Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V Distinctive (2004)

autoreview

Alfa Romeo 166
Alfa Romeo 166Alfa Romeo 166Alfa Romeo 166Alfa Romeo 166Alfa Romeo 166Alfa Romeo 166Alfa Romeo 166Alfa Romeo 166Alfa Romeo 166Alfa Romeo 166Alfa Romeo 166Alfa Romeo 166 - interieurAlfa Romeo 166 - interieurAlfa Romeo 166Alfa Romeo 166

Signalement

Uitvoering166 3.0 V6 24V Distinctive
Versnellingen4, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sporttronic is een sportief getinte, comfortabele Italiaanse reiswagen. Het grootste nadeel van deze auto valt een groot deel van de mannen gelijk op: hij in ongeschikt voor mannen boven de 1 meter 90, deze zullen geen comfortabele zitpositie kunnen vinden: een zeer slechte zaak. De motor is smeuïg en kan in deze automatische ‘Sporttronic’-versie in twee standen gereden worden: de normale stand waarbij de auto niet echt tot sportief rijden uitnodigt, en in de sportstand, waarbij de auto bij hogere toerentallen opschakelt en je zodoende het gevoel geeft in een Italiaanse ‘Gran Turismo’ te rijden. De motor geeft een heerlijk sportief zescilinder geluid af. Ondanks dat de V6 226 pk heeft, heeft de motor toch wel toeren nodig om echt rap te presteren; vanaf zo"n 3200 toeren komt de motor pas echt tot leven en dat gaat gemakkelijker wanneer hij in de sportstand staat. Om weer snel tot stilstand te komen, beschikt de auto over erg goede remmen die direct en sterk kunnen ingrijpen als je erom vraagt; het geeft een erg veilig gevoel. Helaas is het zicht rondom niet echt duidelijk; helemaal achteruitrijden behoeft echt gebruik van parkeersensoren die helaas niet standaard zijn. Het verbruik is fors, helemaal wanneer je een vlotte rijstijl hebt (en reken maar dat de auto daartoe uitnodigt). Minpuntje vind ik ook dat je wanneer je de achterklep wilt openen al gauw je handen bevuilt door gebrek aan een handgreep. Gescheiden klimaatcontrole is niet standaard en dat zou toch moeten in deze prijsklasse; de eerste de beste Golf heeft het tegenwoordig al. Wat ook niet erg praktisch is, is dat nergens in het interieur een bekerhouder is te vinden! Verder kon ik niet echt uit de voeten met de ruitenwissers: eigenlijk is geen enkele stand zoals je het op de verschillende momenten wilt hebben. De ruitensproeiers gaan zo"n 6 seconden spuiten wanneer als je er ook maar een klein tikje tegen aan geeft: erg onhandig, onnodig en zonde van je vloeistof! Al met al is de Alfa een eigenaardige, originele verschijning die je wel moet weten te waarderen (slechts mogelijk als je niet al te fors gebouwd bent!).

PROBLEMEN

Afgezien van bovengenoemde zaken als bediening van ruitenwissers/ -sproeiers, waar ik binnenkort mee naar de dealer zal, nog niets anders noemenswaardig. Niet raar, gezien de lage kilometerstand van 4000 kilometer.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.