Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced edition (2022)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Q4 e-tron 50 quattro Advanced edition |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 462 km |
KM-stand laatst | 3.132 km |
Eerste EV
- 3.132 km
Verslag 1
Wij rijden sinds 30-10-23 in een Q4 50 Advanced Edition. Een Jahres auto uit 6/2022 met alle toeters en bellen. Zelfs een kantelbare trekhaak ontbreekt niet. De laatste updates zijn allemaal geïnstalleerd en is de auto door de Audi dealer volledig nagekeken op nieuwwaarde niveau. Garanties zijn verlengd tot 2027. Aangezien we onze 4 jaar jonge Q5 PHEV voor een goede prijs konden inruilen, de knoop doorgehakt en voor vol EV gegaan. Elektrisch rijden was ons al prima bevallen. Deze auto had in een jaar nog maar 462 km gereden, wat gekomen is, doordat de auto bijna permanent in de showroom heeft gestaan. Ben bekend met het feit, dat de nieuwe Q4 net een update heeft gekregen. Aangezien we pensionado's zijn, is een grote actieradius voor ons niet zo belangrijk en is max. 400 km voor ons ruim genoeg. Overigens staan er dichtbij ons huis, 4 laadpalen binnen een straal van 400m. Laden is dus overdag geen probleem, als de rest van de EV rijders, naar het werk zijn. De auto bevalt echt heel goed en is heel stil. Het regenereren in de B stand gaat, als je goed in speelt op het verkeer, fantastisch en wordt de rem nagenoeg niet aan geraakt. Alleen bij een 100% stop is de rem even nodig. In vergelijking met de Q5 s-line rijdt de Q4 adv. rustiger en stuurt nauwkeuriger. De stoelen zijn met lendesteun, vergelijkbaar en zitten perfect zoals in iedere Audi. De kofferbak is met 520L t.o.v. 510 iets groter en beter door de dubbele vloer, waar de laadkabels en wat schoonmaak spullen liggen. Het dashboard is netjes en is de menustructuur snel genoeg. Helaas heeft het stuur geen ouderwetse knopjes meer, maar aanraak knoppen. Niet handig, maar het is niet anders. Het navigatie scherm staat op de Google stand en werkt prima. Het info-scherm is groot van vorm en duidelijk afleesbaar.
Rij nu sinds kort ook op winterbanden en merk nauwelijks verschil met de zomerbanden. Heb wel de maat hetzelfde genomen. De matrix led verlichting is echt weer een verademing en super. Wat een licht geeft dat. Had hier met een eerdere A4 al ervaring mee. Mijn 6 vorige Audi's waren allemaal een S-line met verlaagd onderstel. Deze niet en is prima geveerd en ligt net zo goed op de weg als de vorige auto's. Mis het dus niet. Moet wel even wennen aan de cruisecontrol en de stuurreacties, als je niet keurig binnen de lijntjes blijft. Het kan gelukkig uitgezet worden. Verder verschijnen er nog wel een wat vreemde meldingen, bijv. dat je het stuur vast moet houden, terwijl ik het stuur met beide handen vast hou. Verder nog een melding gezien, dat het mistig is, terwijl we de wereld uitkijken. Denk dat er dan een druppel op de sensor zit. Ik maak me daar absoluut niet druk om. Op iedere auto valt wel iets te aan te merken, maar we zijn uitermate tevreden met deze Q4. Is lekker snel en heeft door het quattro systeem een mooie balans. Max. 110 pk op de voorwielen en max. 189 pk op de achterwielen is een mooie combinatie.
Hebben nu in 2 maanden ongeveer 3000 km gereden en zijn zeer tevreden. Het verbruik is nu in de winter +/- 18 kWh/100km, wat voor mij prima is. Denk dat het nog wel iets beter wordt als de temperatuur op gaat lopen. De actieradius is nu in de winter +/- 380 km en verwacht dat dat in zomer wel iets over de 400 km gaat worden. We zullen het zien. Voor ons prima waarden. Ongetwijfeld zullen er anderen zijn, die er anders over denken. Moeten ze vooral doen. Een Tesla X-Y-3 vind ik er niet uit zien. Dus geen optie. Smaken verschillen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren