en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | 147 1.6 T.Spark 16V Distinctive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 76.000 km |
KM-stand laatst | 63.638 km |
De auto van de 1e (Italiaanse) eigenaar gekocht. Er zaten wat krassen op, stonk naar sigaar, maar verder geen roest e.d. Proefrit ging ook prima. Van binnen zag de auto eruit als nieuw, sommige onderdelen hadden zelfs nog het beschermplastic. De hele auto gereinigd, en van een fris luchtje voorzien. De wit lederen stoelen zaten voortreffelijk. van alle auto's tot nu toe was dit de comfortabelste. Heerlijk rijden, genoeg power, wel een beetje dorstige en af en toe een rookpluimpje..... Afijn vrij kort na de aanschaf (5.000 km) moest de nokkenas ketting vervangen worden. (ruim 1.300 euro vakantiegeld in rook op. Na een anderhalve maand weer een reparatie van ruim 1100 euro, het werd het al wat minder leuk om Alfa te rijden. Hij begon meer olie te verbruiken en uiteindelijk stopte twee cylinders ermee....advies was ruilmotor kopen. Wij hebben met pijn in hart en portemonnee besloten om de auto te verkopen. Navraag op internet leerde dat het 1.6 TS, 120 pk blok heel veel problemen kende...en toch ben ik nog geneigd om een gebruikte Guilietta JTD te kopen....want Alfa's zijn mooi en rijden erg lekker..Oude liefde...(zucht)
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.