Alfa Romeo 147 1.6 T.Spark 16V Distinctive (2002)

autoreview

Alfa Romeo 147
Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147 - interieurAlfa Romeo 147 - interieurAlfa Romeo 147 - interieur

Signalement

Uitvoering147 1.6 T.Spark 16V Distinctive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf127.127 km
KM-stand laatst148.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

11 maanden veel, plezier

  • 148.000 km

Omdat ik de zware koppeling van de Alfa Spider niet meer kon bedienen en er ook nogal wat kosten aan kwamen heb ik die prachtige auto met veel pijn in mijn hart geruild tegen deze 147. Veel gewoner natuurlijk maar verder niets dan goeds!

Ik kocht de auto bij Alfa specialist Kluit in Steenderen, daar ben ik al 11 jaar klant. Het is een auto op GAS, G3 van Vialle. Geen garantie maar wel een nette servicebeurt en APK en 'we kennen elkaar'.
De auto rijdt prima op deze gasinstallatie. Hij is niet trager dan op benzine, ik denk dat de 105 pk's er goed uitkomen. Het verbruik is netjes, ong. 1: 10 en met gas dan dus heel goedkoop. Wel start de auto op benzine en over de 20.000 km die er nu mee gereden zijn heb ik ongeveer 80 l benzine verbruikt. Een enkele keer ook iets op benzine gereden, de gastank is snel leeg. 52 liter inbouw, dus krap 40 liter in de praktijk, dat is elke 350 à 380 km wel tanken, want leeg rijden moet je niet doen. 1e Schijnt dat erg slecht te zijn voor de gaspomp, die dan geen koeling meer krijgt, 2e raakt het motormanagement een beetje in de war. Niet echt, maar het waarschuwingslampje gaat branden en dat gaat dan na een dag of wat weer uit.
De gastank ligt keurig achterin maar heeft de kofferbodem wel met 10 cm verhoogd, dus de inhoud fors verkleind, Voordeel is nu dat bij omgeklapte bank de laatvloer helemaal vlak is.
Ik heb er ook weinig olie bij hoeven gooien, ongeveer 3 liter. Na 15.000 km een kleine servicebeurt, gewoon filtertjes, olie etc, € 270,-
In november ook winterbanden er onder, Fulda Kristall (2e hands) met 8mm profiel, op stalen velgen. Dat was goed te merken tijdens de sneeuw hier in het Noorden des lands. Het rijdt voortreffelijk.
De auto is voldoende comfortabel, hoewel hij op korte oneffenheden nogal gaat trillen, dat is niet prettig in de maagstreek. Op een slechte klinkerweg rammel je natuurlijk behoorlijk, maar de auto blijft als ee blok op de weg.
Ik heb er navigatie en telefoon in. Die nav is in Italiaans en dat krijg ik er niet uit, maar met het instructieboekwerk, zeg maar instructie bijbel, kom je er na twee dagen studeren wel uit. Voor de telefoon heb ik een aparte simkaart - pre payd gekocht met eigen nummer dus en dat werkt ook goed en prettig.

Morgen, 22/01 lever ik de auto af aan de nieuwe eigenares. Gisteren heb ik een 156 JTD 16V gekocht, wat groter, ook luxe en wat meer km op één tank. Dat laatste vond ik het grootste nadeel van deze 147 op gas. Met een beetje pijn in het hart neem ik nu al weer afscheid, maar het buitenkansje om een heel mooie 156 te kopen liet ik mij niet passeren.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.