Audi Coupé 2.0 E (1995)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Coupé 2.0 E |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 253.000 km |
KM-stand laatst | 283.000 km |
Aankoop Audi Coupe
- 253.000 km
Nadat ik van een kennis een tip kreeg voor een mooie auto wees hij. Mij op de Audi coupe.
Hij stond te koop voor €250.- en heeft luxe als:
-Elektrische ramen
-Elektrische spiegels
-Centrale deurvergendeling op afstandsbediening
-Houtinleg
-Kuipstoelen
-Mistlampen
Het betreft wel een exemplaar wat nog een beetje opgeknap moet worden, maar ja ik heb tijd zat en voor dat geld!
Zo moet er nog gebeuren:
Achterspoiler opnieuw spuiten
Achterlichtglas gebroken
Achter bij bumper en kofferbak uitdeuken/spuiten (paaltje ;))
Nieuwe startmotor, slaat heel af en toe niet aan
Sensor vervangen(bij stationair slaat de motor af)
Misschien velgen opnieuw laten spuiten
Kleine dingetjes zoals interieur lampjes, en Audi logos op de stoot strip vervangen.
Wij hebben gelukkig een eigen autobrug, en voor maar 250€!
De auto ziet er ng goed uit aan de onderkant, de waterpomp was net vervangen, en de dynamo, uitlaat.
De motor zweet niet/nauwelijks en het motortje loopt als nieuw!
Duitse degelijkheid zal ik maar zeggen!
Nu ik met de Audi nog niet echt kan rijden houd ik nog mijnn Seicento aan en verkoop die als de Audi klaar is.
Start your engine!
- 253.010 km
Nadat wij bij aankoop gelijk de startmotor (was verrot start 9/10x wel/niet) eruit hebben gehaald en laten reviseren hebben wij vandaag de startmotor ingebouwd.
De auto sloeg in 1 keer aan alleen nu het volgende probleem:
-Het airbag lampje bleef continu branden
-Olielampje bleef continu branden(genoeg olie, extra oliemeter gaf ook juiste waarde aan.
-Accu lampje bleef ook continu branden
Nadat de auto het in ieder geval deed gelijk naar een goede kennis gegaan die de auto heeft uitgelezen.
Daar bleek alleen dat het gereset moest worden, en de luchtmassa sensor niet goed meer was.
Morgen gelijk de luchtmassa meter vervangen, want daardoor sloeg die dus ook steeds af(wou niet stationair lopen)
Gelijk vandaag een beurtje gegeven:
-Nieuwe bougies
-Verdeelkap
-Olie ververst
-Oude versleten/half versleten kabeltjes vervangen.
Perfect maken
- 253.400 km
De luchtmassa sensor is vervangen en de auto bleef ook stationair lopen.
Alleen soms doet die de ene keer dat die zelf gas geeft en dan weer toerental laat zakken en weer zelf gas bij geeft, alleen dit probleem doet zich zelden voor en na een eindje rijden is probleem opgelost.
Nadat de Audi de vorige keer weer een beurt heeft gehad gelijk maar nieuwe onderdelen besteld om de auto weer fraai te maken.
Audi logo achterkant
2.0 Logo
Achterlicht
Rubberen deurstrips( waren bol gaan staan door ijzeren plaatje die erin zit die gaat roesten)
Sleutel bij laten maken
Nieuwe klemmetjes voor de deurstrips
Nadat dit binnen gekomen was, hebben wij de achterbumper eraf gehaald geschuurd, geplamuurd en wordt nu gespoten.
Tevens ook de voorbumper
Aan de achterkant waar een paaltje is geraakt is die ook geschuurd en uitgedeukt en wordt de Auto ook deels overnieuw gespoten net als de spoiler.
Velgen zijn gestraald (zagen er echt NIET uit! ;) ) en gespoten originele zilveren metallic kleur.
Nieuwe banden er tevens onder gelegd.
Alleen nadat de remschijven en wielen eraf zijn geweest gaat het ABS lampje continu branden, binnenkort maar weer uitlezen ;)
Maar nadat ik de nieuwe sleutel heb gekregen ging die aan de bestuurderskant niet open/op slot en wel bij alle andere overige sloten, dat probleem binnenkort ook maar oplossen alhoewel het niet veel haast heeft want ik werk altijd met de afstandsbediening ;).
Foto's volgen als de auto weer opgebouwd is ;)
APK+Problemen
- 254.000 km
De auto moest naar de APK, alleen hij maakt een raar geluid bleek dat er heel veel speling op de waterpomp zat, en tevens de v-snaar en dynamo snaar niet recht erop zaten en er erg versleten uit zagen.
Deze hebben wij toen gelijk vervangen, nu wij toch bezig waren maar meteen de thermostaat meegenomen, bleef de hele tijd open staan, en lampjes vervangen achter de kachelknoppen.
Alleen nu sloeg de zekering er iedere keer uit bij de ruitenwisser/spiegels, maar wij hebben de ruitenwisser motor net gemonteerd na het opnieuw spuiten van de kofferklep en bleek dat het draadje kortsluiting maakte.
Gelukkig probleem opgelost.
Nadat alles gecontroleerd werd, gingen wij naar de APK een paar dagen later en werd die goedgekeurd!
Oei pech?
- 255.000 km
Nu ik voor mijn werk de auto iedere dag gebruik, tikken de kilometers aardig snel aan.
Daarvoor is de Audi ook bedoeld snelweg en vele kilometers.
