Audi A3 Sportback 1.4 TFSI g-tron (2014)

autoreview

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI g-tron Attraction Pro Line (2014)

Signalement

UitvoeringA3 Sportback 1.4 TFSI g-tron Attraction Pro Line
Versnellingen7, Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand laatst12.000 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

G tron, eerste 4 maanden

  • 12.000 km

Heb deze auto gekocht om in 2014 nog mee te doen met 14% bijtelling. Heb gekozen voor de attraction pro-line met adaptieve cruise-control en stoelverwarming.
Het valt op dat de wagen erg stil is. Alles is erg degelijk afgewerkt. De DGS-bak schakelt ongemerkt. In D-stand schakelt de auto wel erg snel op en maakt daardoor een slome indruk. De S-stand is juist erg agressief. Een stand tussenin zou een aanvulling zijn. Overigens kan met de hand ook geschakeld worden, ik doe dat vaak als het kouder is en de bak naar mijn gevoel te snel in een te hoge versnelling wil.
Het rijden op aardgas bevalt goed. Verbruik over de eerste 12.000 km is 1:23. Rustig snelweggebruik (zonder files, 100 km/h) levert een verbruik op van boven de 1:25. Wat meer stadsverkeer en harder rijden doet het verbruik snel stijgen. Heb enkele keren op benzine gereden n.a.v. de tip van de garage om de benzine niet oud te laten worden. Verbruik is dan rond 1:19.
De motor maakt van de auto geen snelheidsmonster. Sportief rijden met de auto kan wel maar dan moet je zelf schakelen. Tot 100 km ben je sneller dan een gemiddelde auto met handschakelbak.
De adaptieve cruisecontrol is een geweldige optie die in combinatie met de DSG-bak zorgt dat filerijden een stuk rustiger wordt.
De standaard stoelen bevallen goed, ook met een lengte van tegen de 2 meter.

Pro's:
- verbruik
- stilte in de auto
- adaptieve cruisecontrol in combinatie met DSG

Contra:
- DSG-bak schakelt (te) snel op
- actieradius op CNG beperkt tot 300 km
- start-/stopsysteem staat standaard aan

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.