Audi A6 2.0 T FSI (2006)

autoreview

Audi A6
Audi A6Audi A6Audi A6Audi A6Audi A6Audi A6Audi A6Audi A6Audi A6 - interieurAudi A6 - interieur

Signalement

UitvoeringA6 2.0 T FSI
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst163.836 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 126.000 km

Na het lezen van verschillende reviews van de A6 2.0TFSI leek het me een aardig idee om ook eens over mijn ervaringen met de Audi te delen. Zoals jullie kunnen zien aan de km stand wordt er door mij flink mee gereden. Meestal zijn dit snelweg kilometers. Ik maak er gemiddeld zo'n 300km per dag als ik in Nederland op kantoor ben. (Amsterdam-Almelo).

Ik heb de auto redelijk standaard gehouden. (Toen ik in 2006 net terug kwam uit Azie schrok ik toch wel een beetje van de forse bijtelling die Dhr Bos mij voorrekend voor het rijden van een auto van de zaak.):
- Audi A6 2.0TFSI Multitronic
- Proline Business
- DVD navigatie + MMI High upgrade


Mijn ervaringen tot nu toe zijn zeer positief. Ik blijf mij verbazen over de zuinigheid van de motor, zeker in combinatie met toch een redelijk forse auto. Ik haal gemiddeld zo'n 950-1000km per tank. Er zit een standaard 70Lt tank in de auto. Ik moet er wel bij zeggen dat ik in Nederland me meestal aan de max snelheid houdt. Ik vind dat een stuk ontspannender rijden doordat ik niet constant met een "schuin oog" naar de rechter (of linker) kant van de weg hoef te kijken naar verborgen cameras. Een aantal snellere ritten gemaakt door Duitsland en Frankrijk met snelheden >200km. De auto reageert goed en geeft ook bij hogere snelheden een vertrouwd gevoel. Verbruik neemt zoals valt te verwachten wel wat toe. Ben met 5 man naar Oostenrijk gereden voor de wintersport, bij Arnhem de tank vol gegooid en op 1 tank voorbij Munchen gereden waarbij stukken 150-180km/hr werden gereden. Ik vond dat geen slecht verbruik voor een volle wagen.

Tot nu toe geen grote problemen gehad met de auto. Af en toe moet er een paar liter olie in de motor maar dan heb je het ook wel gehad. Na zo'n 40.000km ging de DVD navigatie kapot. Dit viel gelukkig nog onder de garantie. De dealer heeft dit netje vervangen en er meteen een nieuwe update van de kaarten DVD bij gedaan. Tot nu toe 2 keer de voorbanden verwisseld maar met zo'n 126.000km op de teller vind ik dat niet zo gek.

Ik heb in het begin overwogen om een chip erin te laten zetten voor wat meer vermogen maar eerlijkheid moet bekennen dat ik tot nu toe nog niets aan vermogen te kort ben gekomen.

Update

  • 140.000 km

Vorige week heeft de auto een grote beurt gekregen bij de Audi dealer. Zal waarschijnlijk de laatste keer zijn want Leaseplan heeft aangegeven dat het tijd wordt een nieuwe auto te gaan zoeken. Ik mag nog tot 160.000km door rijden. Jammer want de auto bevalt me uitstekend.

Vorige week begaf ineens mijn radio het. De radio maakte wel geluid maar na zo'n seconde of 2-3 ging de radio even aan en uit. Dit probleem bleef zich voor doen en hetzelfde gebeurde bij het navigatie systeem. Ik ben hiermee naar de Audi dealer gegaan en na het uitlezen van het systeem bleek dat de MMI controller in de auto het had begeven. Dit kon niet meteen worden verholpen daar de onderdelen uit Duitsland moesten komen. Bleek ook een dure grap te zijn. MMI controller was zo'n 750 euro plus arbeidsloon kwam het totaal snel over de 1000 euro. Gelukkig was het een leasewagen.

Het verbruik is nog steeds uitzonderlijk goed. Zelfs bij de dealer vonden ze het opmerkelijk dat ik toch gemiddeld een 950-1000km op een tank kan rijden. Meestal tank ik zo'n 65L van de maximale tank inhoud van 70L.

Ende lease

  • 163.836 km

Vandaag de auto ingeleverd. Om eerlijk te zijn, met pijn in het hart. Wat een fijne auto was dit. De auto heeft me nooit teleurgesteld of in de steek gelaten. De laatste tijd een wat zwaardere rechtervoet gehanteerd om toch nog even van het motor vermogen te genieten. Verbruik steeg daardoor van 6.7L/100km naar 6.9L/100km gemiddeld maar desalniettemin heel niet slecht voor een dergelijk grote auto.

Problemen: Geen.

Volgende auto: Honda Civic Hybrid (vanwege de Bos toeslag)

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.