Mercedes-Benz test elektrisch platform

Onder GLC gaat innovatie schuil

Mercedes-Benz EVA spyshots
Mercedes-Benz EVA spyshotsMercedes-Benz EVA spyshotsMercedes-Benz EVA spyshotsMercedes-Benz EVA spyshotsMercedes-Benz EVA spyshotsMercedes-Benz EVA spyshots
De Mercedessen op de foto's boven dit artikel lijken misschien 'gewoon' GLC's, maar eigenlijk zijn het auto's die worden gebruikt om het nieuwe elektrische platform van het merk te testen. Het gaat dus om auto's die straks onder het EQ-label op de markt zullen verschijnen.

De GLC en GLC Coupé die hier koudetests ondergaan, dragen een flink accupakket met zich mee. Ze herbergen Mercedes' Electric Vehicle Architecture (EVA), een op Mercedes' modulaire platform gebaseerde elektrische basis. De voorbode van de toekomstige productieauto's, de EQ Concept, beschikte over twee elektromotoren die samen 400 pk mobiliseerden. Belangrijker is de actieradius, die in het geval van de concept-car 500 km bedroeg.

Mercedes wil voor 2025 maar liefst tien verschillende EV's op de markt brengen en de grootste speler worden op dit gebied. Over acht jaar moeten elektrische auto's goed zijn voor een aandeel tussen de 15 en 25 procent in de verkopen van het merk. Afgaande op een eerdere patentaanvraag krijgen de productiemodellen een naam die is opgebouwd uit de letters 'EQ' en een derde letter die het betreffende segment aangeeft. Zo zou Mercedes al de namen EQA, EQC, EQE, EQG en EQS hebben vastgelegd.

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.