Audi A5 Coupé 2.0 TDIe 163pk Pro Line (2012)

autoreview

Audi A5 Coupé
Audi A5 CoupéAudi A5 CoupéAudi A5 CoupéAudi A5 CoupéAudi A5 CoupéAudi A5 CoupéAudi A5 CoupéAudi A5 CoupéAudi A5 CoupéAudi A5 CoupéAudi A5 CoupéAudi A5 CoupéAudi A5 CoupéAudi A5 CoupéAudi A5 CoupéAudi A5 CoupéAudi A5 CoupéAudi A5 CoupéAudi A5 Coupé

Signalement

UitvoeringA5 Coupé 2.0 TDIe 163pk Pro Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf3 km
KM-stand laatst351 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1 van de eerste.....

  • 351 km

Gisterenochtend mijn in januari bestelde A5 Coupe opgehaald bij Dealer Heron in Amsterdam...

Mijn leasemogelijkheden gaven mij de kans om 1 van mijn favoriete audi's allertijden te gaan rijden, dus het model stond al snel vast. De A5... een machtig mooi vormgegeven coupe met de kenmerkende lijnen van de meester "da Silva" himself.

Door de immer veranderende BPM en CO wetgeving in NL, heb ik het geluk een 20% bijtelling A5 te kunnen rijden, in de door mij zo gewenste coupe uitvoering. Pro Line erop, paar onontbeerlijke opties al Hill Assist, MMI, Zwarte Hemel ( altijd doen..maakt em echt af!) en AMI

De eerste indrukken:

De nieuwe, veel bekritiseerde, stuurbekrachtiging ( Elektro-Mechanisch) vindt ik persoonlijk erg fijn, super licht bij parkeren en tot 30 km/h, daarboven lekker zwaar zonder gevoel te blokkeren..
De 163 pk 2.0TDie is meer dan voldoen, hij sleurt er echt aan en hangt snel aan het gas. De ABT chip komt er nog in, maar dit is eigenlijk al ruim voldoende. Superstil en trekken tot in de 4300 toeren ( niet in het rood natuurlijk) Soepel en makkelijk schakelen en een opvallend lichte koppelingsslag. Prima werken dus in de A5.

De nieuwe koplam units wekken mega veel aandacht van medeweggebruikers, iedereen kijkt naar de rare "neon"buizen rondom de lampunits. Erg fel begrijp ik ook van bekenden.. maar wel lekker opvallen :-)

De stoelen ( sportstoelen) zitten perfect en zijn op alle mogelijke manieren in te stellen, veel dieper dan de A4 sportsoelen, deze lagen te hoog op de stoelgeleiders. De A5 stoelen geven, samen met de zwarte hemel, een erg sportief gevoel bij het rijden, ...Donker, snel en laag...

De 163 pk wordt binnenkort opgeschroeft naar 209 pk, dan zal ik een 2e update geven... Eerst maar eens wat km's op de teller zetten. !!

De Iphone foto's zijn niet opperbest, ik ga nog even aan de slag met een ëchte camera".

groet

Wouter

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.