Audi A5 3.2 FSI Pro Line (2008)

autoreview

Audi A5
Audi A5Audi A5Audi A5Audi A5Audi A5Audi A5Audi A5Audi A5Audi A5Audi A5Audi A5Audi A5Audi A5Audi A5Audi A5Audi A5Audi A5

Signalement

UitvoeringA5 3.2 FSI Pro Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst40.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds anderhalve maand in het bezit van een oogverblindende witte, wonderschone A5. (Veel te) diep in de buidel getast natuurlijk, maar hij is mooi! Heel erg mooi.

Hoe rijdt dat? Dat rijdt fijn. De 3.2 liter V6 sleurt de A5 in alle rust naar de gewenste snelheid. Heb op een verlaten stukje autobahn met speels gemak 225 op de teller gereden. Verbazingwekkend dat de A5 bij die snelheid blijft versnellen en nog altijd relatief stil is.

Wat valt - een heel klein beetje maar - tegen: auto staat op 17 inch velgen maar is mij eigenlijk iets te sportief geveerd. En dan te bedenken dat ik de 19 inch velgen met het bekende schoepenrad nog liever had gekocht... Voorts vind ik de gesproken aanwijzingen van het navigatiesysteem wel erg hakkelig. Dat moet beter kunnen anno 2008.

Ronduit verbazingwekkend vind ik de benzineconsumptie. Ik rijd vooralsnog 8,4 liter per 100 km. Dat is nagenoeg 1 op 12! Heb dit nog niet nagerekend aan de hand van benzinebonnen, maar gezien de lage toerentallen waarmee het blok zijn werk dankzij de Multitronic versnellingsbak doet zou het zomaar kunnen.

Meer problemen

  • 37.500 km

Zonnegordijn op achterruit is losgesprongen. Inmiddels gerepareerd.

Trillingen in het stuur bij snelheden tussen 70 en 120 km/uur. Bij echt hard rijden verdwijnt het probleem. Garage slaagt er niet in deze kwaal te verhelpen. Wellicht dat nieuwe banden (over ca. 2.500 km) de klacht de wereld uit helpen.

Storing aan het airbagsysteem van de auto. Wagen gaat deze week voor de derde keer naar de garage in verband met dit euvel.

Probleem met de remmen: op hol geslagen relais bij indrukken van rempedaal.

En nog meer problemen...

  • 40.500 km

En toen wilde het raam aan de bestuurderskant niet meer omhoog en omlaag. Wat bleek het geval, een staalkabel van het raammechaniek was doorgeroest. Voor wie het niet goed gelezen heeft: na een kleine twee jaar is de kabel van het raammechaniek DOORGEROT..!

Goed, dan moet zo'n nieuw raammechaniek helemaal uit Duitsland komen. En dus heeft de A5 een dikke twee weken stil gestaan bij de dealer. Als ik $%&& in de USA een boek bestel is dat er binnen twee dagen!

Natuurlijk, er waren best mensen die zeiden 'een Audi? een AUW-die!'. Die nam ik eerst niet helemaal serieus. Maar ik begin nu toch te geloven dat het gewoon een lorrige auto is.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Audi A5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.