Audi Q4 e-tron Sportback 40 Advanced edition (2022)

autoreview

Audi Q4 Sportback e-tron 40 Advanced edition (2022)

Signalement

UitvoeringQ4 Sportback e-tron 40 Advanced edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst12.000 km
Lezerswaardering: 37%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Elektrische auto forever

  • 2.800 km

Jaren geleden wilde ik al elektrisch gaan rijden, maar kon geen auto vinden die aan mijn criteria voldeed. Toen gekozen voor Volvo XC40 plugin. Medio 2021 opnieuw gekeken en uiteindelijk proef gereden in Polestar 2 LR single motor en Audi Q4 single motor. Beide proefritten waren overtuigend. Gekozen voor Q4 op basis van ruimte, kofferbak en lokale dealer die met een uitzonderlijke inruil kwam.
Gekozen voor optimaal comfort en veiligheid via diverse pakketten. Nadeel was wel dat de opties bij elkaar bijna 10 mille kosten.
Door familie omstandigheden nog maar weinig gereden. Toch een eerste review op basis van 5 maanden ervaring.
Positief: rijcomfort, elektrisch verstelbare stoelen met geheugen, lederen bekleding, adaptitieve cruisecontrol, voorverwarmen en warmtepomp. Tevreden t.a.v. actieradius. In de winter met ca. 6 graden 350 km snelweg met 105-110 km/uur. Nu bij 20 graden snelweg 420 km. Banden Michelin crossclimate.
Iets minder, maar niet negatief: beperkte mogelijkheden app en wat zenuwachtige rijbaanassistentie, die je simpel aan het stuur kunt uitschakelen.
Over een aantal maanden volgt een nieuwe update.

  • 7.000 km

Inmiddels bijna een jaar verder. Door gewijzigde familie omstandigheden rijd ik slechts nog maar zo'n 6000 km per jaar. Nog steeds tevreden over het rijgenot. Verbruik ca 19 kWh. Ik rij veel kleine afstanden, waardoor de auto iedere keer hoog start in verbruik, maar na een paar km snel zakt naar dit niveau. In de winter verwarm ik wel de auto eerst gedurende een minuut of 20 voor.
Een nadeel dat ik proefondervindelijk heb ervaren is de matige AEB bij fietsers. Na wat dieper in details op Euro Ncap gedoken zie ik dat dit ook voor voetgangers zou gelden. Mijn vorige auto was een Volvo en daar functioneerde dit veel beter. Voor mij een reden om de volgende keer een ander merk te kiezen

  • 7.000 km

Waardering wat aangepast obv bovenstaand review

Kogel door de kerk

  • 12.000 km

Zoals in mijn vorige review aangegeven werkt het automatisch remsysteem bij fietsers en voetgangers niet zo goed als je van een auto in deze prijsklasse zou mogen verwachten. Met name bij fietsers vindt ik dit storend omdat ik hoofdzakelijk in de drukke stad rijd.
Ondanks dat de Q4 een comfortabele reiswagen is, nu toch besloten om volgend jaar terug te gaan naar Volvo. Uit vroegere ervaring ook comfortabel met prima stoelen en goede AEB bij fietsers.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Audi Q4 e-tron

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.