Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A4

Audi A4 2.0 TDI Pro Line (2008)

autoreview

8
Audi A4 2.0 TDI Pro Line (2008)
Anoniem
  • Gebruikersreview
5 maart 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA4 2.0 TDI Pro Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst34.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 4 maart 2008

Na éen week en ruim duizend kilometer een eerste impressie van de nieuwe Audi A4. Ik rijd een tweeliter diesel uitvoering pro line business. Als extra heb ik de xenonverlichting toegevoegd. Wat opvalt (en wat iedereen mij al had verteld) is het bijzonder hoge niveau van afwerking. Alles past mooi en sluit mooi. Niets teveel gezegd. Mijn vorige auto (overigens betrouwbaarder dan ik had verwacht) was daarin een heel ander verhaal.
Ik heb een granaatrode uitvoering (de kleur waarmee de nieuwe avant telkens wordt getoond) en een grijze binnenbekleding. Daarmee is het allerminst een grijze muis. Bij ons bedrijf rijden op zijn zachtst gezegd meer Audi’s en op de parkeerplaats valt op hoe de nieuwe auto gegroeid is ten opzichte van zijn voorganger.

Alles lijkt te kloppen aan deze auto. Wat versteld kan worden kan ook goed versteld worden, zodat met mijn lengte (1.90 m) een goede zit gevonden kan worden. De motor is stil. In ieder geval een behoorlijk stuk stiller dan de diesel in de Zafira. Natuurlijk zal ik op ongezette tijden mijn belevenissen met deze auto melden, zodat er een mooi logboek ontstaat.

update mei 2008
Of ik nog altijd tevreden ben met mijn granaatrode A4? Jazeker. De auto is met zijn lichtgrijze binnenbekleding wellicht niet zo praktisch met twee kleine kinderen, maar de bekleding is goed schoon te houden. Wat valt er verder te zeggen na een dikke 13.000 kilometer? De tweeliter doet stil zijn werk en levert een mooi vermogen. Met een gemiddeld verbruik van 5,7 liter op de 100 kilometer is het allesbehalve een zuiplap. Daar moet ik wel bijvertellen dat ik veel op de grote weg zit en de snelheid niet al teveel in het rood laat lopen.
Deze Audi bezit standaardstoelen en ik was in het begin wel even bang of dat voor mijn lengte (190cm) en mijn rug (3 x hernia) wel voldoende zou zijn.
Die angst is ongegrond.

Het navigatiesysteem is weleens hinderlijk bij files. De engelse dame zoekt om de drie minuten naar alternatieven, die in de praktijk nogal tegenvallen. Uitzetten is dan even de enige remedie. Ik mis bij het eenvoudige systeem wel de landkaartjes. Ook dat zou helpen om de juiste route steeds te pakken, want soms word ik op het allerlaatste moment van de snelweg gestuurd en als ik daar aan toegeef, ben ik altijd de pineut.

De bagageruimte is ruim te noemen, maar ik weet niet of alle vakantiespullen er simpel in passen. Dan moeten we eenvoudigweg het dak op.
Na een bezoek bij Ikea merkte ik dat het lastig is dat de achterbanken vast ziteen en niet weg kunnen klappen. Het is gelukkig allemaal overkoombaar.

PROBLEMEN

  • 4 maart 2008

geen

update mei 2008
nog steeds niets

a year after

  • 34.000 km
  • 19 februari 2009

Ik ben nu bijna een jaar in het bezit van de nog altijd opvallende Audi. Wat zijn de ervaringen? Het blijft een rustige ruime auto, die zich op vakantie vol liet pakken, maar daar qua vermogen geen enkel probleem mee had. De dealer heeft hem een aantal malen gehad voor wat kleine modificaties. Waar ik soms wel last van heb, is dat de 'sleutel' in het dashbord blijft hangen. Dat betekent weer indrukken en de motor vervolgens nog een keer uitzetten. Dat is wel hinderlijk.
De motor blijkt krachtig, waarbij het zich wreekt dat de druk op de voorwielen niet groot genoeg is. Bij sportief wegrijden slippen de banden en gaat de 'concurrent naast mij' er meestal sneller vandoor.
Laatst had ik een klein ongelukje met hem, waardoor ik een paar dagen in een Mercedes c-klasse mocht rijden. Die vond ik van binnen mooier uitgevoerd. Rustiger.
Maar dat mag verder geen naam hebben. Ik ben nog altijd een tevreden Audi rijder.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Audi A4? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A4
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A4

INFO
Audi
Audi
Audi A4 35 TFSI Pro Line (4D/7A)
€ 699
Stel samen ▸
Audi A4 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A4 Avant 2.7 TDI Pro Line Business Automaat Nav.+Clima Bj.:2011 NAP!

