Mercedes GLA 45 AMG: een beetje fout...
In augustus raasde de opper-GLA nog met camouflage rond op de Ring, nu laat Mercedes in Los Angeles middels deze Concept GLA 45 AMG zien wat we straks in grote lijnen – denk de toeters en bellen er even af - kunnen verwachten van het definitieve productiemodel.
Zoals verwacht krijgt de GLA 45 AMG dezelfde krachtbron aangemeten als het model waarop-ie is gebaseerd: de A 45 AMG. Dat betekent dus een tweeliter turbomotor met een vermogen van 360 pk en een koppel van 450 Nm. Die power wordt via een zeventraps DCT-bak doorgegeven aan alle vier de wielen, die worden omringd door banden in de maat 255/35R21.
Mercedes geeft 0-100-sprinttijd op van 'minder dan vijf seconden', de topsnelheid blijft voorlopig in nevelen gehuld. Aangezien de A 45 AMG 250 km/h loopt, moet z'n hogere broertje dat ook wel kunnen halen, lijkt ons.
Natuurlijk heeft Mercedes extra z'n best gedaan om deze concept-car ook optisch AMG-waardig te maken. Dat blijkt onder andere uit de in hoogglans zwart gespoten splitter aan de voorkant, de grille met twee horizontale lamellen, diverse rode accenten, de grote dakspoiler, een diffuser met daaruit priemend vier uitlaten en natuurlijk het getal 45 op de zijkant.
PRIVATE LEASE Mercedes-Benz GLA
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Mercedes-Benz GLA 180 AMG Night Edition Plus Aut. Navi|Xenon|Leder-Alcantar|LMV
- 2016
- 140.276 km

Mercedes-Benz GLA 250 e Business Solution AMG | Trekhaak | AMG Line Plus pakket | Panoramaschuifdak | Memorypakket | Augmented Reality navigatie | 360°-camera | Multibeam LED | Head-up Display | 20 inch AMG velgen |
- 2025
- 15 km

Mercedes-Benz GLA 250 e Business Solution AMG | AMG Line Plus pakket | Head-up Display | Memorypakket | Dodehoekassistent | Smartphone integratie | 360° camera | Augmented Reality navigatie | 20 inch AMG velgen |
- 2026
- 15 km
Lees ook

Elektrisch én AMG: bij de nieuwe Mercedes-Benz GLA kan het wel

Mercedes-Benz GLA op weg naar dubbelrol

Nieuwe Mercedes-Benz GLA: meer elektrisch, maar ook met benzinemotoren

Hoge instap, luxe sausje: voor 20k een frisse, elektrische Lexus UX of een Duitse SUV met ICE?

