Audi Coupé GT 2.2 (1988)

autoreview

Audi Coupé

Signalement

UitvoeringCoupé GT 2.2
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1988
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf173.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze Audi Coupé, nog van het ’oude’ type Quattro, heeft alles wat een absoluut sportieve auto nodig heeft: een lekkere 5-cylinder motor met power en een fantastisch (origineel) geluid.

Ten opzichte van modernere auto’s is het aan de wegligging merkbaar dat de auto ontwikkeld is in het begin van de jaren ’80.
De Coupé wordt ingezet als 2e auto. Gezien het brandstofverbruik maar goed ook: zo’n 1:9 is net haalbaar.

De carrosserie is helaas niet verzinkt, wat gezien de beginnende roestvorming merkbaar is. Hoewel Audi vanaf 1986 de toen nieuwe Audi 80 verzinkte (en al leverde met 10 jaar garantie op doorroesten van binnenuit) was deze auto van een uitlopend model. Het nieuwere type Coupe werd vanaf 1988 verzinkt. Verder blijkt ook dat de ontwikkeling van auto’s en zeker ook Audi’s snel is gegaan sinds 1988. Het in- en exterieur voelt aanmerkelijk minder degelijk aan dan we nu van Audi gewend zijn. Ook de afwerking stond op een aanzienlijk lager peil.

De betrouwbaarheid had Audi al wel voor elkaar: die is uitstekend. Vooral het 5-cylinder motorblok wordt niet voor niets zo vaak getypeerd als onverwoestbaar. Jammer genoeg is Audi gestopt met de productie van deze 5-cylinder motorblokken.

Kortom: een echte liefhebbersauto en (semi) klassieker, die dat ook in alle opzichten duidelijk laat merken aan de bestuurder.

PROBLEMEN

De auto heeft de volgende mechanische en operationele problemen gekend, die zijn gerepareerd en/of vervangen:
- Wiellagers l/r voor defect.
- Accu kapot.
- Pakking spruitstuk bij 5e cylinder lek.
- Startproblemen door electronica.

Bij de carrosserie wordt beginnende roestvorming aan wielkasten en op een lasnaad geconstateerd. Bodemplaat is overigens perfect.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.