Audi A8 2.8 5V (1998)

autoreview

Audi A8 2.8 5V (1998)

Signalement

UitvoeringA8 2.8 5V
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 85%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Nadat mijn vorige auto van merk veranderde, ja m’n auto, niet ik, was het voor mij tijd om weer eens met een auto te gaan rijden waarin ikzelf het gevoel weer zou ervaren van duurzaamheid, kwaliteit en aandacht van de fabrikant voor zijn produkt.

Mijn eerdere auto’s werden bij onze Oosterburen geboren, niet alleen daar hoor, ook uit Japan, maar in die richting wilde ik het toch zoeken.

Het werd al snel de Audi A8, gemaakt van aluminium, mooie motoren en aandrijftechniek en een merk met historie. Maar ja, dat kost wat!
Nieuw kwam niet op mijn spaarbankboekje voor of het moest een rode zijn,..diep rood!
Mijn vrouw die ik eerst wel mee had begon een beetje aan mij te twijfelen en zeker nadat ik haar mee nam naar een gebruikte zwarte S8 met chromen 18’ wielen die overigens fantastisch reed maar waar ze toch wel, jammer genoeg, van schrok!
Ja, t’is ook niet niks, maar goed, een beetje minder kan ook wel en dus werd het een 6 cilinder zonder vierwiel-
aandrijving.
Denk nu niet dat dat tegenviel, want na een jaartje sturen zijn we er alletwee helemaal verliefd op geworden! Ga maar na, een zijdezachte V-6 met 5 kleppen per cilinder en 200 pk die uitgesmeerd worden door een tiptronic_ automaat en voorwielaandrijving die ik nog nooit gevoeld heb in het stuur en die menig jonge GTI-rijder met omgekeerd petje het nakijken geeft, in alle rust!!

COMFORT wordt met hoofdletters geschreven als het om deze auto gaat, wat een rust en rijgemak. De sublieme BOSE installatie met geintregeerde telefoon en navigatie hoef je niet harder te zetten bij 200 km/p.u, op weg naar Oostenrijk, ondanks de winterbanden onder de auto die ook niet aanwezig zijn in het interieur door een uitstekende geluidsisolatie en ook rammels/piepen zijn hem vreemd.

Hoge gemiddelde snelheden aanhouden op de lange trajecten, daar houdt ie van! Het viel mij op dat een ritje van Centrum Maastricht tot de afslag Zaltbommel maar 55 minuten had geduurd, s’nachts weliswaar, maar toch en op een zeer ontspannen manier en heb je de tijd dan is het benzineverbruik, door gebruik te maken van je cruise-control, laag voor zo’n auto, zo’n 1 op 12.

De zomer is dankzij het sublieme airco-systeem heerlijk geweest tijdens mooie vrije tijd ritjes die we ..meer dan anders gemaakt hebben. Nee, spijt hebben we niet van onze A8, ziet er van binnen en van buiten nieuw uit, technisch fris, alles en da’s veel, doet het en met goed\normaal onderhoud kan je erg lang plezier hebben van deze klasse auto waardoor z’n afschrijving zoals wij hem in huis haalden minder is als vorige auto’s die we nieuw kochten en dat is iets wat we waarschijnlijk nooit meer doen.

PROBLEMEN

Ach, problemen, wat rijdt dat slijt en dat gebeurt ook bij een A8, alleen het duurt wat langer en het kost wat meer.

De aandrijfashoezen zijn vernieuwd en de airco loosde zijn condenswater onder de matten doordat beide afwatering -slangen verstopt zaten en de akku stond s’ochtends eens leeg door overmatig stroomverbruik, maar ja, er zit ook zo veel in wat stroom verbruikt en op korte ritjes moet je daar even erg in houden. Hij liet ons nog eens staan met starten doordat ik hem de vorige avond 2 meter had verzet in de vrieskou en de bougies vet waren geslagen door het rijke mengsel. Ik neem het dit raspaardje niet kwalijk!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (30)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.