Alfa Romeo Giulietta 1.750 TBi Veloce (2016)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Giulietta 1.750 TBi Veloce |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 53.000 km |
KM-stand laatst | 55.000 km |
grote service beurt
- 63.000 km
tijd voor een grote service beurt !
gedaan moet worden;
distributieriem ( iedere 5 jaar of 120.000Km)
bougies ( iedere 60.000km)
olie + filter ( ieder jaar of 15.000km)
luchtfilter
remvloeistof
pollenfilter
na iets meer dan 10.000 km gereden te hebben, geen klachten en geen storingen. Wel tijd voor een (hele) grote beurt. De auto bij van Neerijnen - Utrecht gebracht en zoals verwacht een toch wel flinke rekening terug gekregen.
als enige extra heeft men de waterpomp gelijk bij het vervangen van de distributieriem de waterpomp vernieuw (dat kost slechts € 40,--extra).
Verder geen bijzonderheden.
Na deze grote beurt kan de auto er weer tegen aan.
Wat bevalt GOED aan de auto tot nu toe;
rij eigenschappen, een uitstekend weggedrag en perfect in de bochten. Let wel op met nattigheid of ijs/sneeuw met gas geven en gebruik dan de speciale "snow" modus van de DNA knop, vermogen aanwezig indien nodig. Geen vermogen nodig ook dan rijdt de auto prettig en relaxed.
De looks: gewoon een mooie auto, zeker in mijn kleur; Rosso Competizione.
Wat bevalt MINDER aan de auto tot nu toe;
infotainment, navigatie en telefoon zijn duidelijk niet op elkaar afgestemd/geïntegreerd. Kortom dat is een Italiaans zooitje!
ieder onderdeel werkt op zich goed, maar je verwacht een geïntegreerd geheel, geen samengeraapt spul.
Geen opbergruimte voor een telefoon ( iPhone 12).
Bij kouder weer kraakt en piept het onderstel een beetje.
Drukknop kofferklep achter heeft het half begeven; dat plastic mechaniek is niet op z'n taak berekend en moet bij 63.000 km en regelmatig gebruik worden vernieuwd.
chip tuning bij SAVALI
- 55.000 km
na vergelijk bij diverse Alf Romeo chip tuners ( 3 bekende in NL) besloten om naar SAVALI in Houten te gaan.
Het besluit voor chip tuning is genomen niet zo zeer om dat er standaard vermogen te kort te schiet, maar wel om dat de rijdeigenschappen prettiger worden na een goede chip tuning. Vooral de traagheid van het gaspedaal vanuit stilstand weg rijden, die is standaard gewoon irritant.
na de chip tuning van SAVALI rijdt de Veloce een stuk prettiger; meer koppel en hoger in de toeren is het nu absoluut een hele snelle auto.
Kortom zeer tevreden.
Zelf heb ik de pijp losgekoppeld die bij volgas het inlaat geluid in het interieur brengt. Ik vind dat soort dingen ook gekunsteld, nep en ook irritant. De motor + uitlaat maken in standaard vorm genoeg en beschaafd geluid.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Alfa Romeo Giulietta 1.750 Turbo Veloce | 240 PK | Pano-Dak | Sport stoelen | Automaat |
- 2016
- 76.281 km

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Super automaat
- 2018
- 158.754 km

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo | Clima | Cruise | Metalic | Elektr. ramen | PDC | Bleutooth | 70kdm |
- 2017
- 70.006 km