Audi A1 Sportback 25 TFSI S line (2019)

autoreview

Audi A1 Sportback
Audi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 SportbackAudi A1 Sportback

Signalement

UitvoeringA1 Sportback 25 TFSI S line
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf21.000 km
KM-stand laatst21.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste Audi,

  • 21.000 km

Dit is mijn eerste occasion Audi (van 2018) en het valt beslist niet tegen.
De Citroen DS3 (110PK) ingeruild voor deze fraaie A1 occasion.
In het begin was is sceptisch over het 1.0 TFSi motortje, maar na een poosje was ik toch "om".
Het is echt NIET hetzelfde motortje wat de Polo heeft (wat sommige wel denken..). Het is dezelfde techniek. Maar Audi heeft daar wel zijn stempel op gedrukt. Anders zou je er een motor van de Polo in kunnen lepelen, maar dat is niet zo. Dat geld ook voor het onderstel. Dat is door Audi aangepast.
Je hoort niet dat het een 3-pitter is. Er veel aandacht besteed, aan geluidsdemping.
De A1 stuurt echt strakker dan de DS3. Het is een beetje het gevoel, wat ik in de Alfa Giulietta had. Je kan echt hard door een bocht, zonder uit te breken. Het stuurt gewoon erg strak.
De navigatie heeft niet de hoge resolutie, die de DS3 wel had, maar deze in de A1 reageert wel sneller, is innovatiever en logischer.
Het A1 model is echt fraaier en tijdloos, (vind ik).
De radio en infotainment, is een stuk fijner en veel beter dan die in de Citroen DS3.
Ik mis wel een USB aansluiting. Dat is in de A1 vervangen voor een SD kaart sleuf in het dashboard.
De zit is wel harder en voor de achter passagiers minder comfortabeler dan de DS3. Het is in de A1 wat krapper en meer rechtop. Maar ik koop een auto niet voor mijn passagier, dus vind ik dat minder belangrijk.
Het verbruik in de A1 is lager en dat had ik ook gelezen in de andere reviews van A1 gebruikers.
Gemiddeld in de winter 1: 15, dus in de zomer moet 1 op 19 a. 20 makkelijk haalbaar zijn. En dat is gewoon zéér netjes.
De afwerking is sportief en zeer goed. Vele malen beter dan een (suffe) VW.
Alleen mis ik een beetje de Xenon verlichting, die ik in de DS3 wel had. Maar in de praktijk vind ik de halogeenlampjes ook niet slecht en het zicht is goed. Dat is ook een kwestie van gewenning denk ik.
De xenon lampen, gaan wel langer mee dan halogeen (wat ik gelezen heb).
Sommige bedieningsknopjes in de A1, liggen wel wat iets (te) diep.
Ik hoop er nog ieder geval jaren veel plezier aan te beleven.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.