Datsun Redi-Go is productierijp
Budgetmerk breidt uit
In 2014 lanceerde Datsun - onderdeel van de alliantie Renault-Nissan waar ook Lada bij zit - de Redi-Go Concept. Inmiddels is het ietwat eigenaardig vormgegeven studiemodel opgedroogd als productieversie.
De Redi-Go lijkt vanbuiten het midden te houden tussen een Tata Nano en de Renault Kwid waar hij zijn techniek mee deelt. Hij meer 3.43 meter in de lengte en is daarmee korter dan de 3,68 meter lange Kwid. Wel is de wielbasis van de Redi-Go iets langer. Het model krijgt van Datsun de inmiddels bekende hexagonale grille mee en op de flanken vinden we een opvallende geknikte lijn. Onder de kap ligt een 0,8-liter driecilinder die gekoppeld is aan een handgeschakelde vijfbak. Indiase media schrijven dat de Redi-Go na de Tata Nano de goedkoopste auto van de Indiase markt zal zijn.
Inmiddels bestaat de Datsun-familie uit de Go, de Go+, de on-Do en de mi-Do. Die laatste twee zijn in feite niets meer dan tot Datsun omgebouwde Lada's, respectievelijk de Granta en de Kalina.