Dít is de gefacelifte Hyundai i10!

Koreaans succesnummer aangescherpt

Hyundai i10 facelift
Hyundai i10 faceliftHyundai i10 faceliftHyundai i10 faceliftHyundai i10 faceliftHyundai i10 faceliftHyundai i10 faceliftFacelift Friday: Hyundai i10Facelift Friday: Hyundai i10
De Hyundai i10 wist in diverse vergelijkende tests hoge ogen te gooien. De Koreaanse A-segmenter is door Hyundai nu zowel op optisch als technisch vlak aangescherpt.

In 2013 bracht Hyundai de tweede generatie van de i10 op de markt, een A-segmenter die zijn rivalen in diverse vergelijkende tests een veeg uit de pan wist te geven. Inmiddels is de compacte Koreaan enkele jaren op de markt en acht Hyundai de tijd rijp voor een opfrisbeurt.

De ontwerpers van Hyundai hebben vooral het front van de i10 onder handen genomen. De voorzijde is voorzien van de nieuwe 'cascading' grille. Volgens Hyundai gaan we dit gezicht ook op toekomstige modellen terugzien. De i10 krijgt een nieuwe voorbumper, waarin nieuwe led-dagrijverlichting is verwerkt. Ook aan de achterzijde is de i10 aangepakt. Hyundai heeft nieuwe materialen gebruikt voor de achterlichtunits, de exemplaren zijn eveneens donkerder dan voorheen en bovendien nemen we een gewijzigde achterbumper waar.

In het interieur zijn de wijzigingen minder heftig. Hyundai maakt melding van de komst van een nieuw, nu 7-inch metend infotainmentsysteem dat zowel met Apple CarPlay als Android Auto overweg kan. Tevens zijn nieuwe rode, blauwe en rode stoffen voor het interieur beschikbaar. Bovendien staan er meerdere smaken van de 14-inch lichtmetalen wielen op de bestellijst. Op technisch vlak is het stuurgedrag van de i10 aangepast.

Op de internationale motorenlijst komen twee benzinemotoren te staan. De eerste is de reeds bekende 66 pk sterke 1,0-liter driecilinder. Daarboven staat een 1,25-liter metende 75 pk sterke viercilinder die we hier kennen van grotere broer i20. De handgeschakelde zesbak krijgt gezelschap van een viertrapsautomaat. Van zowel de 1,25-liter vierpitter als de automatische bak is op het moment van schrijven nog niet zeker of ze ook de Nederlandse markt weten te bereiken.

Op veiligheidsgebied profiteren bepaalde uitvoeringen van de i10 van de komst van Front Collision Warning en Lane Departure Warning.

In totaal heeft Hyundai in drie jaar tijd 220.000 exemplaren van de tweede i10 weten te verkopen. Van de eerste en tweede generatie i10 samen heeft Hyundai in ons land 51.974 exemplaren weten te verkopen. Daarmee is het in Nederland bijna Hyundais meest succesvolle model. Hij hoeft slechts de Pony/Excel voor zich te dulden, een modellijn waar 57.667 stuks van aan de man zijn gebracht in ons land.

Video

PRIVATE LEASE Hyundai i10

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (44)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.