Audi A6 Avant 2.0 TFSI Pro Line (2010)

autoreview

Audi A6 Avant 2.0 TFSI Pro Line (2010)

Signalement

UitvoeringA6 Avant 2.0 TFSI Pro Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf106.000 km
KM-stand laatst146.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eindelijk weer een Audi

  • 106.000 km

Na 51000 in een Sportage te hebben gereden waren we op zoek naar een auto die minimaal net zo groot was maar met een krachtigere motor. De Kia presteerde echt onder de maat.

Na wat zoeken op Gaspedaal bleek dat een Audi A6 avant haalbaar was met inruil van de Kia. We hadden al ooit een 2.4 automaat en de keus ging nu naar de 2.0 tfsi.

Na een zoekactie kwamen we uit op de huidige Audi. Die stond bij een Mitsubischi dealer in Woerden.
Tijdens het wegrijden bij de proefrit was ik al verkocht. Was een waanzinnig lekker sturende auto. Hij is 50 cm langer dan de Kia, en dat is te merken. We waren al 18 inch wielen gewend maar de 245 breedte staat wel heel stoer.
Het eerste wat mij opviel was dat ik eigenlijk meteen een fijne zitpositie had. Ook de zijdelingse steun was lekker. Mijn vrouw vind dat juist iets te weinig.
Verder is het dashboard erg overzichtelijk en laat de MMI zich makkelijk bedienen.

Het rijden ging super. Wat een koppel heeft deze auto. Volgens de verkoper was hij bij de dealer gechipt en heeft nu 210 PK en 350 NM bij 1500 toeren. De multitronic is een feest om mee te rijden. De bak schakelt niet meer en gaat in 1 stuk door tot de snelheid die je wenst. 120 km/h is 1900 toeren. Wat een rust.
Door de bak is de motor altijd wakker. Wanneer en bij welke snelheid ook je vermogen vraagt, de PK's staan voor je klaar. Kan niet wachten om de Route du Solei te proberen.
In andere reviews wordt gesproken over een brom alsof de auto iet sterk genoeg zou zijn. Er zit idd een dieselbrom in bij de lage toerentallen, maar dat doen ze allemaal. Het is alleen het geluid.

Verder is de auto compleet uitgerust met leer etc.

De eerste ervaring is heel positief. Het verbruik van de eerste tank was 1 op 11 en dat vind ik een mooie waarde.



Toch weer een hoge zit

  • 146.000 km

Wat een fijne auto die A6. Hij heeft het veld moeten ruimen voor een Q5. Na de Sportage mistte we de hogere zit van een SUV.
Maar welke SUV komt na een A6 een beetje in de buurt, juist, een Q5.

UITERLIJK:
Het voorkomen van de lange A6 blijft mooi. Het is een statige auto die mooi laag en breed oogt. Met de 18 inch, LED en geblindeerde ramen was hij helemaal af.

MOTOR:
onze A6 was gechipt. Wat een vermogen. het was ongelofelijk hoe de A6 er aan bleef sleuren. Zelfs bij 180 zat er nog pit in.
Ik heb echt nooit te kort gehad aan vermogen, wat een beest van een motor.

VERSNELLINGSBAK:
Onze A6 was natuurlijk automaat en voorzien een multitronic.
Wat een heerlijke bak was dat. Het geeft zo veel rust inde auto en de toerentallen zijn altijd heel laag. Ook was e bak altijd wakker en leverde bij vraag ook meteen vermogen.
De combinatie van de gechipte 2.0 TFSI n deze bak in sportstand maakte de auto echt snel.

VERBRUIK:
Wij hebben in de ruim 40.000 km 9.3 ltr/100 km gehaald. Daarbij ook vakanties met schoonmoeder op het dak.
Je merkte in het gebruik dat dit echt een auto voor op de snelweg is. In de stad was het moeilijk om de 1 op 10 te halen.

WEGLIGGING/RIJGEDRAG:
Ondanks dat de Q5 een heerlijke auto is mis ik soms de A6. Voor het comfort waarmee de A6 reed. Het is echt een limousine. Daar is de hele lange wielbasis debet aan denk ik.
De auto had echt twee gezichten. Als je het gas in trapte en enthousiast de bochten in stuurde deed de auto dit zonder protest. Het leek wel of de auto daar voor gemaakt was. Echter het merendeel reden we lekker rustig en dan kan je echt cruisen.

RUIMTE:
Op vakantie zullen we de ruimte van de A6 missen. De kofferbak is echt groot en diep. Voor de achterpassagiers was er ruim voldoende ruimte om lekker te kunnen zitten.
Wij mistte altijd wel wat opbergmogelijkheden.

OLIEVERBRUIK:
Wij hebben misschien wel geluk gehad. Onze A6 verbruikte 1 liter olie op ongeveer 4.000 km. Het was een zogenaamd probleemblok van Audi maar wij vonden dit acceptabel.
Na de aanschaf hebben we wel het carter laten flushen.

We hopen dat de nieuwe eigenaar net zoveel plezier heeft van de A6 als dat wij hebben gehad.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.