Land Rover Discovery kleedt zich uit
Gelijkenis met Discovery Sport is groot
Zoals we al eerder concludeerden, lijkt de Discovery sterk op de Discovery Sport, een auto die al enige tijd op de markt is. Wie goed kijkt – zie foto 3 – ziet echter de nodige verschillen. Let bijvoorbeeld op de manier waarop de A-stijl overgaat in het dak en het feit dat het dak aan de achterzijde hoger is dan bij de Sport. De auto is daar in goede Discovery-traditie ook hoger dan aan de voorzijde, een verschil dat met een vrij abrupte overgang wordt opgevangen. De dakrails van dit oranje exemplaar maken die 'knik' nog duidelijker.
Aan de achterzijde is er één ding dat direct in het oog springt: de aan de linkerzijde van de achterklep gemonteerde kentekenplaat. Dat stijlkenmerk blijft dus behouden, al gaat het niet langer om een vierkante plaat, maar om een langwerpig exemplaar.
Met de introductie van de Discovery Sport werd duidelijk dat de typenaam – net als bij de Range Rover – uitgroeit tot een 'modellenfamilie'. Een andere overeenkomst met de Range Rover en Range Rover Sport is het gewichtsverlies, dat met de modelwisseling aanzienlijk zal zijn. De huidige Discovery is met z'n ruim 2.500 kilogram dan ook een mrb-kanon van de bovenste plank. Volgende week zien we z'n vervanger in vol ornaat, want dan opent de Autosalon van Parijs z'n deuren.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen