Ford Vignale in cijfers

'Zo'n tien procent als Vignale'

Ford S-Max Vignale
Vanaf 2013 mikt Ford met zijn Vignale-label op de consument die zichzelf in de watten wil leggen. AutoWeek informeerde hoe het nieuwe uitrustingsniveau presteert.

In de tweede helft van 2013 presenteerde Ford de Mondeo Vignale Concept, een studiemodel met een voor Ford zeer weelderige aankleding. In 2015 verscheen de opper-Mondeo voor het eerst in de Nederlandse prijslijsten en inmiddels zijn ook de Kuga, S-Max, Galaxy en Edge in deze topuitvoering te krijgen. AutoWeek vroeg Ford hoe het de Vignale-modellen vergaat.

Uit de cijfers van de eerste zes weken van dit jaar blijkt dat 8 procent van alle Kuga's als Vignale is geleverd. Voor de Edge ligt dat percentage op maar liefst 30 procent, al loopt dat model in absolute aantallen uiteraard minder hard dan de Kuga. De S-Max Vignale presteert ook behoorlijk goed: 14 procent van de MPV werd als Vignale besteld. De Mondeo Vignale blijft met 3 procent van alle verkochte Mondeo's achter bij zijn broers. Cijfers van de Galaxy zijn er nog niet.

Ford had erop gerekend dat zo'n 10 procent van de als Vignale leverbare modellen als zodanig besteld zou worden, dus het komt redelijk in de buurt van die doelstelling. Ook de nieuwe Fiesta komt als Vignale beschikbaar en voor dat model verwacht Ford eveneens een Vignale-aandeel van 10 procent.

PRIVATE LEASE Ford

Lezersreacties (20)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.