Gelukkig blijft het nog steeds een "feest" om erin te rijden.
Heerlijk comfortabel rijden, zachtjes hoor je als die stil staat de injectoren.
Maar over de pech zouden wij het hebben.
Ik heb nu ineens dat die niet zo perfect stationair loopt een beetje te stoten, en aan de toerenteller is dat ook te zien.
Qua benzine verbruik niets gemerkt en met een beetje gas aantikken loopt die weer mooi
Binnenkort weer bij een kennis laten uit lezen kijken of de lambdasonde niet slecht is.
De katalysator is ook niet helemaal goed meer, gelijk dit binnenkort maar vervangen.
Kan namelijk ook zijn dat dit het probleem is.
Voor de rest de elektronica blijft het doen, koelvloeistof en olievebruik ook nihil, je weet het maar nooit met zo'n kilometer stand. ;)
Kilometervreter
- 259.300 km
De Audi coupe 2.0 begon een beetje te sputteren en reageerde soms niet goed op het gas.
Weer uit laten lezen gelijk naar airbag laten kijken, bleek de airbag gewoon reset te moeten worden(airbag lampje brand sinds vorige week nog steeds niet!)
En de lambda sensor gaf sporadisch een foutmelding hij werd gereset, 1 dag ging het goed en toen was het euvel er weer.
En wij kwamen erachter als je een paar tikken op de stappen motor gaf ging die slechter lopen en daarna motor uit en weer aan liep die weer goed Mmm vervangen!
Gelijk wat meerdere dingen besteld:
-Gelijk een nieuwe lambdasensor besteld en hij rijd zuiniger( 1 op 11/12) en stiller, had ik eigenlijk veel eerder moeten doen!
-Een nieuwe stappenmotor
-En tevens wat slangen vervangen waar scheurtjes in zaten.
Na dat die weer perfect reed gelijk de auto laten uitlijnen.
Tot nu toe blijft de Coupe het goed doen, soms kijk ik wel eens op internet of ik niet voor een quattro of een 2.3 moet gaan maar met deze brandstof prijzen blijf ik wel nog in een 2.0 rijden. ;)
Nu moet alleen nog het stuurwiel gerepareerd worden of vervangen. ( slijtage plekken/verteerd.)
Even kijken hoe dit gaat met een Airbag.
En even rustig aan kijken naar het euvel met de centrale deur vergrendeling, bestuurders kant reageert niet.
Op naar de 300.000! ;)
Gaat maar door
- 264.500 km
Nu ik iedere dag naar Castricum rijdt tikken de kilometers wel aardig aan 115 km per dag.
De auto rijdt voornamelijk op de snelweg en verbruikt bij een constante snelheid van 100 km per uur zo'n 1 op 12 á 13.
Misschien dat als er cruise control op zat dat het verbruik nog lager lag.
Auto verbruikt nog steeds geen olie en alles blijft werken.
Paar kleine dingetjes als:
- 2 nieuwe ruitenwisser bladen en dat was het.
- Nieuwe batterijen in de afstandsbediening
Tevens wou ik nog het stuurwiel opknappen kostte volgens de Audi dealer 500€ nou laat maar, kijk wel een keer ergens op de sloop.
Binnenkort ben ik ook bang dat er met de kou een nieuwe accu in moet want die heeft er 's ochtends niet zo zin meer in.
Dus heb geen zware kosten aan de auto.
Op naar 270000!
Kilometers later...
- 274.752 km
De kilometers vliegen eraan, heb nu ong. zo'n 200000 in 1 jaar gereden.
Tegenwoordig werk ik in Rotterdam en tik zo'n 80 km per dag weg.
De auto verbruikt nog steeds weinig olie.
Soms rijd ik zo'n 140 km op een dag.
Het klinkt saai het is sleutel omdraaien en altijd starten, hij heeft mij nog nooit laten staan.
Ook nieuwe michelin Energy Saver banden eronder laten leggen.
Het verbruik blijft op 1 á 13/14 steken.
Koelvloeistof zakt wel steeds iets, volgens mij zag ik vorige keer een slangetje met droogte scheurtjes waar het uit kwam.
En tevens begint het hemeltje te hangen.
Ik gaat kijken hoe ik dat op kan lossen want vind het een minder fraai gezicht.
En tevens brand na een hele poos weer het airbag lampje.
Binnekort krijgt die weer een onderhouds beurt (wat wij zelf doen)
Betreft laatste kilometers
- 281.000 km
Vanwege dat het verbruik aan de hoge kant was en ik meer kilometers ga maken heeft mij ervoor gekozen om een zuinigere auto te nemen.
En vanwege het feit dat die een raar geluid nu heeft en niet goed rijd heb ik de auto geschorst weggezet.
Misschien komt er ooit nog een dag dat ik er weer mee ga rijden of stil oldtimer laat worden.
Nu verder in mijn Fiat Panda 100HP, totaal iets anders maar ook grappig.
Audi verkocht
- 283.000 km
Nadat de auto meerdere maanden stil heb gestaan en hij in de weg stond heb ik de Audi verkocht.
Hij liep ook op 3 cilinders.
De auto had ik eerste instantie op willen slaan, maar toch hiermaar vanaf gezien.
Ik heb de auto bij een handelaar ingeruild voor 350€.
Nieuwe eigenaar
- 283.000 km
Ik lees hieronder dat de Audi naar een echte liefhebber is gegaan en dat doet mij goed.
Ik wens hem veel veilige en goede kilometers met deze pracht auto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.