Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170 (2017)

autoreview

Alfa Romeo Giulietta Veloce
Alfa Romeo Giulietta Veloce PackAlfa Romeo Giulietta VeloceAlfa Romeo Giulietta VeloceAlfa Romeo Giulietta VeloceAlfa Romeo Giulietta VeloceAlfa Romeo Giulietta Veloce PackAlfa Romeo Giulietta Veloce PackAlfa Romeo Giulietta VeloceAlfa Romeo Giulietta VeloceAlfa Romeo Giulietta VeloceAlfa Romeo Giulietta VeloceAlfa Romeo Giulietta VeloceAlfa Romeo Giulietta VeloceAlfa Romeo Giulietta VeloceAlfa Romeo Giulietta VeloceAlfa Romeo Giulietta VeloceAlfa Romeo Giulietta VeloceAlfa Romeo Giulietta Veloce PackAlfa Romeo Giulietta Veloce PackAlfa Romeo Giulietta Veloce PackAlfa Romeo Giulietta Veloce PackAlfa Romeo Giulietta Veloce PackAlfa Romeo Giulietta VeloceAlfa Romeo Giulietta VeloceAlfa Romeo Giulietta VeloceAlfa Romeo Giulietta VeloceAlfa Romeo Giulietta Veloce

Signalement

UitvoeringGiulietta 1.4 Turbo MultiAir 170
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf39.701 km
KM-stand laatst39.701 km
Lezerswaardering: 69%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van Giulietta naar Giulietta

  • 39.701 km

In juli 2017 kocht ik mijn eerste Giulietta. Daarvoor de nodige andere auto's gehad, te weten een Lancia Ypsilon, Suzuki Swift, Fiat Punto, Skoda Fabia en weer een Fiat Punto. Het is vaak gezegd en geschreven, maar het rijden van een Alfa is toch anders. De wegligging, de gasrespons, het design, maar ook de piepjes en kraakjes maken het geheel m.i. een echte rijdersauto. Daarbij zie je (helaas) niet zoveel Alfa's op de weg, waardoor het het geheel net een tikkeltje meer bijzonder maakt.

Met veel plezier en genoegdoening heb ik twee jaar lang in m'n Giulietta gereden. In die tijd heb ik er zo'n 60.000km mee afgelegd en werd het daarmee tijd om hem in te ruilen. Financieel bleek dit verstandig, omdat ik er nu nog een mooi bedrag voor zou krijgen en een kleine touché in Wroclaw was voor mij de bevestiging dat er een nieuwere auto diende te komen. In eerste instantie heb ik heel breed gekeken, namelijk van een Ford Focus tot een Toyota RAV en van een Seat Leon tot een Alfa Giulia. De laatste bleek echter een financiële brug te ver en van de andere auto's was ik eerlijk gezegd ook niet geheel overtuigd. Immers wat zou ik moeten met een 'slagschip' als een RAV en waarom het rijplezier en de 'looks' van een Alfa inruilen voor een Focus of Leon? Misschien dan toch weer een Giulietta?
Na overleg met m'n vaste garage wisten ze al snel een mooie giulietta uit 2017 voor mij te vinden. Van rood naar grijs en van volledig leder naar alcantara, maar wel met sideskirts, 18inch velgen en stoelverwarming. Voor mij was het plaatje compleet en de deal snel beklonken.

Hopelijk kan ik wederom een aantal jaren met deze heerlijk rijdende auto vooruit.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.