Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron Ambition Pro Line + (2015)

autoreview

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron Ambition Pro Line + (2015)

Signalement

UitvoeringA3 Sportback 1.4 TFSI e-tron Ambition Pro Line +
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf55 km
KM-stand laatst20.000 km
Lezerswaardering: 36%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen / indruk.

  • 3.000 km

Sinds 03-06-2015 in bezit van de E-tron.
Hiervoor een Bmw 5 serie gereden, Wou al kleiner gaan rijden en wou de auto kosten wat meer in de gaten houden.

Uiteindelijk dus bij de Etron terecht gekomen. Zat eerst te kijken om er een te bestellen echter had de dealer dit model op voorraad staan. Vooral de unieke kleur deed ons overhalen om de koop eerder te doen.

Zoals veel mensen ook eerlijk zeggen is het bijtelling verhaal de hoofd reden om voor de e-tron te gaan. (anders had het een regulier model geworden)

Thuis zal de auto gewoon opgeladen worden als we thuis zijn. Buiten de deur alleen indien mogelijk via publieke laadpunten. (werk niet op een vaste locatie)


Qua verbruik is de auto voor mij erg goed. Een stuk zuiniger dan de Bmw waar we hiervoor mee reden. (Dit is voor ons ook ons vergelijk)
Comfort is gewoon goed, Wat stugger dan de Bmw maar niet storend.

Vermogen is gewoon erg goed, Doet totaal niet onder voor de Bmw.

Ik zal de review weer uitgebreider updaten zodra er wat meer kilometers op staan.

15.000 kilometer verder....

  • 15.000 km

We zijn inmiddels weer een aantal maanden verder met de E-tron. Inmiddels heeft de auto reeds zijn eerste beurt gehad (15.000 km)

Er zijn in de afgelopen maanden wat punten geweest waar ik me toch aan heb lopen ergeren.

Er zit ergens een probleem in het software systeem waardoor allerlei instellingen gereset worden.
Ik heb dan ook de afgelopen maanden al een 4 a 5 keer de volgende instellingen / punten opnieuw moeten invoeren:

*) Favorieten / thuis adres navigatie.
*) Klank instellingen van de radio / bluetooth / sd kaart.
*) Internet instellingen (simkaart opnieuw aanmelden enz)

Nu is dit uiteraard niet het einde van de wereld maar wel erg vervelend en is iets wat niet mag gebeuren.
Garage heeft hier naar gekeken tijdens de beurt en heeft een zogeheten harde reset gedaan in het systeem. Nu moet ik alles wederom opnieuw instellen maar is hopelijk het probleem verholpen.

Ook een kleine vermelding die niet altijd even vlekkeloos werkt is de Audi app voor de telefoon.
Je zou normaliter hiermee de voorwerwarming van de auto moeten instellen. Helaas werkt het systeem vaker niet dan wel.
De auto de ene keer wel aan het laadsnoer en de andere keer niet. Lijkt voor bovengenoemd probleem niet uit te maken.
Heb dit ook inmiddels met meerdere telefoons / app versie’s geprobeerd (iphone 5s / iphone 6s)
Garage had hier tijdens de beurt niet echt een passend antwoord op. (allicht als er weer een nieuwe update komt via de app)

Ook valt de navigatie erg tegen, De kaarten zijn erg veroudert, b.v. A4 Dinteloord – Berg op zoom is al meer dan een jaar open maar niet op de kaart beschikbaar.
Nu kan de garage hier ook niks aan doen maar dit was toch bij mijn vorige auto’s veel beter geregeld. (Renault / Bmw) Ook is deze weg al lang beschikbaar in min vrouw d’r auto’s navigatie (Mini)

Nu hebben we zelf ook een probleem ondervonden met het keyless entry systeem. Per ongeluk de sleutel in een tas gelaten i.pv. in de broekzak zoals gebruikelijk. Tas in de kofferbak gezet met de sleutel hierin en de kofferbak gesloten.
Helaas bleek de auto en/of de kofferbak hiernaa totaal niet meer te openen. (terwijl dit volgens de handleiding wel zou moeten kunnen aangezien de sleutel nog in een straal rond de auto was)
Vervelende was dat dit probleem zich voor had gedaan in Frankrijk, Audi care kon helaas niets betekenen aangezien het een probleem was dat wij zelf veroorzaakt hadden. Uiteindelijk maar de Franse Anwb gebeld die de auto hebben opgengemaakt door met kussentjes en een winkelhaak de bestuurdsers portier te openen.

Tevens valt me op dat het leer van de voorstoelen snel kreukt. Dit doet niet echt hoogwaardig aan, Wel spijtig aangezien de stoelen erg mooi zijn. (Ook dit heb ik niet in mijn vorige auto’s gehad en die hadden al veel meer kilometers gereden)

Uiteraard valt er ook nog wel wat positiefs te vertellen; De auto is qua rijden erg prettig. En voldoende vlot om lekker mee te komen in het verkeerd. Ook in het buitenland waar de snelheden wat hoger liggen is het prima rijden.
Verbruik valt me nog steeds mee. Ik kan helaas niet vaak opladen dus voor velen zal het tegenvallen. Echter ben ik er tevreden mee (het is zuiniger dan mijn vorige auto)

Helaas schade

  • 20.000 km

Helaas is er iemand tijdens het inparkeren met zijn trekhaak door de voorbumper van mijn auto heen gegaan.
Kenteken plaat ligt er af en gedeelte grill / bumper er onder is opengetrokken.

Afspraak gemaakt bij de garage voor de reparatie (Gelukkig verzekeringswerk en persoon die schade veroorzaakt had gezien)

Wel spijtig dat er ruim een maand gewacht moet worden eer de garage plek heeft. (en er dus met een gat in de grill rond gereden moet worden)

Hopelijk zie je na de reparatie hier niks meer van.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Audi A3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (33)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.