Alfa Romeo 147 1.6 T.Spark 16V Veloce Edizione Esclusiva (2004)

autoreview

Alfa Romeo 147
Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147 - interieurAlfa Romeo 147 - interieurAlfa Romeo 147 - interieur

Signalement

Uitvoering147 1.6 T.Spark 16V Veloce Edizione Esclusiva
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wat een fantastische auto! Blue Inca (donkerblauw metallic) met cuio naturale (zeemkleurig leer). Deze auto heeft echt alles, behalve een navigatiesysteem. Dit blijft bij Alfa Romeo nog steeds een (te) kostbaar accessoire.
Ik koos wel voor het Comfortpakket (3e hoofdsteun + 3e rolgordel achterin, middenarmsteun achter, lendesteun bestuurdersstoel en een bagagenet voor de kofferruimte) plus de geluidsinstallatie van Bose. Alles af fabriek.

De stoelen zitten erg goed, prachtig dashboard, dat (in tegenstelling tot enkele testverslagen!) echt uitstekend af te lezen is. Alle klokken en meters plus het tripcomputer-gedeelte zijn keurig in beeld
en "s avonds heel fraai rood/oranje verlicht (ook de knopjes op het stuurwiel).

Kofferruimte (280 liter) misschien niet gigantisch, maar wel prima bruikbaar. Hij is namelijk vrij diep. Pas wel op met het uitladen van wat zwaardere zaken! Beenruimte achterin is gemiddeld tot goed, hoofdruimte daar kan er mee door. Het is natuurlijk geen MPV en als je veel hoofdruimte wilt, dan koop je ook geen Alfa 147!

Schakelen gaat als een lepel door een bakje met net niet gesmolten roomijs. Heerlijk dus!

Het instructieboek (tezamen met heel veel andere boekjes en folders verpakt in een uiterst luxueuze map) heeft 330 pagina"s, dus daar is bijna een cursus voor nodig.

De wegligging is te vergelijken met het rijden op rails. Perfect. Rammeltjes van welke aard ook heb ik (nog) niet kunnen vaststellen en dat wil ik graag zo houden.

Deze Edizione Esclusiva is in feite de Distinctive uitvoering, die wordt aangekleed met leer, stoelverwarming, koplampsproeiers en andere (plezierige) extra"s. Het is en blijft echter een tijdelijk leverbare versie! Gewoon doen!!

PROBLEMEN

De mat linksvoor zit weliswaar keurig vast aan de vloerbedekking met twee kliksluitingen, maar hij flipt wel onder het koppelingspedaal uit. Wat stripjes dubbelzijdig tape brachten uitkomst.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.