Audi A6 Avant 35 TDI Business Edition (2021)

autoreview

Audi A6 Avant
Audi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 Avant

Signalement

UitvoeringA6 Avant 35 TDI Business Edition
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst21.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Verbetermogelijkheden

  • 21.000 km

Om te beginnen, ik heb hiervoor een Passat 2.0 TDI automaat gereden, ca 72.000 km/jr, waar ik zeer tevreden over was. Enige punten ter verbetering van deze Variant zijn zitcomfort (met name waar laat ik mijn linker arm), rammelende geluiden in de deur en rijgeluid (wind en in mindere mate de motor).
Nu een Audi A6. Belangrijkste reden om over te stappen is meer (verwacht) rijcomfort. En dat komt uit, de auto rijdt fantastisch in vergelijking met de Passat. Dat is het belangrijkste.

De eerste kilometers:
Ik heb me wel geergerd aan de foutieve instructies in de myaudi-app om me als hoofdgebruiker te kunnen aanmelden in de audi. Dat heeft me veel tijd gekost omdat dit dus niet werkt. De verkoper heeft hier mee geholpen en laten zien dat dit anders moet dan volgens de app. Dit is uiteindelijk na verschillende keren in- en uitstappen, contact aan uit, werkend gekregen.
In de my-audi app staat dat de connect infotainment services nog niet met het voertuig zijn verbonden en ik dit in het mmi systeem moet doen. Maar daar sta ik wel als hoofdgebruiker in geregistreerd. Dit is nog steeds zo na 21000 km. Ik weet niet hoe dit aangepast kan worden.
Irritant is ook dat de myaudi-app op mijn telefoon verschijnt als ik het contact aan zet, want deze app heeft weinig tot nihil functionaliteit.
Daarnaast het verplicht moeten kiezen van ‘verder’ (waarmee ik mij als chauffeur en hoofdgebruiker bevestig) of ‘ andere gebruiker’ in het mmi als het contact wordt aangezet, is storend. Per saldo, qua it-functionaliteit en app kan audi nog heel veel leren van oa volkswagen. Dat stelt teleur.

Nu de ik audi bijna 2 maanden rij met ongeveer 6800km op de teller, een paar vragen en opmerkingen.
Een paar weken terug heb ik al olie moeten bij laten vullen. Dit vind ik wel al erg snel.
De MMI app vind ik waardeloos. De informatie (over de status van de auto) klopt vaak niet. De VW app die bij mijn vorige auto (passat) werkte een stuk prettiger en beter.
Meerdere gebruikers zijn aangemaakt (3 dochters met rijbewijs die allemaal graag in de Audi rijden), maar afgezien van radio en andere instellingen, zijn stoel positie en spiegel gekoppeld aan de sleutel. Mijn sleutel geef ik dus niet af, de reserve sleutel mag door mijn gezinsleden gebruikt worden.
De achteruitrijcamera is ook slimmer ingebouwd bij de passat, omdat deze zich achter het logo bevindt en open klapt bij gebruik, blijft deze schoon. Bij de audi wordt deze snel vies en kan het gereinigd worden mbv een waterstraaltje.
Erg vreemd is dat ik heb moeten ontdekken dat het automatisch inklappen van de spiegels niet als standaard staat ingesteld. Dat had ik anders verwacht.
Zeer gevaarlijk vind ik ingreep die de auto automatisch doet als rijstrookbegeleiding geen rijstroken herkent. Het is een paar gebeurd dat de auto vanzelf stuurt naar links terwijl een tegenligger nadert. Dat gebeurt overigens nogal vaak dat de rijstrook niet gezien wordt (oa in bochten). Dit kan helaas niet standaard uit gezet worden.

Nu bij ca 21kkm;
Het vermogen is meer dan voldoende, al reageert de automaat wat traag als je snel wilt invoegen. Dit kan sneller en beter. De auto is stil, stabiel, relatief zuinig (ca 5 ltr/100km bij max toegestaan +15km/h)
De lane-assist oftwel rijstrook begeleiding is echt heel erg slecht. Helaas schijnt dit niet standaard uitgezet kunnen staan, maar zoals het nu is heeft al ongelukken veroorzaak (niet bij mij) en gaat dat nog meer doen. Ik heb me aangeleerd dit uit te zetten als ik weg rij, maar dit is natuurlijk niet iets wat je bij een audi mag verwachten (bij mijn passat had ik ook lane assist maar niet deze slechte prestaties).
Ook al een tweede keer olie bij moeten vullen (bij 13000km) wat ik niet normaal vind, maar laten controleren en geen fouten zijn gevonden. Ad blue ca 10 liter bij 20000 km, weet niet of dat normaal is.

Per saldo qua rijcomfort (stabiliteit, vermogen, stilte en comfort) een flinke verbetering tov de passat. Maar nog veel verbeteringen noodzakelijk, met name in de it en user interface.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Audi A6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.