    Audi A4 Avant 2.7 TDI Pro Line Business Automaat Nav.+Clima Bj.:2011 NAP!

    • 2011
    • 408.775 km

    € 6.750

    Audi A4 Avant 2.0 TFSI Pro Line Business

    Audi A4 Avant 2.0 TFSI Pro Line Business

    • 2010
    • 206.218 km

    € 10.600

    Audi A4 2.0 TDI

    Audi A4 2.0 TDI

    • 2011
    • 239.220 km

    € 9.950

Meer Audi A4 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A4 / S4 / RS4 B9 | Nieuw: 2e facelift 2020

    246
    • 3 februari 2020

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A4 specificaties
  • Audi A4 occasions
  • Audi A4 video's
Advies en informatie
  • Audi A4 tests
  • Audi A4 gebruikersreviews
  • Audi A4 index
PREMIUM
Audi A4 1.8 TFSI - Mercedes-Benz C 180 Kompressor

Audi A4 1.8 TFSI - Mercedes-Benz C 180 Kompressor

De Audi A4 en Mercedes-Benz C-klasse zijn typisch van die auto's die grotendeels zakelijk worden...

Lees meer
 

Audi A4 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.8 TFSI 160pk Pro Line S (2010)

    Audi A4 1.8 TFSI 160pk Pro Line S (2010)

    5
    • 3 april 2019
  • Gebruikersreview
    Audi A4 3.2 FSI quattro Pro Line (2008)

    Audi A4 3.2 FSI quattro Pro Line (2008)

    4
    • 24 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Audi A4 (2009)

    Audi A4 (2009)

    6
    • 27 juli 2016
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.8 TFSI 160pk Pro Line S (2010)

    Audi A4 1.8 TFSI 160pk Pro Line S (2010)

    • 8 januari 2015
  • Gebruikersreview
    Audi A4 2.7 TDI Pro Line (2008)

    Audi A4 2.7 TDI Pro Line (2008)

    4
    • 24 mei 2012
  • Gebruikersreview
    Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)

    Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)

    7
    • 3 januari 2012
  • Gebruikersreview
    Audi A4 2.0 TDI 143pk S Edition (2009)

    Audi A4 2.0 TDI 143pk S Edition (2009)

    1
    • 12 augustus 2011
meer reviews
Audi A4 1.8 TFSI - Op de Rollenbank

Audi A4 1.8 TFSI - Op de Rollenbank

Een Audi A4 1.8 TFSI met 120 pk? Daar moet veel meer in zitten. Anderhalf uur chiptunen bracht...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    48
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    • 2 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TDI ultra 150pk (2017)

    Audi A4 Avant 2.0 TDI ultra 150pk (2017)

    3
    • 19 maart 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi A4 - Blik to the Future

    Nieuwe Audi A4 - Blik to the Future

    153
    • 6 maart 2022
  • Weblogs
    Weblog - Alleen Polen waren geïnteresseerd in mijn dieselauto

    Weblog - Alleen Polen waren geïnteresseerd...

    112
    • 2 februari 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi A4 als Avant op pad

    Nieuwe Audi A4 als Avant op pad

    34
    • 7 december 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Cabriolet 1.8 Turbo (2003)

    Audi A4 Cabriolet 1.8 Turbo (2003)

    10
    • 1 december 2021
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi A5 Cabriolet 3.0 TFSI quattro (2012)

    Audi A5 Cabriolet 3.0 TFSI quattro (2012)

    • 24 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    3
    • 20 mei 2022
  • PREMIUM
    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997...

    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    48
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    30
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal onze beste zijn’

    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal...

    142
    • 7 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden