niet merkbaar maar na een forse regenbui bleek het dak niet alleen lek maar ook de achterkant volledig (!) losgescheurd. Een remklauw liep aan waardoor het verbruik wat hoger was dan waar ik bekend mee was. De komplamp had vocht, dat zou 'door het wassen' gebeurd zijn en 'zou wel wegtrekken' het bleef en de xenonaansturing ging niet veel later defect alvorens alle lampjes dat om beurten deden. Paar maanden later de lambda zonde en de esp sensor geeft met slecht weer storingen, zo ook de melding dat bij koud weer het koelvloeistofpijl niet voldoet. Voor de apk in mei bleek ook de achteras rot, een bekende kwaal volgens de specialist bij TT's van rond de 20 jaar oud.

Enerzijds een wijze les volgende keer een aankoopkeuring erover heen, maar het feit wil dat de auto een moetje was omdat de leasebak eruit was en we een soortgelijke auto hadden en zowel zakelijk als prive nogsteeds kilometers maakten.

Rijervaring: als referentie aan de 180 pk is de 30 pk verschil helaas merkbaar, als troost is hij wat zuiniger.
De stoelen zitten perfect maar de zithoogte of raamhoogte maken dat als je 1,86 bent je aldoor geföhnd wordt. Hij stuurt heerlijk direct en schakelt ook idem. Een zesde versnelling was lekkerder geweest voor de langere ritten en minder gebrom.
De auto heeft heerlijke stoelverwarming die het nog perfect doet. Helaas is ook de autocompressor helaas ermee uitgescheden jl. dus fungeert deze alleen nog voor het ontwasemen maar koud wordt het niet.
Het onderstel is goed stug, wat past bij het karakter van de auto.
Kofferruimte is zeer riant. Er is ruimte onder het dak in de bagageruimte en in de ruimte zelf is naast het reservewiel plek voor 3-4 weekendtassen.
Het monitoren van het verbruik mis ik helaas op deze cc versie. Mijn vorige tt zonder cruise had wel een boardcomputer.

Persoonlijke conclusie: funcar met door zijn leeftijd behoorlijk wat onderhoud (achterstallig? op de meeste punten misschien wel). De 180pk versie die ik hiervoor zakelijk reed en kreeg bij 140k op de teller had eenzelfde regelmaat aan punten die door leeftijd gedaan moesten worden dus hieruit kan ik opmaken dat sommige punten helaas inherent zijn bij de leeftijd van de auto. Omdat we verhuisd zijn en langere woonwerk ritten maken nu ook een Lexus CT als 2e auto aangeschaft die ongeveer de helft verbruikt.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee