Renault EZ-Pro onthuld

Elektrisch en autonome besteller

Renault EZ-Pro
Renault EZ-ProRenault EZ-ProRenault EZ-ProRenault EZ-ProRenault EZ-ProRenault EZ-ProRenault EZ-ProRenault EZ-ProRenault EZ-ProRenault EZ-ProRenault EZ-ProRenault EZ-Pro
Renault heeft het digitale doek getrokken van de EZ-Pro, nieuw lid van de EZ-conceptfamilie waarmee Renault zich richt op het leveren van goederen.

Renault presenteerde in maart dit jaar de EZ-Go, een autonoom en elektrisch stukje stadsvervoer voor personen en nu krijgt dat studiemodel gezelschap van deze EZ-Pro. Renault richt zich met de EZ-Pro voornamelijk op 'Last mile delivery', de levering van producten en diensten op de plek waar ze daadwerkelijk moeten zijn.

De EZ-Pro is modulair opgebouwd en dat houdt in dit geval in dat er verschillende opbouwen op de autonome en elektrische basis met 4Control gezet kunnen worden. In sommige gevallen wordt de 'robo-pod' met goederen vergezeld door een 'pod' waarin een persoon zit. Deze 'conciërge' kan als hij uitgestapt is de pods besturen met een joystick. Uiteraard kunnen producten ook zonder hulp van een persoon worden afgeleverd. Renault stelt zich een situatie voor waar je je te ontvangen goederen en producten uit een kluisje haalt. De EZ-Pro moet zich met behulp van een inductielader weer op kunnen laden.

De rijdende pods zijn 4,8 meter lang, 2,1 meter breed en 2,2 meter hoog. Tussen de voor- en achteras bevindt zich een afstand van 3,88 meter. De 'pod' waar de begeleider in zit, legt 2.500 kilo in de schaal. Het reguliere exemplaar weegt 2.800 kilo. De aandrijving vindt plaats op de achteras.

Renault laat weten dat het niet bij dit tweede EZ-model blijft. Tijdens de Autosalon van Parijs maken we namelijk kennis met een derde model, een autonome en elektrische auto waarmee Renault mikt op 'premiumvervoer'. Die auto is onlangs al op straat opgedoken!

PRIVATE LEASE Renault

Lezersreacties (19)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.