Alfa Romeo 166 2.5 V6 24V (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 166 2.5 V6 24V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 138.000 km |
KM-stand laatst | 203.000 km |
ERVARINGEN
De oude neus is in sommige kleuren niet echt supermooi, maar in mijn donkergroene alfa is hij prachtig. Het is een supermooie auto met een waanzinnig mooi en rijk uitgerust interieur, hoewel hij voor dit formaat wel een kleine interieurruimte heeft. Je hebt al meer ruimte in een Golf. Hij rijdt fantastisch en je kan met 190pk heerlijk soepel en heerlijk hard rijden. Zeker in Duitsland zijn snelheden van 230 niet uitgesloten en uiterst comfortabel. Hij kleeft dan echt aan de weg. Ook in bochten rijdt hij heel goed, je kan zo ongelooflijk hard de bocht in gaan en zelfs veel gassen in bochten. Daarbij stuurt hij messcherp, onder de 3 omwentelingen.
Wel een nadeel is de enorm zachte demping van de voortrein. Jew moet waanzinnig oppassen bij drempels en echt stapvoets eroverheen rijden. Doe je dit niet dan raak je zeker de onderkant. Ik hoop dit probleem op te lossen door als mijn schokdempers vervangen moeten worden, er een andere, een veel straffere set op te zetten. Het verbruik is aan de hoge kant, maar is van een gemiddelde van 1 op 6 -8 terug te brengen naar 1 op 10-11 met een rustigere rijsttijl. Het parkeren is best lastig, omdat je echt totaal geen idee hebt waar de auto ophoudt. Verder is de lak best kwetstbaar, zeker omdat je geen stootstrips hebt. Ik heb een keer langs een struik geparkeerd en dat liet gelijk een paar lelijke krassen achter. Maar het allermooiste van deze auto blijft de enorme stilte en het enorme comfort waarmee je jezelf vervoert. Het is zo rustgevend en heb je daar genoeg van dan rijdt je wat meer toeren en dan hoor je een fantastisch geluid, iedere oprit wordt een korte sprint om dat geluid te horen. Wel moet je best veel toeren maken om echt heel erg te versnellen, dan komen die 190 paarden pas echt tot leven.
PROBLEMEN
- 203.000 km
-Kapotte stuurbekrachtingsslang
-Iets met de airco waardoor de hele ventilatie stopte
-Deel van de uitlaat 140 000 km beurt
-Lampjes die ineens gaan branden, maar dat schijnt bij de italiaanse auto’s te horen.
-160 000 km beurt, distributieriem vervangen tegelijkertijd met de waterpomp, en 3 nieuwe stabilisatorstangen.
-Kapotte kabel, waardoor de auto alleen door aanduwen startte, aangezien de startmotor niet werd ingeschakeld. Ook de koeling functioneerde hierdoor niet
Update APK 2007
Verschillende remkabels achter, handremkabels vervangen en uitlaatspruitstuk gelast.
Liep door arbeidsloon nogal op.
-Update APK 2008, km stand 203000
Grote beurt, uitlaat wederom gelast, twee sloten vervangen
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.