TSI-verhaal krijgt flinke staart
Dat de problemen met de TSI-motoren voer voor discussie vormen, bleek wel uit de vele reacties die we kregen naar aanleiding van onze berichtgeving. Deze week gaan we in ons blad, ook met duidelijke afbeeldingen en illustraties, dieper in op de technische oorzaak van de problemen, die veelal te wijten zijn oprekkende distributiekettingen. De editie met het uitgebreide TSI-artikel, in AutoWeek 19, ligt nog tot en met komende dinsdag in de winkel. Of bestel 'm direct via www.autoweek.nl/bestel.
Aanvankelijk erkende de Nederlandse importeur, Pon's Automobielhandel, alleen de problemen met de ketting bij 1.2 TSI-motoren. Inmiddels wordt dit ook toegegeven voor de 1.4 TSI's, maar voor de 1.8 en 2.0 TSI-motoren herkent men bij Pon geen opvallende aantallen.
In AutoWeek 19 melden we verder dat de problemen niet alleen ophouden bij uitgerekte kettingen maar ook bij andere onderdelen in de nokkenasaandrijving. Ralf Dennissen van Volkswagen-importeur Pon stelt intussen: "Wij stellen alles in het werk om de problemen op te lossen." Een afvaardiging van de importeur komt binnenkort op bezoek bij AutoWeek om alle reacties in te zien.
In AutoWeek editie 19 en via de online AutoWeek Journaals blijven we voorlopig informeren over de ontwikkelingen rondom de TSI-problemen.
PRIVATE LEASE Volkswagen
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Volkswagen ID.3 First Plus 58 kWh
- 2020
- 67.065 km

Volkswagen Golf 1.5 eHybrid 272PK GTE Navigatie | Trekhaak | Camera | HUD | Adaptief onderstel | 18" Velgen
- 2025
- 19.000 km

Volkswagen Golf E-DITION SoH 93,3% / Dealeronderhouden / Nieuwe beurt en APK / Warmtepomp / Camera /
- 2020
- 57.342 km
Lees ook

Volkswagen-medewerkers in Dresden kunnen een ID3 kopen van hun transitievergoeding

Bij dit jaarkilometrage ligt bij een auto als de Volkswagen Polo het omslagpunt voor een diesel

Op het hoogtepunt van de crossmanie moest zelfs 'Golf 65 Plus' stoer doen: Volkswagen CrossGolf

Volkswagen ID Polo krijgt beloofde vanafprijs




