Audi A5 Sportback 2.0 TFSI quattro Pro Line S (2013)

autoreview

Audi A5 Sportback 2.0 TFSI quattro Pro Line S (2013)

Signalement

UitvoeringA5 Sportback 2.0 TFSI quattro Pro Line S
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf16 km
KM-stand laatst4.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste sneeuwkilometers zitten er op

  • 800 km

Audi A5 Sportback 2.0 quattro S-Edition:
Donderdag, 17 januari, hebben we de Audi mogen ophalen en wat een feest was dat. Met winterslofjes ziet hij er niet zo mooi uit als met de 19" Rotorvelgen, maar in de sneeuw gaat functie voor uiterlijk. Ik werk in Luxemburg, dus de eerste 800 kilometer zitten er vandaag al op.

Over de opties:
- Phantom zwart pareleffect lak
- zwart optiek pakket
- klavierlak interieur
- privacyglas vanaf de B stijl
- S line interieur en exterieur
- 19" lm. Rotor met zomerbanden (en voor de winter 18" lm. velgen met winterbanden)
- volledig zwart leder (nappa)
- multifunctioneel sportstuur (afgevlakt)
- elektrisch glazen schuif-/kanteldak
- park distance control plus
- Audi drive select
- MMI navigatie plus
- opbergpakket
- Audi music interface (voor iPod/iPhone)
- hold assist.
- B&O soundsystem

Indruk:
Ik vind de samenstelling er prachtig uitzien met het Zwart Optiek Pakket en de Klavierlak inleg, smaken verschillen, maar anders had ik het ook niet gekozen. Het MMI Plus systeem kan ik ook zeker waarderen, ziet er prachtig uit en alle functies werken uitermate plezierig, dit in combinatie met het B&O systeem klinkt het ook nog eens fantastisch. Blij dat ik uiteindelijk toch voor de B&O ben gegaan.

Ervaring:
Met dit weer veel in de sneeuw gereden en wat maakt het Quattro systeem een verschil zeg, nergens ook waar enige twijfel gehad terwijl ik toch stevig rij. Ik heb menig auto achter mij zien spinnen, waar ik netjes recht op de weg blijf. Komende vanaf een BMW, moet ik wel wat aan het stuurgedrag wennen. Het gevoel is anders dan de strak liggende BMW, maar hier ga ik wel aan wennen.

Wegligging is verder prima in orde en de trekkracht blijft zelfs boven de 160 voldoende, maar toch ga ik hem laten tunen na 2000 KM, als het goed is kan dat tot 265-270 PK waarbij metname ook de Newtonmeters aangepakt gaan worden. Kan niet wachten.

Ik heb pas 1 keer getankt dus ik kan niet echt over het gebruik berichten, is voor mij ook van ondergeschikt belang want een Quattro rijd over het algemeen toch iets duurder.

Ik zal snel weer een update schrijven.

Update

  • 4.000 km

Nu er 4000 kilometers opzitten kan ik wat meer vertellen. Als eerste moet mij van het hart dat de wintersloffen er niet uit zien. Ik zit dan ook sterk te twijfelen of ik volgend seizoen winterbanden om de 19" rotors zal plaatsen.

De auto rijd zeer goed en het comfort is alom aanwezig, wel kan ik zeggen dat de wegligging van de BMW vele malen beter is en dan met name het stuurgedrag, deze is bij de Audi een beetje nerveus, de eerste dagen had ik bijna lamme armen van het tegensturen. Nu is dit redelijk onder controle nadat ik wat met de instellingen gespeeld heb, waarbij ik de stand op comfort zet op lange ritten. Verder is de zitpositie fenomenaal te noemen en is de MMI plus na wat gewenning ook beter te noemen dan de iDrive uit de BMW, met name de kaarten zien er gelikt uit.

Het verbruik is gulzig te noemen, nu rijd ik al sportief, maar ik merk toch wel dat ik steeds sneller aan de pomp sta en laat ik daar nou net een hekel aan hebben. :) Toch valt het verbruik enigzins mee, ik ging van erger uit. Wel ben ik er over uit dat auto een JD kuurtje moet krijgen. Volgende update volgt als deze is gedaan.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.